• Noreia
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09-2025
Hallo,

Ik wilde graag weten of het normaal is dat het beeld bij Dolby Vision, in dit geval Dare Devil maar ook elke andere serie met dv of hdr bij Netflix super donker is en het lijkt dat het beeld erg gedimd is en er weinig details te zien zien zijn? Het is zeg maar een donkere soep en erg vermoeiend om te kijken. Op het internet staat dat movie dark of bright het beste zijn maar ik vind alleen levendig/vivid enigszins oké.

Ik had veel meer verwacht bij mijn eerste hdr ervaring. Of moet ik misschien ergens nog aanpassingen doen in de instellingen?

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:42
Wellicht even spelen met de instellingen? In de openingspost van het OLED topic kan je bijvoorbeeld wat andere settings vinden. Kijk hier op een 65B6 en kan me niet echt vinden in je ervaringen. Denk dat er voor jou nog veel meer uit valt te halen! d:)b

OLED televisies

• Noreia
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09-2025
Oh wow wat een verschil. Heb de instellingen uit de openingspost genomen en dat heeft toch het beeld flink verbeterd. Ik ging er van uit dat dolby vision net als de isf al goed ingesteld stond. Bedankt voor de hulp d:)b

• guyyrab
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-07-2023
Dolby Vision werkt niet goed via Netflix. Van Netflix en lg gehoord dat ze zijn aan het ondrzoeken om het probleem op te lossen maar dat is al twee maanden zonder resultaat. Het is teleurstellend.

Het probleem is

Netflix app pakt de hoogste standaard speelbaar op de tv in dit geval Dolby Vision altijd (i.p.v. van hdr10). Als er een manier was om de app via een omweggetje te beperken tot HDR voorlopig dat zou alles oplossen. De content van Netflix heeft vrij veel HDR titels. Maar toen was de Dolby Vision uitgeroepen en opeens alle hdr10 titles werden Dolby Vision. Dat is het probleem. Dolby Vision vergt veel meer metadata - het heeft een kleurenmapping per scène ivm met hdr10 1 kleurenmap per titel. Dat is wat ontbreekt bij de meeste titles van Netflix men kan het echt goed zien bijvoorbeeld in the oa - veel te veel brightness of de Marvel Content wat normaliter donker is als er extra kleurenmappen waren dat zou het probleem oplossen.

Verwijderd

Waar kan ik updates omtrent dit probleem volgen? Is er een topic voor? O.i.d.

Wil begin volgend jaar zowel een OLED als netflix of amazon prime aanschaffen. Dank.