Nieuwe schijven kopen of oude gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Emiles1312
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-05-2025
hallo iedereen,

Volgende week ga ik mijn nieuwe pc maken ik heb alles al maar in mijn oude pc had ik een SSD en een harde schijf maar er zijn al enkele virussen op geweest maar ze zijn wel geblokkeerd geweest wat zou ik het best doen nieuwe schijven kopen of dezelfde gebruiken?

Mvg Emile

Beste antwoord (via Emiles1312 op 26-05-2017 10:32)

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 00:36
Emiles1312 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 22:13:
Dus kan ik eigenlijk even goed nieuwe kopen want ik zou het eigenlijk gedaan hebben om mijn bestanden te houden dat ik niet alles opnieuw zou moeten downloaden want ik heb SLOOOOOM internet
Ik weet niet wat voor schijven het zijn, maar bij een schone installatie moet je vaak alles sowieso opnieuw downloaden, dan maakt het niet uit wat voor schijven het zijn.
Ik zou zeggen, formatteren die schijven en gebruik ze lekker.

Alle reacties

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik heb nog nooit gehoord dat een SSD of Hardeschijf geblokkeerd kan worden. Kan me voorstellen dat het door het virus komt, maar niet vanuit de hardware fabrikant. Gewoon de SSD en HDD formatteren en gaan met die banaan?

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• kh65
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-12-2025
Je draait neem ik aan Windows?

Houdt er rekening mee dat je bij een nieuwe Moederbord + geheugen niet automatisch de bestaande Windows die je op je SSD hebt staan blijft werken. Je moet het dan opnieuw activeren. Je kunt
proberen via de procedure (telefoon) toch windows weer te activeren met het oude serienummer.
Wie weet lukt het.
Maar daarna zou je inderdaad wel een her-install kunnen gaan doen (ververs windows naar de 'standaard' installatie). Tenzij je ook Office wilt redden en zo. Dan moet je even voorzichtig zijn met hoe je de herinstall doet.

Virussen overleven een normale her-install niet zo gemakkelijk (zou theoretisch wel kunnen overigens).
Formatteren en helemaal opnieuw installeren dat is inderdaad beter.

Suc6

• Emiles1312
Dus kan ik eigenlijk even goed nieuwe kopen want ik zou het eigenlijk gedaan hebben om mijn bestanden te houden dat ik niet alles opnieuw zou moeten downloaden want ik heb SLOOOOOM internet

• misterTweakers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
Je kan eventueel ook je oude schrijven als back-up schrijven aansluiten.
Maar zoals hierboven al staat, wat bedoel je precies met geblokkeerd?

Acties:
  • Beste antwoord

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 00:36
Emiles1312 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 22:13:
Ik weet niet wat voor schijven het zijn, maar bij een schone installatie moet je vaak alles sowieso opnieuw downloaden, dan maakt het niet uit wat voor schijven het zijn.
Ik zou zeggen, formatteren die schijven en gebruik ze lekker.

• Emiles1312
En als ik enkel de SSD formatteer kan ik dan mijn games op de hdd behouden?
En het is een Kingston 240 gb SSD
Western digital blue 1TB
Western digital green 1.5TB

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Je hoeft niet álles opnieuw te downloaden, alleen geïnstalleerde programma's (incl games) werken niet meer, die zul je dus opnieuw moeten installeren (of daar dan een een download bij benodigd is verschilt per programma).

Wat mij betreft geen nieuwe kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door mitsumark op 19-05-2017 23:09 ]

• Emiles1312
Het is gelukt schuiven zijn geformatteerd en ik heb Windows kunnen activeren met de oude code :)
Pagina: 1