Anti-statische zak voor HD

Pagina: 1
Acties:

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Vandaag heeft mijn Maxtor 30 GB schijfje het begeven (kon nog wel booten enzo, maar partitie formatteren ging niet door bad sectors). Dus ik dat ding eruit gehaald (blaartje aan overgehouden omdat de schroefjes gloeiend heet waren) en bij maxtor.com gekeken voor een RMA.

Lees ik dus net hoe je 'm moet verpakken: in de originele verpakking, met anti-statisch zakje. En laat ik die nou niet meer hebben :(

Kan je die dingen ergens los kopen of iets anders gebruiken wat hetzelfde effect heeft? Want ik ben bang dat ze geen goeie (of nieuwe?) teruggeven als ie niet in zo'n zak zit.

Iemand ervaring mee?

Oja, zouden winkels als MyCom ook zulke service (dus: HD terugsturen etc.) verzorgen? Ik heb hem namelijk online bij MyCom gekocht...

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:34
gewoon ff langs een pc winkel gaan en vragen of ze er hebben voor je, denk dat ze er daar ZAT hebben, misschien kun je ze zelfs op het postkantoor kopen

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
ik zou 'm gewoon naar mycom terugbrengen/opsturen..

• rb338
Op donderdag 05 juli 2001 19:28 schreef wibblemoo het volgende:
ik zou 'm gewoon naar mycom terugbrengen/opsturen..
Ook als ik die HD al een tijdje heb en ik heb de rekening niet meer?

• juanp
  • Laatst online: 03-05 20:29
misschien dat ze je terug kunnen roepen uit het geheugen en dat zij hem dan kunnen terug sturen maar hoe oud is die schijf dan en heb je nog garantie ??

denk dat ze je wel kunnen helpen stuur eens een mailtje ;)

• rb338
Denk dat ie bijna 2 jaar oud is. Bij de Maxtor warranty check stond dat ik geen garantie meer had bij de verkoper maar wel bij hun zelf. En ik heb geen zin om dat ding zelf naar Ierland te sturen, tenzij het niet op mijn kosten hoeft ;)

Verwijderd

meteen met een rma naar de fabrikant opsturen gaat veel sneller dan de ellende met een winkelier. de kosten van het opsturen (f 11,75 binnen nederland) wegen hier ruimschoots tegen op
mijn kapotte ibm hdisk was in 6 werkdagen vervangen door een andere die vanuit maleisie verstuurd was. ik had hem gewoon zonder meer in een doos met wat schuimplastic verpakt.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:00
Die maxtor schijf hoeft dus echt niet in originele verpakking.. Zakje moet idd wel, maar das logisch.

Verwijderd

Ik heb zat van die anti-statische zakjes.
Ik wil erwel eentje opsturen.

Verwijderd

Maxtor heeft end of war. melding op hd's staan. Heb toevallig een schijf die 'klikt' en erg traag is.

Afkomstig van Mycom en de War. exp. is july 03, hij is aangeschaft in aug 2000.

• rb338
Op donderdag 05 juli 2001 23:07 schreef Mad_Cookie het volgende:
Maxtor heeft end of war. melding op hd's staan. Heb toevallig een schijf die 'klikt' en erg traag is.

Afkomstig van Mycom en de War. exp. is july 03, hij is aangeschaft in aug 2000.
Euh hier snap ik ff niks van :?

[edit]
Nu wel, met War. bedoel je natuurlijk warranty... |:(

't Zal wel door het weer komen :P

[edit2]
Jep, bij mij staat er:

War.End: AUG03

Prima :D

• rb338
Nou vraag ik me nog steeds af:

is het nou slimmer om ff naar MyCom te gaan in de hoop dat ze meteen een nieuwe teruggeven, of zal ik 'm toch maar zelf naar Maxtor sturen in Ierland?

• CTVirus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-04 22:08

CTVirus

Dexterslab FAN

mail mycom dan ff dan weet je het zo :)

• rb338
Op vrijdag 06 juli 2001 13:13 schreef CTVirus het volgende:
mail mycom dan ff dan weet je het zo :)
Mwa dan bel ik wel ff, mail duurt meestal wel een dag :(

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
MyCom geeft zelf een jaar garantie. Ze hebben mij ook gezegd dat ik het zelf moest oplossen met de fabrikant :(
Pagina: 1