Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor school

Pagina: 1
Acties:

• Lion_Lannister
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-11 20:54
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik ben op zoek naar een laptop voor school (MBO ICT). Ik gebruik nu de 2014 Macbook Pro 15'' maar door de gelimiteerde grote van de ssd en wat andere onpraktische zaken (scaling in Windows, geen ethernet).

Ik ben dus op zoek naar een laptop die krachtig genoeg is om meerdere VM's naast elkaar te draaien dus ik denk dat een quad core i7 wel nodig is. 16 GB aan ram voor VM's. Gigabit ethernet.

Ik heb thuis een hele fijne game pc staan en ben niet van plan te gamen op een laptop. Ik moet deze laptop ook gaan gebruiken voor stage dus ik zit eerlijk gezegd niet te wachten op gamelaptops die er niet alleen hideous uitzien maar waar je ook extra voor betaald.

tl;dr: VMWare, 2-3 VM's naast elkaar draaien, Ethernet nodig voor Cisco apparatuur, Genoeg werkgeheugen. Ruimte voor 2 schijven (twee x SSD is de bedoeling :P

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Tot 2000,- laten we zeggen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ik moet de laptop elke dag meenemen naar school We hebben op school genoeg plekken om op te laden maar voor het geld mag er wel een goede accu in zitten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Geen merkvoorkeuren, hoef alleen geen over de top game notebooks *ik kijk naar jou MSI en AlienWare*. Ik hoef ook geen 2-1 laptop-tablet oplossing :+

Ik had al gekeken naar laptops op de Pricewatch.
Acer TravelMate serie heeft een aantal intresante laptops: SSD+HDD (HDD switchen voor tweede SSD) maar heeft volgens mij maar 1 RAM slot. Kaby Lake i7's. Zien er netjes uit.
HP EliteBooks: Zien er aardig uit, genoeg aansluitingen maar tenzij ik het verkeerd zie nog geen i7's gezien met HQ.

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Hoi :)
Ik begrijp volkomen dat je geen gamelaptops wilt xD Toegegeven dat MSI nog wel een deftig workstation heeft zonder al te veel toeters en bellen. Nadeel, moeilijk aan te komen.

De Elitebook die je aangeeft kun je ook prima met een 17HQ krijgen.

Maar je kunt ook kijken naar bijvoorbeeld de Lenoco thinkpads, goede bouwkwaliteit en net een stapje onder de échte workstations die een Quadro gpu hebben (P serie van lenovo thinkpad). Die mankeren ze, maar die heb je voor je doelgebruik ook niet nodig eigenlijk. Ze kunnen met een uitgerust worden met GeForce® 940MX 2 GB GDDR5 dat is niet de nieuwste meer maar ach voor VM's is dat toch niet relevant. Wel zou ik zo ie zo aanraden een laptop welk een numpad heeft. Écht, als je veel ip-reeksen etc moet invoeren is dat sneller en minder vervelend dan over je toetsenbord te moeten springen om de juiste cijfers te vinden;

Lenovo T
Het zijn niet moeders mooiste maar doen waarvoor ze gemaakt zijn en daar gaat het om. Het keyboard is super fijn! En de overal bouwkwaliteit is erg goed(mil spec) En binnen je budget. En ik denk dat je hiermee al snel een uitzondering zult zijn xD De meeste zullen toch met een gamelaptop komen ;)

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• Sandert98
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-11 21:21
Ik zou ook zeker een XPS 15 in de gaten houden. Lekker licht, dus ideaal om veel mee te slepen naar school. Erg mooi beeld, en goed leesbaar. 16GB RAM, dus ook prima. 1 nadeel... Hij heeft "maar" 1 SSD.
pricewatch: Dell XPS 15 9560-NGG9X

Misschien dat een van onderstaande een oplossing is?
pricewatch: Samsung Portable SSD T3 500GB Zilver
pricewatch: WD Elements Portable Storage 2TB Zwart

Edit:
Ik lees op internet dat je als je de kleinere batterij bij de XPS kiest ipv de grote, je een 2,5" schijf kwijt kunt in de gewonnen ruimte. Dat zou dus voor jou ook een oplossing kunnen zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door Sandert98 op 21-05-2017 12:26 ]

• Lion_Lannister
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-11 20:54
Daniel_Elessar schreef op zondag 21 mei 2017 @ 10:30:
Hoi :)
Ik begrijp volkomen dat je geen gamelaptops wilt xD Toegegeven dat MSI nog wel een deftig workstation heeft zonder al te veel toeters en bellen. Nadeel, moeilijk aan te komen.

De Elitebook die je aangeeft kun je ook prima met een 17HQ krijgen.

Maar je kunt ook kijken naar bijvoorbeeld de Lenoco thinkpads, goede bouwkwaliteit en net een stapje onder de échte workstations die een Quadro gpu hebben (P serie van lenovo thinkpad). Die mankeren ze, maar die heb je voor je doelgebruik ook niet nodig eigenlijk. Ze kunnen met een uitgerust worden met GeForce® 940MX 2 GB GDDR5 dat is niet de nieuwste meer maar ach voor VM's is dat toch niet relevant. Wel zou ik zo ie zo aanraden een laptop welk een numpad heeft. Écht, als je veel ip-reeksen etc moet invoeren is dat sneller en minder vervelend dan over je toetsenbord te moeten springen om de juiste cijfers te vinden;

Lenovo T
Het zijn niet moeders mooiste maar doen waarvoor ze gemaakt zijn en daar gaat het om. Het keyboard is super fijn! En de overal bouwkwaliteit is erg goed(mil spec) En binnen je budget. En ik denk dat je hiermee al snel een uitzondering zult zijn xD De meeste zullen toch met een gamelaptop komen ;)
Thanks ik zal naar de Thinkpad lijn kijken van Lenovo. :)
Sandert98 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 12:23:
Ik zou ook zeker een XPS 15 in de gaten houden. Lekker licht, dus ideaal om veel mee te slepen naar school. Erg mooi beeld, en goed leesbaar. 16GB RAM, dus ook prima. 1 nadeel... Hij heeft "maar" 1 SSD.
pricewatch: Dell XPS 15 9560-NGG9X

Misschien dat een van onderstaande een oplossing is?
pricewatch: Samsung Portable SSD T3 500GB Zilver
pricewatch: WD Elements Portable Storage 2TB Zwart

Edit:
Ik lees op internet dat je als je de kleinere batterij bij de XPS kiest ipv de grote, je een 2,5" schijf kwijt kunt in de gewonnen ruimte. Dat zou dus voor jou ook een oplossing kunnen zijn?
Bedankt voor je reactie. Helaas heeft deze inderdaad maar een SSD, maar hij ontbreekt ook een ethernet aansluiting, en na 2 jaar ellende gehad te hebben met een ethernet adapter wat allerij problemen opleverde met Cisco ben ik daar een beetje klaar mee.

Ook is de site van Dell enorm brak, schijnt support slecht te zijn en schijnt de kwaliteit soms enorm tegen te vallen. Het is echt een hele mooie laptop, ik zat er ook al naar te kweilen maar durf t niet zo goed aan ;)
Helaas ontrbeekt deze ook een tweede SSD/HDD en een ethernet poort :'( Thanks tho :)

Verwijderd

Lion_Lannister schreef op zondag 21 mei 2017 @ 16:29:
[...]

Thanks ik zal naar de Thinkpad lijn kijken van Lenovo. :)

[...]

Bedankt voor je reactie. Helaas heeft deze inderdaad maar een SSD, maar hij ontbreekt ook een ethernet aansluiting, en na 2 jaar ellende gehad te hebben met een ethernet adapter wat allerij problemen opleverde met Cisco ben ik daar een beetje klaar mee.

Ook is de site van Dell enorm brak, schijnt support slecht te zijn en schijnt de kwaliteit soms enorm tegen te vallen. Het is echt een hele mooie laptop, ik zat er ook al naar te kweilen maar durf t niet zo goed aan ;)

[...]

Helaas ontrbeekt deze ook een tweede SSD/HDD en een ethernet poort :'( Thanks tho :)
Geen ethernetpoort??? 8)7

Verbinding (Ethernet)

Wat is de snelheid van de data-overdracht via ethernet uitgedrukt in Mbps.

Ethernet 1Gbps

pricewatch: Asus ZenBook Pro UX501VW-FI011T

:D

Tevens zou je kunnen overwegen om een externe HDD aan te sluiten. Is ook nog eens handiger gezien de mobiliteit. ;)

https://www.bol.com/nl/p/...86483244-9200000042865291

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2017 17:30 ]

Pagina: 1