1 troll = -8 karma?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:39
wow heb vandaag effe 1 trol gedaan en kwam er net achter dat ik daardoor 8 punten in karma omlaag ging.

wordt dat zo zwaar gerekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:54
Dat hangt van zoveel dingen af, onmogelijk om hierzo helemaal uit te leggen. Lees de systeembeschrijving! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 01:39
jah die heb ik al vaker gelezen, maar vindt het toch vreemd dat er sneller punten afgaan dan bijkomen. ik wordt 2 keer -1 troll gemod en dan verlies ik 8 karmapunten.

als ik 2 keer +1 inzichtvol krijg dan krijg je net 1 of 2 karmapunten erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:10
Het zou inderdaad kunnen ja dat dat gebeurd net als dat je bij een +3 of + 4 extra erbij krijgt. Maar is dit niet meer een LA topic? Of ben ik nu weer het haasje op de hei :)

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:15

Jaymz

Keep on moving !

Op donderdag 05 juli 2001 19:54 schreef wauskes het volgende:
Het zou inderdaad kunnen ja dat dat gebeurd net als dat je bij een +3 of + 4 extra erbij krijgt. Maar is dit niet meer een LA topic? Of ben ik nu weer het haasje op de hei :)
Nee, eerder het schaap op de dam :D

Ff serieus: Aangezien LA 'iets' meer (reagerend) publiek trekt dan TMF, en "veel" mensen de onweerstaanbare drang hebben hun (nog all eens) overbodige mening te plaatsen, is dit TMF voer.

Eigenlijk ook weer een beetje uit historisch geloof ik. Iig werkt dit beter (denk ik)

De Mod ideeën draden horen technisch ook op LA thuis. Probeer je deze draden eens een weekje op LA voor te stellen, en vraag je af of er nog iets constructiefs in te vinden valt.

'T is forumvervuiling, maar wel practische forumvervuiling. Heb je een andere mening mag dat (je mag um volgens de grondwet zelfs uiten, dus wie ben ik om je tegen te houden :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 15:45
Heheh, moet je eens aan Thor-Korenwolf vertellen. Hij klaagde eens dat als hij een post plaats hij direct in karma achteruit gaat.
Alleen als z'n post omhoog gewaardeerd, krijgt hij er karma bij...

Heeft te maken met bonussen enzo. Het hangt zowel van je totale als van je gemiddelde score af hoeveel karma je krijgt, zo lijkt het. 'Only Femme knows the exact formula'... (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Op donderdag 05 juli 2001 22:09 schreef dextertje het volgende:
Heheh, moet je eens aan Thor-Korenwolf vertellen. Hij klaagde eens dat als hij een post plaats hij direct in karma achteruit gaat.
Alleen als z'n post omhoog gewaardeerd, krijgt hij er karma bij...

Heeft te maken met bonussen enzo. Het hangt zowel van je totale als van je gemiddelde score af hoeveel karma je krijgt, zo lijkt het. 'Only Femme knows the exact formula'... (8>
Niemand weet precies hoe het zit: ik vermoed dat de karma-bonus-regeling (dus de regeling dat je meer bonus krijgt naarmate je meer hele goede reacties plaatst) afhangt van je gemiddelde reactiescore. Als je dan net over een bepaalde grens bent gegaan en net die bonus hebt gehaald en je plaatst een reactie op 1, dan kan het zijn dat je weer even onder die grens komt. Maar nogmaals: niemand weet precies hoe het zit.

Ik heb zelf nog nooit een troll/flamebait moderatie gehad, dus ik weet verder ook niet hoe zwaar die meetellen, maar ik kan me voorstellen dat het zwaar gerekend wordt: als je bewust mensen gaat provoceren is dat IMO terecht. Zo tellen moderaties op +3 en +4 ook behoorlijk zwaar mee.

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
Op donderdag 05 juli 2001 23:44 schreef Thor-korenwolf het volgende:
Maar nogmaals: niemand weet precies hoe het zit.
Dacht altijd dat Femme het wel wist. 8-)
Maarre, in principe kunnen we die formule ook reverse-engineeren, toch? Van iedereen zijn de reacties, de individuele beoordelingen en de totaal-scores te vinden, kwestie van tijd en geduld en een slim progje schrijven. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-10 18:55

Floor-is

5.2

Op vrijdag 06 juli 2001 01:10 schreef dextertje het volgende:

[..]

Dacht altijd dat Femme het wel wist. 8-)
Maarre, in principe kunnen we die formule ook reverse-engineeren, toch? Van iedereen zijn de reacties, de individuele beoordelingen en de totaal-scores te vinden, kwestie van tijd en geduld en een slim progje schrijven. :7
Tuurlijk weet Femme hoe dat zit, toen hij het Daniel en mij een paar weken terug ging uitleggen, raake hij zelf ook de weg kwijt in het tweakotine/karma/gemodereerde posts en modpunten verhaal... :+

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Op vrijdag 06 juli 2001 01:13 schreef Floris Diemel het volgende:
Tuurlijk weet Femme hoe dat zit, toen hij het Daniel en mij een paar weken terug ging uitleggen, raake hij zelf ook de weg kwijt in het tweakotine/karma/gemodereerde posts en modpunten verhaal... :+
Floris, wordt het niet eens tijd dat er officieel toegegeven wordt dat niemand, ook Femme niet, het eigenlijk nog snapt? :P

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
Waarom is de formule eigenlijk zo ingewikkeld en niet openbaar? Femme heeft hier ooit wel een argument voor gegeven, volgens mij, namelijk dat mensen dan gaan posten gericht op karma en er een wedstrijdje van gaan maken.

Mijns insziens lijkt het gevaar hiervan mij wel mee te vallen en als je het wedstrijdelement wilt verkleinen dan kan je ook gewoon een maximum karma aanhouden, bijvoorbeeld bij 500 (bij slashdot is dit 50, trouwens). Je karma kan dan alleen maar lager worden en niet meer hoger, dus karmahoereren heeft dan geen zin meer. :)
Pagina: 1