Omdat ik Windows 10 opnieuw wilde installeren, maakte ik een USB stick met Rufus zoals ik zo vaak heb gedaan en wilde hiermee mijn desktop PC booten voor de herinstall. Omdat er niet van de stick geboot werd, heb ik 1 aanpassing gedaan in de BIOS: bij 'windows 8/10 features' stond 'windows 8/10' en heb ik 'other OS' van gemaakt.
Sindsdien boot de PC niet meer
. Hier een Youtube filmpje er van:
YouTube: Gigabyte GA-Z170X-UD5 TH boot loop
Ik heb dit eerder gehad en toen hielp het om de (stroom) kabels van de PC los te halen en de BIOS batterij er even uit te halen. Nu helpt dat helaas niet! Met alles los heb ik de clear CMOS knop ingedrukt, de batterij er uit gehaald, de clear CMOS jumper met een schroevendraaier aangeraakt voor een paar seconden, niks helpt. Het maakt ook niet uit of ik de nVidea kaart er in of uit heb, de HDMI kabel op het moederbord heb aangesloten of niet, de SSD aangesloten of niet, USB muis/toetsenbord er in of er uit. Systeem boot (ook) niet wanneer ik het geheugen er uit heb (logisch).
pricewatch: Asus STRIX-GTX950-DC2OC-2GD5-GAMING
pricewatch: Cooler Master GM G550M
pricewatch: Kingston HyperX Fury black HX424C15FB/8
Systeem heeft iets meer dan een jaar stabiel gedraait.
Iemand help please??
Helaas is het moederbord (en talloze andere dingen) bij Afuture gekocht.
Sindsdien boot de PC niet meer
YouTube: Gigabyte GA-Z170X-UD5 TH boot loop
Ik heb dit eerder gehad en toen hielp het om de (stroom) kabels van de PC los te halen en de BIOS batterij er even uit te halen. Nu helpt dat helaas niet! Met alles los heb ik de clear CMOS knop ingedrukt, de batterij er uit gehaald, de clear CMOS jumper met een schroevendraaier aangeraakt voor een paar seconden, niks helpt. Het maakt ook niet uit of ik de nVidea kaart er in of uit heb, de HDMI kabel op het moederbord heb aangesloten of niet, de SSD aangesloten of niet, USB muis/toetsenbord er in of er uit. Systeem boot (ook) niet wanneer ik het geheugen er uit heb (logisch).
pricewatch: Asus STRIX-GTX950-DC2OC-2GD5-GAMING
pricewatch: Cooler Master GM G550M
pricewatch: Kingston HyperX Fury black HX424C15FB/8
Systeem heeft iets meer dan een jaar stabiel gedraait.
Iemand help please??
Helaas is het moederbord (en talloze andere dingen) bij Afuture gekocht.
[ Voor 13% gewijzigd door Packetloss op 20-05-2017 12:15 . Reden: typo ]
fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM