Toon posts:

Vervanging voor iPad mini 1?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Aangezien de ipad mini 1 al een hele poos geen updates meer krijgt en het nu toch wel hinderlijk begint te worden wil ik graag een nieuwe ipad kopen.

Nu ben ik ontzettend aan het twijfelen tussen de ipad mini 4, ipad air 2 of de ipad 2017.
De ipad die ik nu bezit heb ik al sinds de release, en zou met mijn volgende toch ook nog graag een jaar of 4 vooruit kunnen. (met updates!)

Nu loop ik tegen de volgende minpunten aan qua keuze,
-ipad mini gaat er hoogstwaarschijnlijk uit, gezien het laatste model uit 2015 komt vermoed ik dat die geen jaren aan updates krijgt.
-Ipad air 2, schijnt tegenover de ipad 2017 een beter scherm te hebben, wat mij erg aanspreekt, maar ook hier vraag ik mij af hoe lang hij up-to-date blijft
-de ipad 2017 is wel het nieuwste toestel, maar als ik de reviews lees wellicht niet het beste, door zijn scherm en dikte.

Wat ik vooral doe met de tablet is Netflix, ziggogo en wat spelletjes.
Wat ik belangrijk vind aan een nieuw apparaat is een mooi scherm (nu zit dat bij Apple vaak wel goed ;)) en de een grote zekerheid dat er een aantal jaar aan updates bij komen, aangezien dat vooral de reden is voor vervanging.

Welke tablet zouden jullie mij aanraden en waarom. Ik?

Beste antwoord (via Verwijderd op 28-05-2017 10:59)

• hEgelia
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-05 17:38
De iPad mini loopt al enige jaren achter op z'n grotere broers. De mini 4 is weliswaar onlangs afgeprijsd, maar technisch dus wel degelijk achterhaald met z'n gewone A8 chip. De iPad Air 2 was werkelijk het neusje van de zalm toen ie oorspronkelijk verscheen in oktober 2014, maar inmiddels net als de mini 4 achterhaald. De nieuwe iPad is een rare vogel: Op veel vlakken modern, maar op enkele vlakken (met name het beeldscherm) dus achterhaald. Daar staat echter wel z'n lagere entreeprijs tegenover.

Over deze nieuwe iPad is ruimschoots gediscussieerd, juist vanwege z'n dubbelzinnige eigenschappen. Het is in feite een moderne iPad in 't jasje van de originele iPad Air. Vandaar ook 't iets dikkere formaat en diepere scherm. Qua prestaties, accuduur, speakers, netwerksnelheid is ie echter modern en komt ie tamelijk dichtbij de iPad Pro 9,7", maar wel enkele honderden euro's goedkoper.

Op dit moment is de iPad Pro 9,7" zonder twijfel de modernste iPad. Dit apparaat is dan ook gemaakt voor productieve en creatieve taken, met een uitmuntend beeldscherm en ondersteuning voor de Pencil. Echter is dit model inmiddels al een dik jaar oud en zal hoogstwaarschijnlijk nog dit jaar samen met z'n grotere 12,9" broer worden vernieuwd. De huidige geruchten wijzen zelfs op een nieuw model voor Apple's WWDC begin juni. Houd dus zeker nog even je hand op de knip, want naast 't onthullen van nieuwe modellen prijst Apple ook vaak de oudere modellen af.

Aan de hand van je woorden begrijp ik dat duurzaamheid en toekomstbestendigheid prioriteit krijgen. In dat geval zou ik sowieso iPad mini 4 en iPad Air 2 al laten varen en alleen de gewone iPad (2017) kopen als budget een grote rol speelt.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:18

Fiber

Beaches are for storming.

Ik zou denk ik toch nog een paar weken wachten tot de Apple WWDC 2017 (5-9 juni) geweest is dan weet je vast meer over de eventuele nieuwe ontwikkelingen...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-09 21:47
De mini 4 is officieel alleen nog met 128 GB te krijgen en dat heb je zo te zien niet nodig; de voorraad 32 GB modellen is in heel korte tijd vrijwel opgedroogd. De Air 2 is beter verkrijgbaar in 32 GB en goedkoper. De ipad 2017 is ongetwijfeld het meest toekomstbestendig van de drie, hoewel dat tot nu toe meer met werkgeheugen te maken had, en ze hebben alledrie 2 GB. Qua scherm steekt de mini 4 er wat mij betreft bovenuit, maar hij is ook wat langzamer dan de andere twee.

Als je een (heel) goed scherm wil en een zo lang mogelijke levensduur is de Pro 9,7 wellicht ook het overwegen waard. Maar wacht dan inderdaad even de keynote van begin juni af.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• hEgelia
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-05 17:38
De iPad mini loopt al enige jaren achter op z'n grotere broers. De mini 4 is weliswaar onlangs afgeprijsd, maar technisch dus wel degelijk achterhaald met z'n gewone A8 chip. De iPad Air 2 was werkelijk het neusje van de zalm toen ie oorspronkelijk verscheen in oktober 2014, maar inmiddels net als de mini 4 achterhaald. De nieuwe iPad is een rare vogel: Op veel vlakken modern, maar op enkele vlakken (met name het beeldscherm) dus achterhaald. Daar staat echter wel z'n lagere entreeprijs tegenover.

Over deze nieuwe iPad is ruimschoots gediscussieerd, juist vanwege z'n dubbelzinnige eigenschappen. Het is in feite een moderne iPad in 't jasje van de originele iPad Air. Vandaar ook 't iets dikkere formaat en diepere scherm. Qua prestaties, accuduur, speakers, netwerksnelheid is ie echter modern en komt ie tamelijk dichtbij de iPad Pro 9,7", maar wel enkele honderden euro's goedkoper.

Op dit moment is de iPad Pro 9,7" zonder twijfel de modernste iPad. Dit apparaat is dan ook gemaakt voor productieve en creatieve taken, met een uitmuntend beeldscherm en ondersteuning voor de Pencil. Echter is dit model inmiddels al een dik jaar oud en zal hoogstwaarschijnlijk nog dit jaar samen met z'n grotere 12,9" broer worden vernieuwd. De huidige geruchten wijzen zelfs op een nieuw model voor Apple's WWDC begin juni. Houd dus zeker nog even je hand op de knip, want naast 't onthullen van nieuwe modellen prijst Apple ook vaak de oudere modellen af.

Aan de hand van je woorden begrijp ik dat duurzaamheid en toekomstbestendigheid prioriteit krijgen. In dat geval zou ik sowieso iPad mini 4 en iPad Air 2 al laten varen en alleen de gewone iPad (2017) kopen als budget een grote rol speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:00
Ik ben aan het kijken naar een iPad air 2 128GB ter opvolging van een iPad mini 2 dus om en nabij het zelfde bootje maar ik ben een generatie verder

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.