Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Packetloss

voor system specs, zie profiel

Topicstarter
Omdat ik Windows 10 opnieuw wilde installeren, maakte ik een USB stick met Rufus zoals ik zo vaak heb gedaan en wilde hiermee mijn desktop PC booten voor de herinstall. Omdat er niet van de stick geboot werd, heb ik 1 aanpassing gedaan in de BIOS: bij 'windows 8/10 features' stond 'windows 8/10' en heb ik 'other OS' van gemaakt.

Sindsdien boot de PC niet meer :(. Hier een Youtube filmpje er van:
YouTube: Gigabyte GA-Z170X-UD5 TH boot loop

Ik heb dit eerder gehad en toen hielp het om de (stroom) kabels van de PC los te halen en de BIOS batterij er even uit te halen. Nu helpt dat helaas niet! Met alles los heb ik de clear CMOS knop ingedrukt, de batterij er uit gehaald, de clear CMOS jumper met een schroevendraaier aangeraakt voor een paar seconden, niks helpt. Het maakt ook niet uit of ik de nVidea kaart er in of uit heb, de HDMI kabel op het moederbord heb aangesloten of niet, de SSD aangesloten of niet, USB muis/toetsenbord er in of er uit. Systeem boot (ook) niet wanneer ik het geheugen er uit heb (logisch).

pricewatch: Asus STRIX-GTX950-DC2OC-2GD5-GAMING
pricewatch: Cooler Master GM G550M
pricewatch: Kingston HyperX Fury black HX424C15FB/8

Systeem heeft iets meer dan een jaar stabiel gedraait.

Iemand help please??

Helaas is het moederbord (en talloze andere dingen) bij Afuture gekocht.

[ Voor 13% gewijzigd door Packetloss op 20-05-2017 12:15 . Reden: typo ]

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:33
probeer eens zo kaal mogenlijk op te starten, en met 1 ram latje, of wissel ze eens uit. Als dat allemaal niet werkt word het lastiger om uit te zoeken, Het systeem Post niet meer dus. Lijkt wel op hij de cpu of ram niet herkend. Maar hij blijft ook niet hangen op een code helaas.

En een andere voeding proberen als je die hebt kan ook geen kwaad, Die dingen kunnen ook raar doen met dit als gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Niet online

Packetloss

Topicstarter
popie schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 12:43:
probeer eens zo kaal mogenlijk op te starten, en met 1 ram latje, of wissel ze eens uit. Als dat allemaal niet werkt word het lastiger om uit te zoeken, Het systeem Post niet meer dus. Lijkt wel op hij de cpu of ram niet herkend. Maar hij blijft ook niet hangen op een code helaas.

En een andere voeding proberen als je die hebt kan ook geen kwaad, Die dingen kunnen ook raar doen met dit als gevolg.
Alles losgehaald (al eerder, maar nu ook de dvd speler) geen resultaat. Andere voeding er aan, zelfde verhaal :(. Extreem kak.

Iemand die ervaring heeft met stukke gigabyte dingen sinds het faillissement van Afuture? Zo ja, rma of iets dergelijks gedaan via azerty of gigabyte?

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ook in je debug code lijst kan ik niks vinden
22 en dan later 97
Deze: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgenomen?
Daarbij RMA gaat toch via de fabrikant. Ik geloof dat gigabyte erg snel is met RMA.
Dus ik zou toch maar een rma indienen.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Niet online

Packetloss

Topicstarter
Nivida_intel schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 20:15:
22 en dan later 97
Daarbij RMA gaat toch via de fabrikant. Ik geloof dat gigabyte erg snel is met RMA.
Nivida_intel schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 20:15:
22 en dan later 97
Dank; ja, forum opstarten doorgenomen. Wat ik nog gedaan heb is de ATX reset , maar die hielp ook niet.

Ik heb ook nog het moederbord uit de kast gehaald en met een andere CPU cooler op een kartonnen doos geprobeerd, zodat er geen kans is op kortsluiting met de kast:

YouTube: Gigabyte GA-Z170X-UD5 TH doesn't boot part II

Helaas :( . Ik ga RMA proberen via Azerty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Niet online

Packetloss

Topicstarter
Ik heb het moederbord bij Azerty ter RMA ingeleverd. De kosten zijn minimaal EUR 17,50 voor hun effort,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Heb je het wel eerst via Gigabyte Nederland zelf geprobeerd? Wat Azerty namelijk doet is jouw moederbord opsturen naar Gigabyte en zij sturen weer een nieuwe naar Azerty terug.
Pagina: 1