Aomei bootusb creator faalt steeds?

Pagina: 1
Acties:

• SoundByte
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-04-2022
Ik heb met Aomei backupper een bootusb gemaakt. En met deze een image van mijn Windows7 64bit gemaakt.

Ik probeerde vervolgens een maand later een verse usb-bootstick te maken met aomei. Om de image terugtezetten. Maar het creeeren van deze stick faalt steeds. Als het wel een keer slaagt volgens Aomei. Dan blijkt dat de USB ongeformatteerd en er staat dan niiets op. Ik heb zowel de nieuwere als de oude versie van Aomei geprobeerd.

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Het probleem bestaat nog steeds en de Linux iso die je ook kon gebruiken liep om onduidelijke redenen vast op een systeem waar ik al eens Linux op getest heb.
In eerste instantie teleurgesteld, nog geprobeerd een soort portable versie er van te maken en die op een werkende WinPE te zetten maar dat werkt niet goed. Er is meer nodig maar wat dan?

Uiteindelijk terug naar het maken van een Windows usb stick zoals de TS ook begonnen is.
Kies dan voor het volgende menu waarmee je de WinPE omgeving vers van Microsoft gaat downloaden.... en dat werkt wel.
Je kunt het volgende plaatje dan tegen. Kies dus voor de internet optie.

Waarom het eerst mis ging heb ik zelf niet meer verder uitgezocht, het werkt nu....andere prioriteiten...

Maar aangezien het probleem nog kan voorkomen lijkt het handig om een oplossing weer te geven.

Afbeeldingslocatie: https://www.trishtech.com/wp/wp-content/uploads/2017/10/aomei-pe-builder-1.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door route99 op 25-02-2019 19:26 ]