Toon posts:

harde ruis door headset

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb sinds een tijdje een nieuwe zelfgebouwde computer zonder geluidskaart. het bouwen ging opzich prima. maar de behuizing van de voeding was een beetje aangetast. verder start de computer zonder problemen op. het probleem is dat als ik een headset of bijvoorbeeld oortjes in mijn computer stop ( ik heb geen computer speakers) een heel harde constante ruis krijg die niet weg gaat. deze ruis is er al vanaf het begin dat de computer opstart.\

het probleem ligt niet aan mijn oortjes of headset, deze werken op andere computers etc. wel probleemloos.

mijn computeronderdelen:
intel i5 6400 processor
msi h110m pro vd moederbord
msi rx 470 4G gaming x videokaart
8gb crucial ram
sandisk ssd 120gb
HDD van 1 TB
windows 10
corsair cx 430 psu

ik heb al vele forums doorgelopen en het antwoord nog steeds niet gevonden. onder andere heb ik geprobeerd om mijn oorjtes in een andere aansluiting in mijn computer te doen. (zonder succes) ik heb de computer op verschillende geaarde stopcontacten aangesloten (zonder succes). ik heb geprobeerd (toen de computer aanstond) mijn hand op de behuizing te zetten om zo statische elektriciteit weg te halen. (zonder succes).
opties als ruisonderdrukking in windows 10 maken ook geen verschil.

omdat mijn voeding een beetje beschadigd was (aan de buitenkant) heb ik het idee dat het daar aan ligt.
ik overweeg misschien een geluidskaart aan te schaffen maar ik weet niet of ik hier het probleem me verhelp als het probleem bij mijn voeding ligt.
ook gaat het aanschaffen van een geluidskaart lastig worden omdat de enige aansluiting die nog vrij is een PCI 1x aansluiting is, (geen PCI-E). ik weet niet of er voor dit soort aansluitingen geluidskaarten beschikbaar zijn.

ik ben op dit moment best wel hopeloos :-( omdat de ruis echt heel vervelend is. ik hoop echt dat iemand mij kan helpen

Sem de Jonge

Beste antwoord (via Verwijderd op 21-05-2017 18:52)

• Dreambox1964
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-10 23:44
Zover ik alles heb gelezen begrijp ik dat: Je Je Oordopjes/Headset in verschilde poorten heb gestopt en ook de Stroom op een Geaarde stekker en ongeaarde stekker. En alles geen nut heeft gemaakt.

Dan kan ik de volgende optie's aanraden

1. Retour je Mobo RMA.
2. Koop een Soundcard met een PCI-e X1 Stekker (PCI Slots zijn niet mogelijk omdat je Mobo dat niet ondersteunt) (Deze is Wel een Goeie voor je mobo "https://tweakers.net/aanbod/1334667/asus-xonar-dx-xd.html")

Ik had zelf persoonlijk ook die Ruis probleem. Had er niet heel veel problemen mee, Daarna wou ik gisteren mijn Case Modden Vervolgens 12V Kortsluiting. 2 Uur geen Pc meer. Opnieuw gestart. En ik hoor geen ruis meer.

Dit is niet de veiligste Manier. En zeer Risicovol !!!

Mijn Mobo is Asus Sabertooth 990FX R3.0

Ik hoop dat dit je Geholpen heeft

[ Voor 6% gewijzigd door Dreambox1964 op 20-05-2017 13:48 . Reden: Paar Foutjes ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Dreambox1964
Zover ik alles heb gelezen begrijp ik dat: Je Je Oordopjes/Headset in verschilde poorten heb gestopt en ook de Stroom op een Geaarde stekker en ongeaarde stekker. En alles geen nut heeft gemaakt.

1. Retour je Mobo RMA.
2. Koop een Soundcard met een PCI-e X1 Stekker (PCI Slots zijn niet mogelijk omdat je Mobo dat niet ondersteunt) (Deze is Wel een Goeie voor je mobo "https://tweakers.net/aanbod/1334667/asus-xonar-dx-xd.html")

Ik had zelf persoonlijk ook die Ruis probleem. Had er niet heel veel problemen mee, Daarna wou ik gisteren mijn Case Modden Vervolgens 12V Kortsluiting. 2 Uur geen Pc meer. Opnieuw gestart. En ik hoor geen ruis meer.

[ Voor 6% gewijzigd door Dreambox1964 op 20-05-2017 13:48 . Reden: Paar Foutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dreambox1964 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 13:47:

1. Retour je Mobo RMA.

hoi,
bedankt voor je reactie. de linkt met de geluidskaart is een pci-e geluidskaart. een geen pci. geluidskaart. op mijn moederbord zitten geen pci-e 1x aansluitingen maar pci 1x aansluitingen.

zijn er ook geluidskaarten met pci 1x (geen pci-e) 1x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
usb geluidskaart doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben er achter gekomen dat mijn pc pci-e 1x geluidskaarten ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreambox1964
Hi,

Je hebt Meerdere Soorten uitbreiding kaarten

Wat bij ons Moederborden is zijn de volgende 3 Soorten,

PCI - E x16 (Deze is voornamelijk voor je GPU)
PCI - E X1 (Deze Zijn de Kleine Versie van de PCI - E X16 (Hiermee kan je een Geluidskaart aansluiten of een USB 3.1)

En je hebt ook een PCI slot (Deze zijn inmiddels zeer verouderd !)

Ik hoop dat je hier aan wat hebt !

Gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dreambox1964 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 18:52:
Hi,

Je hebt Meerdere Soorten uitbreiding kaarten

Wat bij ons Moederborden is zijn de volgende 3 Soorten,

PCI - E x16 (Deze is voornamelijk voor je GPU)
PCI - E X1 (Deze Zijn de Kleine Versie van de PCI - E X16 (Hiermee kan je een Geluidskaart aansluiten of een USB 3.1)

En je hebt ook een PCI slot (Deze zijn inmiddels zeer verouderd !)

Gr,
thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2017 @ 18:51:
[...]

ik ben er achter gekomen dat mijn pc pci-e 1x geluidskaarten ondersteund
Het maakt weinig uit, USB 2.0 is genoeg. Het is een stuk goedkoper en er gaat net wat minder fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreambox1964
En een USB Geluidskaart zou ik Niet adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand of het probleem verholpen word als ik een geluidskaart aanschaf? ik ben namelijk bang dat het probleem ligt aan mijn voeding. als dit het geval is blijft de ruis misschien wel. zelfs met een geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreambox1964
Je Kan het proberen met een ander PSU in je huidige mobo. of je kan een ander Mobo verbinden aan je huidige PSU. Zo kan je het weten.

Maar ik zelf denk dat het probleem puur licht aan je Mobo. Mijn Pc doet het al jaren met 240V zonder een Geaarde stekker, Dus dat is Knap van mijn PSU. Ene Mobo hoor je heel zacht ruis ander mobo hoor je Niets.

Dus aangezien jou Voeding 80+ is ga ik er uit van dat ie stabiel is !

Gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dreambox1964 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 19:09:
Je Kan het proberen met een ander PSU in je huidige mobo. of je kan een ander Mobo verbinden aan je huidige PSU. Zo kan je het weten.

Maar ik zelf denk dat het probleem puur licht aan je Mobo. Mijn Pc doet het al jaren met 240V zonder een Geaarde stekker, Dus dat is Knap van mijn PSU. Ene Mobo hoor je heel zacht ruis ander mobo hoor je Niets.

Dus aangezien jou Voeding 80+ is ga ik er uit van dat ie stabiel is !

Gr,
een geluidskaart zou het probleem dus moeten oplossen?
Pagina: 1