Heb een oude laptop gekregen waar nog Vista op stond. Na wat zoeken op distrowatch ben ik voor NixOS gegaan. Nu heb ik alles draaiende en vind het idee achter NixOS goed werken. Maar ik heb wel de kernel moeten downgraden naar 4.4, aangezien ik met de 4.9, 4.10 en 4.11 kernel uit de NixOS repo het volgende probleem heb. Als ik op de laptop een shutdown of reboot uitvoer blijft hij altijd net voordat hij uitgaat of reset hangen. Kan iemand mij helpen met het vinden van de rede waarom hij blijft hangen?
Wat ik heb kunnen achterhalen is dat het aan de kernel ligt en niet aan systemd. Als ik namelijk shutdown -f of reboot -f uitvoer blijft hij nog steeds hangen. Daarnaast zie ik de volgende regels in de systemd logs.
Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat de 38 lijnen die worden onderdrukt zichbaar worden?
Wat ik heb kunnen achterhalen is dat het aan de kernel ligt en niet aan systemd. Als ik namelijk shutdown -f of reboot -f uitvoer blijft hij nog steeds hangen. Daarnaast zie ik de volgende regels in de systemd logs.
mei 16 22:38:13 nixos systemd[1]: Started mdadm-shutdown.service. mei 16 22:38:13 nixos systemd[1]: Shutting down. mei 16 22:38:13 nixos kernel: systemd-shutdow: 38 output lines suppressed due to ratelimiting mei 16 22:38:15 nixos systemd-shutdown[1]: Sending SIGTERM to remaining processes... mei 16 22:38:15 nixos systemd-journald[445]: Journal stopped
Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat de 38 lijnen die worden onderdrukt zichbaar worden?
[ Voor 3% gewijzigd door Mr. Rawnar op 20-05-2017 23:10 ]
AMD Ryzen 9 5900x; Gigabyte B550 Aorus Pro V2; G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC; Sapphire Pulse Radeon RX 7900 GRE