Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGsubbie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-03 14:42
De koeler is uitstekend, maar de fans hebben die lelijke typische Noctua kleur. (Het zijn de NF-P14 en NF-P15.) Ik heb me er een lange tijd niet echt aan gestoord, maar nu ik mijn zijpaneel heb vervangen met één die een venster heeft wil ik ze vervangen. Het helpt ook niet dat ze een zagend geluid produceren wanneer ze een hoge snelheid aangaan.

Mijn toren is voornamelijk zwart met rode accenten en verlichting, dus ideaal iets dat daarin past. Alle fans van 120mm of 140mm met 120mm mounting holes werken.

Na wat opzoekwerk dacht ik persoonlijk aan de Be quiet! Silent Wings 3. Omdat ik schrik had dat van 140mm+120mm naar 2x120mm te gaan de koeling capaciteiten zou verminderen, heb ik de specificaties op de websites van Be Quiet! en Noctua bekeken. de SW3's hebben een mindere luchtstroom maar meer luchtdruk en produceren minder lawaai voor zover ik kan zien. Maar ik ben een beetje in de war, wand op beiden hebben de 140mm varianten minder luchtdruk dan de 120mm varianten... Dus ik weet niet hoe ver ik mijn vergelijking kan vertrouwen.

Noctua NF-P14; NF-P12; SW3 140mm; SW3 120mm.

Ik gebruik op dit moment een 3770k aan 4.5Ghz, tijdens stresstesten wordt ie op zijn meest 79°C. Ik ga waarschijnlijk binnen dit en een jaar upgraden naar Coffee Lake of Zen refresh.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Voor een heatsink of radiator wil je het liefst zo'n hoog mogelijke (static) air pressure dan een zo'n hoog mogelijke airflow. Airflow is bedoeld als case koeling.

Je kunt je noctua's een licht likje verf geven in de gewenste kleur middels een spuitbus ?