Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Het volgende doet zich voor, in de zakelijke context hebben we vorige jaar mei 10 laptops (verschillende modellen, maar alle van HP) aangeschaft en ingericht (draaien in een domein). Destijds hebben we er voor gekozen om BitLocker voor alle C-schijven aan te zetten, netjes de ID's geprint en zowel fysiek als digitaal opgeslagen. Vanmorgen komen we er bij één van de systemen, welke op de herstelsleutel vraagt, achter dat de ID's en Keys en die we hebben gearchiveerd, niet in overeenstemming zijn met de getoonde ID. Zowel niet voor de specifieke laptop waar het om draait, maar ook niet tussen alle andere laptops. Bij onderzoek blijkt dat het ID en de herstelsleutel van mijn eigen machine ook gewijzigd zijn.

Het is me inmiddels wel duidelijk dat we voor het eerstgenoemde systeem waarschijnlijk geen mogelijkheden meer zijn om bij de opgeslagen data te komen. Ik wil echter wel graag doorgronden waarom deze keys en ID's kunnen wijzigen is.

Wie weet hier meer over?

Gr. Durk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryanirin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
De recovery ID's wijzigen niet automatisch, maar enkel door of de key weg te gooien mbv bijvoorbeeld manage-bde of door de drive opnieuw te encrypten. Ik kan geen manier bedenken dat dit 'spontaan' is gebeurd zonder dat er daadwerkelijk met bitlocker protectors is geklooid of de machine een herinstallatie heeft gehad.

Overigens, als de machines in een domein hangen, waarom draai je geen backup naar AD?