Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdn1997
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-02-2021
Beste mensen

Ik heb al een tijdje een oude monitor in gebruik (voornamelijk voor gamen) en ik kwam er achter dat deze monitor 75 hz kan draaien. Hij kan dit alleen op specifieke resoluties maar ik wil het toch graag proberen.
De monitor is de LG Flatron W2241S. Wanneer ik in widows de resolutie naar 1280x1024 verander (wat volgens de handleiding 75hz ondersteund) krijg ik de optie niet om hem naar 75 hz te verplaatsen.
Hij is overigens per VGA aangesloten en mijn videokaart is een Sapphire 280

Ik weet niet of ik zo duidelijke genoeg ben, maar heeft iemand enig idee hoe ik mijn monitor op 75 hz kan laten draaien zonder hem te overclocken?

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door dvdn1997 op 20-05-2017 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolBee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-06 23:07

ToolBee

Audiofiel met soldeerbout

De grafische instellingen in windows zelf zijn vaak een beperkte weergave van wat mogelijk is.
Check de instelling in je driverutility, het programmaatje van de fabrikant van je kaart.

Ò-hof, je monitor staat gewoon op 75Hz, vandaar dat je hem er niet "op" kunt zetten. Dat geintje heb ik ooit eens meegmaakt. Die menu's zijn ook niet altijd even inzichtelijk! ;)

Gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:17
Als ik een resolutie wil instellen die niet in het standaard lijstje staat wat Windows aangeeft zet ik deze er meestal bij met behulp van Custom Resolution Utility (CRU). Zo heb ik een tijdje CS:GO gespeeld op 1440x1080 op 75Hz, terwijl ik deze resolutie niet zo in kon stellen. Je kan met CRU ook gemakkelijk je refresh rate aanpassen. Je moet natuurlijk wel oppassen als je hoger gaat dan officieel ondersteund wordt door je monitor maar over het algemeen merk je vanzelf wel wanneer je de max bereikt. Je kan eventueel hetzelfde doen in je driver software zoals ToolBee aangaf maar dit vond ik zo'n omslachtige manier in de AMD software aangezien je dan ook de timings moest instellen en dat kreeg ik niet voor elkaar. Ik heb nu een nVidia kaart maar daar ben ik de software niet eens ingedoken omdat ik CRU zo makkelijk vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdn1997
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-02-2021
Okey ik ga het proberen, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is de monitor exact aangesloten op de videokaart? Een R9 280 heeft bij mijn weten geen VGA uitgang. Wel DVI-I, DVI-D, HDMI en DP.