komt een hoger geklokte proccy ook hoger met oc?

Pagina: 1
Acties:

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:08
ik wil misschien maareens upgraden maar ik ben nogal short on cash. maar ik wil eigenlijk rond de 1500-1600mhz komen met ene tbird

dus hier is mijn vraag: als ik zon proccy met AXIA of die andere nieuwe core weet te krijgen, maakt het dan uit of ik een 1200,1300 of 1400 neem? mijn budget is nogal laag en ik ben dus erg benieuwd of ik met een 1200 even makkelijk op de 1500-1600 kom als met een 1300 of 1400? die andere 2 zijn me nml net wat te duur [of ik moet nog weer een week of 3 wachten]

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Ik denk dat je met een 1333 het goedkoopst uitbent want die halen altijd wel 1500 +
1200 zijn erg schaars op 1500 +

Turn it off and on again.

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Het lijkt wel of naarmate de kloksnelheden hoger worden de proc steeds minder wel OCen in %. Mijn oude Duron 25%, mijn huidige TB 16% (en dan niet eens echt stabiel).

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

Het is natuurlijk wel zo dan je met een standaard snellere CPU een hogere basissnelheid hebt. Vooral met dit weer kan dat heel intressant zijn, als je CPU overgeclocked te warm wordt. Je zet hem gewoon terug op de orginele snelheid en het verschil (tussen overgeclocked en de standaard snelheid) zal dan minder groot zijn.

Als je goede cooling gebruikt heb je hier geen/minder baat bij.

Verder is het aannemelijk dat je met een standaard snellere CPU eerder bij de door jou gewenste snelheid bent, eigenlijk precies wat hieronder staat. Procentueel hoef je dan minder ver over te clocken en zal de slagingskans groter zijn.

Verwijderd

Wanneer je bij een goede ComputerShop langs gaat en vraagt of je een TB1.2 mag zien .. en dan kijkt of er een 'Y' in de Code op je Core staat heb je een goede kans die 1.5+ .. en nog goedkoper..