Windows 10 - err_connection_reset (meerdere pc's)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rd6
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-01 19:05
Goedendag,

Allereerst hoop ik dat ik hier in het juiste forum zit, aangezien ik een aantal tests heb gedaan en heel sterk het idee heb dat het niet aan Chrome ligt.

Sinds een paar weken heb ik veel problemen als ik websites bezoek. Constant krijg ik in Chrome de melding "ERR_CONNECTION_RESET". Daarnaast is die als die het wel doet onwijs traag. Eerst dacht ik dat het aan mijn server lag, maar toen ik met mijn Macbook naar de server ging waren er geen problemen en heb ik onwijs veel geheugen over.

Ik heb Chrome al gereset en alles opnieuw ingesteld, maar ook met de basis instellingen gebruikt en bleef ik dezelfde error krijgen. Vandaag heb ik zelf heel Chrome verwijderd en daarna nog steeds hetzelfde issue. Nadat ik chrome uitgesloten had (want in Edge en firefox gebeurd het ook). Ging ik verder kijken.
...

Nu heb ik sinds een paar weken een compleet nieuwe pc en dat kwam ongeveer gelijk met de installatie van Windows 10 Creators Update. Nu is mijn nieuwe hardware vrij nieuw en kreeg ik een incompatibiliteits waarschuwing van mijn Asus Prime X370 Pro voor de lan-drivers. Dus eerst dacht ik misschien ligt het daar aan, maar nadat ik deze uit had gezet en een wifi dongle gebruikte bleef hetzelfde probleem. Ik heb geen VPN verbindingen of iets in die zin in gebruik. Daarnaast heb ik de standaard Windows firewall instellingen en niets anders naast dat geinstalleerd staan.

Ik heb vandaag mijn oude pc opgestart en daarbij heb ik precies dezelfde issues, maar deze zit dan wel in hetzelfde netwerk als ik. Aan mijn netwerk is niets veranderd voor zover ik weet, want dat beheer ik zelf.

Daarnaast heb ik ook nog twee MacBooks Pro's tot mijn beschikking en deze hebben totaal geen problemen. En vliegen met hoge snelheid naar de websites toe en hier lijkt alles te werken. Dus met alle dingen die ik gedaan heb kwam ik dan toch meer en meer tot de conclusie dat het mogelijk een Windows ding is. Ik maak websites en er is niets frustrerender dan dat je 2 minuten zit te wachten om de pagina op te slaan in Wordpress.

Oh en ja ik heb gegoogled op deze error, en dat je dan met cmd aan de slag gaat heb ik allemaal geprobeerd, maar dit hielp mij ook niet. Bijv: http://windowsreport.com/err-connection-reset-windows-10/

Software:
Windows 10 Pro 10.0.15063 Build 15063

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen, want ik wil dit heel graag opgelost zien. Bij voorbaat onwijs bedankt. En mocht ik in het verkeerde forum zitten, mijn excuses.

[ Voor 7% gewijzigd door rd6 op 20-05-2017 10:31 . Reden: CMD oplossing van Google vergeten te vermelden ]