Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eerste zelfbouw PC - Mening gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• Regter
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-02-2022
Goedenavond Tweakers,

Ik ben reeds begonnen om met een klein budget een pc zelf te gaan samen stellen en bouwen d.m.v. advies van mijn omgeving, youtube videos kijken (Wat houden bepaalde specs in, hoe vertaalt dat zich naar prestatie, balanceren van componenten om het meeste eruit te halen, etc.)

Nu Heb ik een lijn getrokken bij 600 euro en het is 608 geworden.

Cost setup:

2de hands van een Kennis;

AMD R9 290x 4gb 100 Euro
SSD 120gb 25 Euro

Nieuw :

Bitfenix Midi Tower Nova ATX 38.90
Corsair 2x4gb, DDr4, 2133MH 76.85
CoolerMaster Masterwatt light 600w 56.90
MSI B350M Mortar 105.90
AMD Ryzen 5 1500x 204.95

Zijn er punten waar jullie bij denken (onthoud aub het budget) " dat stuk kan/moet beter" " afstemming tussen componenten zijn niet goed" " Component kan goedkoper om bv ergens anders wat meer te creeren" etc etc, ik zoek naar input.

Mocht hier nou echt een bottleneck onstaan die met een paar tientjes extra opgelost kunnen worden zal ik daar natuurlijk gehoor aan geven.

Wat vinden jullie van mijn selectie?

Alvast bedankt.

Verwijderd

De voeding is ronduit een slechte keuze. Geef wat meer uit aan een veel betere TX550M V2.

Moederbord kan goedkoper met een Asrock AB350M of A320M. Neem daarbij 2666 MHz ram, sneller ram lust Ryzen rauw.

De Nova gaat deze setup met R9 290X niet koel houden met de enkele standaard casefan. Voeg minimaal één casefan toe of neem een andere behuizing.

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Verwijderd

Een systeem met R9 290X kan aardig richting een verbruik van 400w gaan. 450w gaat dan krap worden vandaar mijn advies voor een 550w van zeer goede kwaliteit. Voor die €25,- extra heb je een kwalitatief betere, zwaardere en stillere voeding met een langere garantietermijn dan de CX450M.

• Regter
Dank voor de reacties, even terugkomend op het koel houden. bij de video kaart zit een watercooler - zal dit het verschil maken of moet ik met 2 case fans gaan werken?

Verwijderd

2 intakefans is aan te raden. De wc van de 290X kan dan als outtake dienen.

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 17:18

Sweatleek

404: Member Not Found

Ik zou je sterk aan te raden om 1 met een aftermarket heatsink te nemen. Je betaald dan misschien 2 tientjes meer maar je kan OC en hij gaat beter performen/koeler te werk

@Verwijderd klopt, ik zouw zelfs een groten psu nemen denk hier bij aan een 750 watt psu.

confused reality

Verwijderd

750w is nutteloos.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:49
750 watt slaat dan ook weer nergens op..

• Sweatleek

Sweatleek

Ze zeggen tog beter teveel dan tewijnig. En een 500 watt is ook wel wat laag voor een 290x

confused reality

• Regter
Ik heb de aftermarket heatsink opgezocht - Die gaat dus op de CPU, dan moet er nog een extra fan in (of een kast met 2 stuks) en dan zit er ook nog een watercooler op de GPU.

krijg ik dan hier niet een uitdaging op het gebied van PSU en ruimte in een standaard kast?
en is de R9290x echt zo veel eisend? ik krijg er maar niet veel over gevonden, bij videos bijvoorbeeld zie ik dat die in stukken grotere en beter setups geduwd word dan wat ik mij kan veroorloven.

je kan merken dat ik er weinig vanaf weet daarom stel ik wat gerichte vragen.

(en nog steeds bedankt voor het meedenken!)

Verwijderd

Sweatleek schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:51:
Ze zeggen tog beter teveel dan tewijnig. En een 500 watt is ook wel wat laag voor een 290x
Niet echt. Beter een kwalitatief goede 550w dan een matige 750w. Een goede 500w zal ook voldoen echter kost die minimaal evenveel als de TX550M.

• Sweatleek

Sweatleek

Regter schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:24:
Ik heb de aftermarket heatsink opgezocht - Die gaat dus op de CPU, dan moet er nog een extra fan in (of een kast met 2 stuks) en dan zit er ook nog een watercooler op de GPU.

krijg ik dan hier niet een uitdaging op het gebied van PSU en ruimte in een standaard kast?
en is de R9290x echt zo veel eisend? ik krijg er maar niet veel over gevonden, bij videos bijvoorbeeld zie ik dat die in stukken grotere en beter setups geduwd word dan wat ik mij kan veroorloven.

je kan merken dat ik er weinig vanaf weet daarom stel ik wat gerichte vragen.

(en nog steeds bedankt voor het meedenken!)
En stock koeler wordt vaak gemaakt door de fabrikant in dit geval AMD. technisch gezien heb je het goed maar bedoelende de R9 en niet de cpu ;)

stock
https://www.google.nl/sea...VT8#imgrc=BIS27W6c3TAAxM:

After markt
https://www.google.nl/sea...64.img..0.0.0.8rtondDKvXw

confused reality

Pagina: 1