Goedenavond Tweakers,
Ik ben reeds begonnen om met een klein budget een pc zelf te gaan samen stellen en bouwen d.m.v. advies van mijn omgeving, youtube videos kijken (Wat houden bepaalde specs in, hoe vertaalt dat zich naar prestatie, balanceren van componenten om het meeste eruit te halen, etc.)
Nu Heb ik een lijn getrokken bij 600 euro en het is 608 geworden.
Cost setup:
2de hands van een Kennis;
AMD R9 290x 4gb 100 Euro
SSD 120gb 25 Euro
Nieuw :
Bitfenix Midi Tower Nova ATX 38.90
Corsair 2x4gb, DDr4, 2133MH 76.85
CoolerMaster Masterwatt light 600w 56.90
MSI B350M Mortar 105.90
AMD Ryzen 5 1500x 204.95
Zijn er punten waar jullie bij denken (onthoud aub het budget) " dat stuk kan/moet beter" " afstemming tussen componenten zijn niet goed" " Component kan goedkoper om bv ergens anders wat meer te creeren" etc etc, ik zoek naar input.
Mocht hier nou echt een bottleneck onstaan die met een paar tientjes extra opgelost kunnen worden zal ik daar natuurlijk gehoor aan geven.
Wat vinden jullie van mijn selectie?
Alvast bedankt.
Ik ben reeds begonnen om met een klein budget een pc zelf te gaan samen stellen en bouwen d.m.v. advies van mijn omgeving, youtube videos kijken (Wat houden bepaalde specs in, hoe vertaalt dat zich naar prestatie, balanceren van componenten om het meeste eruit te halen, etc.)
Nu Heb ik een lijn getrokken bij 600 euro en het is 608 geworden.
Cost setup:
2de hands van een Kennis;
AMD R9 290x 4gb 100 Euro
SSD 120gb 25 Euro
Nieuw :
Bitfenix Midi Tower Nova ATX 38.90
Corsair 2x4gb, DDr4, 2133MH 76.85
CoolerMaster Masterwatt light 600w 56.90
MSI B350M Mortar 105.90
AMD Ryzen 5 1500x 204.95
Zijn er punten waar jullie bij denken (onthoud aub het budget) " dat stuk kan/moet beter" " afstemming tussen componenten zijn niet goed" " Component kan goedkoper om bv ergens anders wat meer te creeren" etc etc, ik zoek naar input.
Mocht hier nou echt een bottleneck onstaan die met een paar tientjes extra opgelost kunnen worden zal ik daar natuurlijk gehoor aan geven.
Wat vinden jullie van mijn selectie?
Alvast bedankt.