Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi problemen Intel AC8260 5Ghz

Pagina: 1
Acties:

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-11 07:01
Beste medetweakers,

Ik loop tegen een probleem aan wat ik maar niet opgelost krijg. Ik heb sinds anderhalve maand een Intel AC8260 Wifi kaart in de pc zitten met 2 externe antennes. Deze haalden tot voor kort netjes 130 a 140 mbits internetsnelheid.
Na de creators update gedaan te hebben van windows 10 is het alleen 1 en al ellende. Snelheden van 10 a 12 mbits zijn eerder regel dan uitzondering.
Nu heb ik de MTU aangepast van 1500 naar 1400, maar heeft niks geholpen.
Vervolgens RSC uitgeschakeld, maar ook dat heeft geen enkel effect.
Als laatste strohalm maar de creators update teruggedraaid, maar ik krijg het rotding niet meer met normale snelheden aan de praat. Ik heb verschillende driver packages geinstalleerd van de Intel site, wat mij wel enige snelheidswinst opleverd, maar ik blij hangen op een max van 70 a 75 mbits.

Wat is er nu nog te doen? Op de telefoon, op dezelfde plek, haal ik netjes 138mbits

Router is de D-LINK DIR-868L

Op de 2.4 Ghz haal ik ook rond de 70 a 75mbits. Afstand van router tot pc is een meter of 4, door een plafond heen

Edit:

Net even de linkspeed nagekeken van de adapter, maar die doet niks anders dan schommelen tussen de 58,5 en 260. Dat linkt mij niet normaal toch?

[ Voor 11% gewijzigd door MartijnAbel op 19-05-2017 21:05 ]

• MartijnAbel
Iemand die misschien zijn licht kan laten schijnen op eventuele stappen die ik gemist heb of wat ik nog kan proberen?
Of is er na bovenstaand alleen nog maar de conclusie dat de kaart kapot is?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:23

lier

MikroTik nerd

Met Intel tool laatste drivers geïnstalleerd?
Last van interferentie?
Kan je eens een WiFi scan maken met bijvoorbeeld inSSIDer?
Staat er iets in het Windows eventlog?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• MartijnAbel
Thanks voor de link, maar had die al gezien idd. Heb een rollback gedaan naar voor de creatorsupdate, maar helaas geen soelaas. De verkoper heeft een nieuw kaartje opgestuurd vanuit china, dan maar eens kijken of het beter is.

• MartijnAbel
Vandaag tijd kunnen vinden om een nieuwe PCI-E netwerkkaart te installeren. Helaas geeft deze dezelfde problemen :'(
Iemand anders nog een idee?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Klinkt wel heel hard alsof het probleem bij je router ligt als het met een andere draadloze kaart hetzelfde liedje is?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Niet dat het je iets gaat helpen maar ik heb al maanden gedoe met Windows 10 en WiFi op eerdere generatie Intel-kaarten. Recentelijk alle laptops kunnen upgraden naar Skylake en Kaby Lake chipsets en het vliegt nu; van gemiddeld 90Mbps op 5GHz naar dik 300Mbps.

Kan het niet zo zijn dat er in Windows iets met de ingebouwde drivers / MiMo etc veranderd is waardoor jouw optimale snelheden zijn gehalveerd van grofweg 140Mbps naar 70Mbps?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Probeer eens een Linux Live CD. Kijk dan of je snelheden haalt die je verwacht.
Pagina: 1