Internet radio onkyo TX-8150 of toch maar yamaha RX-V481D

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrLivingstoned
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-05 20:23
Internet radio en de 8150 of toch een yamaha ?

Ik ben op zoek naar een tuner versterker met internet radio en DAB.
EIgenlijk kom ik tot plm 400 euro maar twee opties tegen :
Onkyo TX8150 of yamaha RX-481D

Ik heb geen zin in betaalde diensten .. er zijn genoeg streams op het net.
Yamaha heeft zijn Vtuner met vele radiostations.
Bij de onkyo kom ik zoiets niet tegen (alleen betaalde diensten).
Wel is daar de mogelijkheid om zelfURL's in te voeren.

Mijn vraag :
1: Is het mogelijk om bij de onkyo vtuner te gebruiken ?
2: Is het mogelijk om bij de yamaha en/of onkyo diensten als reciva of shoutcast te gebruiken?

Ik twijfel nog tussen beide ....

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrLivingstoned
Bij gebrek aan antwoord ... ik zag dat de 8150 geen dolby/DTS decoder heeft. Dus dat beperkt het aansluiten van DVD's . Het gaat dus de yamaha worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:46
De onkyo is een stereo versterker, die is eigenlijk niet gericht op surround geluid, wellicht dat daarom de ondersteuning voor dolby en dts ontbreekt.

Maar er zijn toch zeker wel meer mogelijkheden? Althans hoe belangrijk is dab+ als je internetradio hebt? Je hebt dan meer zenders tegen dezelfde of hogere kwaliteit. Bij een vast apparaat is dab+ in mijn ogen onzinnig. Je zou dan namelijk ook naar de Denon 1300x kunnen kijken. Of een wat ouder instapmodel voor ruim minder dan €400,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrLivingstoned
Bedankt voor de reactie

IK luister eigenlijk naar de publieke zenders maar het FM signaal is niet zo geweldig.
Bovendien heb ik DAB in de auto en ben ik wel te spreken over het aanbod en de kwaliteit (al kan het nog beter).

Ook luister ik vaak naar bepaalde internetradiostations. Dus hoe makkelijk zou het zijn als alles in een apparaat zit.

Het aanbod valt mij vies tegen. De producenten en consumenten schijnen zich niet te realiseren dat FM zijn langste tijd heeft gehad. Dus als je je ontvanger nog een flink aantal jaren wilt mee laten gaan is dab een goede keuze ...

Vandaar mijn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik neem aan dat je kabeltelevisie hebt? Sluit de radio eens aan op de kabel, stuk beter signaal. DAB in receivers is een niche en (mede vanwege het grote aanbod aan internetstreams) eigenlijk niet leverbaar. Bovendien is DAB in het ene land niet gelijk aan het andere land; er zijn meerdere standaarden. Maakt het lastig voor een producent om op in te spelen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:46
DrLivingstoned schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 19:36:
IK luister eigenlijk naar de publieke zenders maar het FM signaal is niet zo geweldig.
Als ik op de website van vtuner kijk, vind ik npo 1 t/m 5 en alle genre specifieke npo zenders terug in de lijst. Zelfs de regionale zenders (provincie, gemeente) vind ik terug. Ik zou het op m'n receiver moeten checken of het ook daadwerkelijk werkt, maar lijkt me wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrLivingstoned
Heb hem net geinstalleerd ennog druk aan het studeren :-)
Mijn favoriet hardrockin80s werkt al !
Dab werkt prima. Lekker arrow luisteren !

ps geen kabel hier ben een beetje klaar met die gasten. TV via de satteliet
Pagina: 1