Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game-pc (incl. randapp.) €1100

Pagina: 1
Acties:

• Anoniempje859
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-10-2024
Goedendag tweakers!

Ik heb een paar vragen voor jullie beantwoord en een lijst gemaakt van mijn componenten en randapparatuur die ik graag wil kopen. Ik heb ook een paar vragen voor jullie.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Ik zal vooral erop gaan gamen, af en toe zal ik er een film op kijken, op internet surfen en gebruik maken van het Microsoft Office pakket. Ik ben niet plan om op dit computer professioneel te videobewerken. Af en toe zal ik wel hobbymatig een fotootje of een klein filmpje gaan bewerken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Mijn plan was om een computer samen te kunnen stellen inclusief randapparatuur en besturingssysteem voor max €1100 incl. verzendkosten. Assembleren doe ik zelf

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Neen, dit is de allereerste game pc die ik samenstel, dus ik heb geen componenten of randapparatuur.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Onderstaande componenten met randapparatuur en besturingssysteem.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Neen, zolang de componenten kwalitatief goed zijn.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Het moet redelijk stil zijn, maar ik denk dat dit geen probleem zal vormen omdat ik meestal met een koptelefoon zal gamen. Ik ben ook van plan om 1080p Full HD te gamen op high/ultra settings. Ik zal dit systeem later niet upgraden, want over 3-4 jaar ben ik van plan om naar 4k over te gaan omdat ik denk dat het dan veel betaalbaarder zal zijn. Dan zal ik een compleet nieuw systeem bouwen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Neen.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik wil graag jullie mening over onderstaande componenten en randapparatuur, suggesties voor andere componenten/randapparatuur zijn zeker welkom. Ik wil ook weten of dat ze compatibel zijn met elkaar en dit systeem perfect zal werken wanneer ik het samenstel. Ik heb ook een vraag waarop ik graag een antwoord wil.

1. Ik heb momenteel wifi als internetverbinding. Kan ik dan mijn samengestelde computer verbinden met wifi via een ethernet kabel? Ik heb namelijk gehoord van een kennis dat internet met een kabel beter is als je graag games wilt downloaden via stream, origin, gog, .... Maar mijn internetabonnement is maar 200GB per maand, zal ik dan games kunnen downloaden zonder dat ik veel gb verlies per installatie?

2. Zal ik zware games zoals The Witcher 3: Wild Hunt, Battlefield 1, Dragon Age Inquisition, .... op minstens hoge instelling kunnen spelen?

3. Zal ik ook oudere games op dit computer vlot kunnen draaien zoals Dragon Age: Origins, Mass Effect series, Baldurs Gate, The Elder Scrolls Oblivion & Morrowind, .... want ik had in gedachte dat sommige oudere games niet werken op een systeem met nieuwere componenten.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1400 Boxed Wraith Stealth koeler€ 168,-€ 168,-
1ASRock A320M-DGS€ 55,95€ 55,95
1Gigabyte Radeon RX 570 Gaming 4G€ 193,-€ 193,-
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 69,95€ 69,95
1Thermaltake Versa H15 Closed€ 43,65€ 43,65
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB€ 106,95€ 106,95
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 54,95€ 54,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 95,90€ 95,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 788,35

#ProductPrijsSubtotaal
1AOC G2460VQ6 Zwart€ 149,-€ 149,-
1Cooler Master Devastator II - Gaming Gear Combo (Blue version, Qwerty)€ 34,99€ 34,99
1Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset€ 57,99€ 57,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 241,98

#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM€ 18,94€ 18,94
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 18,94

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-11 18:05
Een uitstekend systeem!
Je kunt een beetje besparen door voor een VS450 voeding te gaan, of een iets goedkopere monitor. Voor iets meer geld kan je ook een leuke 25" Ultrawide monitor kopen, de 25UM58-P.

Je geeft nu wel veel geld uit aan geheugen. Als je eerst 8GB koopt kan je dat later nog uitbreiden naar 16GB als de prijzen gedaald zijn.

Voor een iets stevigere headset moet je bij de MSI DS502 zijn, maar die is ook iets duurder.

Verwijderd

Ziet er prima uit, kun je alles wel mee draaien ;)

Stock speed van memory is toch 2666 van de Ryzen 5?
pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D26BFSBK

Zou dan eerder voor het setje in de link gaan.. Dan ben je wel klaar

• Anoniempje859
Dag wouterg00!

- Ik blijf bij de voeding die ik heb gekozen omdat de kabels zwart zijn en het is ook namelijk erg stil. Dus de meerprijs heeft wel meerwaarde.

- De monitor die jij me adviseert lijkt me heel mooi, maar het ondersteunt geen freesync en ik ben niet zeker dat alle games ultrawide ondersteunen. Ik heb een videokaart gekozen die freesync ondersteunt, daarom wil ik ook graag een monitor die ook freesync is.

- Die MSI DS502 lijkt me heel mooi! Het ondersteunt surround 7.1, heeft een microfoon en ziet er ook nog heel chique uit. Als het ook nog comfortabel is bij lange game sessies zal ik heb misschien wel kopen.

• Anoniempje859
Dag Tombastic!

Is dat zo? ik wist dit niet. Als het toch zo is zal ik wel voor het geheugen kiezen die jij voor me hebt gekozen.

• misterTweakers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
wouterg00 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 16:43:
Een uitstekend systeem!
Je kunt een beetje besparen door voor een VS450 voeding te gaan, of een iets goedkopere monitor. Voor iets meer geld kan je ook een leuke 25" Ultrawide monitor kopen, de 25UM58-P.

Je geeft nu wel veel geld uit aan geheugen. Als je eerst 8GB koopt kan je dat later nog uitbreiden naar 16GB als de prijzen gedaald zijn.

Voor een iets stevigere headset moet je bij de MSI DS502 zijn, maar die is ook iets duurder.
De VS serie van Corsair is juist niet aan te raden. De voeding die hij nu heeft gekozen is juist een goede stevige voeding :)

@Anoniempje859 Je hebt een 2 TB harde schijf toegevoegd. Is 1 TB niet genoeg?

• Anoniempje859
Dag misterTweakers!

Als ik een paar tiental games en een paar films erop kan zetten zal 1 TB harde schijf waarschijnlijk voldoende zijn. Maar elke game neemt verschillende hoeveelheid opslagruimte op. Daarom heb ik voor 2 TB gekozen omdat ik in gedachte had dat dit veel toekomst bestendiger is.

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-11 18:05
misterTweakers schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 17:58:
[...]

De VS serie van Corsair is juist niet aan te raden. De voeding die hij nu heeft gekozen is juist een goede stevige voeding :)
Oja, je hebt gelijk. Ik bedoel de CX450

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11 13:46
wouterg00 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 01:13:
[...]

Oja, je hebt gelijk. Ik bedoel de CX450
Ik heb laatst een pc gebouwd en gebruikte hier ook de CX versie van corsair (CX550m), echter was de fan van deze voeding echt aanwezig (ook bij idle maakte hij een apart geluid) wat mij stoorde(las op internet ook dat er bespaard is op de fan kwaliteit..). Heb hem teruggestuurd en ben voor een iets duurdere, maar zeker veel betere gegaan (de Corsair RM550x) die waarschijnlijk langer mee zal gaan. Van deze voeding heb je ook een 450 watts versie, en ik raad je aan geen geld te besparen op je voeding.

[ Voor 8% gewijzigd door Craftop op 21-05-2017 08:42 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Verwijderd

Anoniempje859 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 17:50:
Dag Tombastic!

Is dat zo? ik wist dit niet. Als het toch zo is zal ik wel voor het geheugen kiezen die jij voor me hebt gekozen.
Het is ook erg onduidelijk, staat niet vermeld op de AMD site. Maar voor een tientje meer zou ik het wel doen.
pricewatch: AMD Ryzen 5 1400 Boxed Wraith Stealth koeler

• Krisk
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-08 02:21
hoe belangerijk is het om dezelfde ram als de stockspeed van de Ryzen te nemen? Wat is het verschil aan prestatie. Tussen anoniempje en jou keuze scheelt het toch alweer 25 euro in mijn webshop

• Anoniempje859
Dat bedoel ik juist. Als het geen verschil heeft in game prestaties dan kan ik toch wel goedkoper gaan met de setje die ik heb gekozen.

Verwijderd

Ik vind het een zeer goede pc build, ik snap alleen niet waarom niet de 1500X voor twee tientjes meer.
Ook zal deze pc niet veel aan 16GB ram hebben tenzij je echt wil gaan video editen of iets in die richting.
Wat je dan bespaart kun je dan gebruiken voor de RX 580 4G en dus betere prestaties.
Pagina: 1