Wi-Fi overbelast?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 923855

Topicstarter
Hey guys,

Even snel een vraagje. Ik heb sinds een weekje nu weer mijn laptop nadat hij voor een paar maanden kapot was, alleen sinds ik mijn laptop weer gebruik merk ik dat mijn Wi-Fi soms ineens uitvalt. (Geel warning teken over het wi-fi logo op windows met melding geen internet maar wel vol signaal)
Dit is het geval bij niet alleen mijn laptop maar ook mijn Mac en iPhone wanneer dit gebeurt wat raar is aangezien ik voordat mijn laptop gerepareerd was hier totaal geen last van had.

Soms merk ik dat mijn ping wanneer ik bijvoorbeeld game ontzettend onstabiel word en ver omhoog schiet tot de game onspeelbaar word en ik maar weer mijn router opnieuw opstart wat helaas ook niet altijd helpt. Dit is nu een dagelijks probleem geworden en het lijkt ook helemaal random te zijn wanneer het gebeurt dus ik hoop dat een van jullie misschien een oplossing voor dit probleem weet.

Ik zit heb al gekeken of het channel waar ik op zit een goede is en de router werkte perfect zoals ik al zei voordat ik weer mijn laptop begon te gebruiken.

Alvast bedankt!

-Vraagvraag

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-07 15:23

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Is dit ook het geval bij bedrade apparaten? Heb je al geprobeerd je laptop (mits mogelijk) op kabel aan te sluiten? Heb je er ook last van als je laptop niet aan staat?

[ Voor 18% gewijzigd door Lawwie op 19-05-2017 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelmau5
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09-04 20:01
Gebeurt dit ook op je iPhone en Mac als je de laptop niet gebruikt?

Zo ja, dan ligt het waarschijnlijk aan je router en is het puur toeval dat het net gebeurd nadat je laptop is gerepareerd.

Kijk ook even of het bedraad ook voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:44
Hoe ziet je netwerk setup er verder uit? Welke netwerkapparatuur (modem/router/switch/etc), welke apparaten heb je er aan, via draad of 2,4/5 Ghz wifi, etc. Hoe is wifi in de omging, veel buren/stoorzenders? Oftewel, even iets meer gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Anoniem: 923855 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:38:
... sinds een weekje nu weer mijn laptop nadat hij voor een paar maanden kapot was...
't Is misschien wel zinnig om te melden wat er in die paar maanden allemaal gebeurd is met je laptop

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 923855

Topicstarter
michelmau5 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 17:26:
Gebeurt dit ook op je iPhone en Mac als je de laptop niet gebruikt?

Zo ja, dan ligt het waarschijnlijk aan je router en is het puur toeval dat het net gebeurd nadat je laptop is gerepareerd.

Kijk ook even of het bedraad ook voorkomt.
Nee ik heb hier geen last van wanneer ik mijn laptop uit heb staan.
Lawwie schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:43:
Is dit ook het geval bij bedrade apparaten? Heb je al geprobeerd je laptop (mits mogelijk) op kabel aan te sluiten? Heb je er ook last van als je laptop niet aan staat?
Ik zal dit proberen maar het liefst gebruik ik natuurlijk een draadloze verbinding. En hopelijk weet iemand een oplossing waarbij ik niet perse een nieuwe router ofzo zou moeten kopen.
FoxLenny schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 17:30:
Hoe ziet je netwerk setup er verder uit? Welke netwerkapparatuur (modem/router/switch/etc), welke apparaten heb je er aan, via draad of 2,4/5 Ghz wifi, etc. Hoe is wifi in de omging, veel buren/stoorzenders? Oftewel, even iets meer gegevens.
Ik heb niet al te veel kennis over dit soort dingen maar ik zal even mijn best doen om deze info te verkrijgen.

Router: Netgear
Apparaten: iPhone, iPad, 2 Mac's, 1 laptop. (Meestal staan er maar 3 apparaten tegelijkertijd aan.)
Ik heb geen idee waar ik kan vinden of het 2,4 of 5 ghz is, maar alle apparaten zijn wireless aangesloten op het netwerk.
De routers firmware is up to date.
Voor de rest inderdaad veel andere netwerken om mij heen.
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 01:58:
[...]

't Is misschien wel zinnig om te melden wat er in die paar maanden allemaal gebeurd is met je laptop
Sorry als het vaag was, maar in die tijd heb ik de laptop niet gebruikt tot ik hem naar acer had opgestuurd omdat er problemen met de ventilator waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelmau5
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09-04 20:01
Misschien eens de driver van de netwerkadapter opnieuw installeren en dan de nieuwste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supergert
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Anoniem: 923855 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 16:03:
[...]
Nee ik heb hier geen last van wanneer ik mijn laptop uit heb staan.
Draait er een torrent-client op je laptop? Wellicht te veel connecties die de router mogelijk niet aan kan?

ZX81 > C64 > Amiga > BeBox > PowerMac > pc-klonen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistig
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-03-2023
Staat er toevallig een IP in die laptop dat ook voorkomt op een ander apparaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is allemaal erg wazig tot nu toe.

Kom eens met wat harde cijfers:

Als het fout gaat, zoek op je laptop de volgende zaken op:
- op welk WiFi-kanaal ben je verbonden
- wat is de RSSI (ontvangen signaalsterket) van de verbinding?
- wat is de link rate (bruto verbindingscapaciteit) van de verbinding?
- als je op zo'n moment een speedtest doet (bijv op http://speedtest.operator.nl of http://speedtest.ziggo.nl ) wat voor netto throughput meet je dan?

De verhouding van deze drie kan haarfijn aangeven of je last hebt van verstoring in het RF (layer 1 problemen), of het kanaal overbelast is (layer 2 problemen) of dat er iets anders speelt (layer 7, waarschijnlijk applicaties/malware)

Geeft vervolgens exact aan welke apparaten je hebt, dus welke Netgear router, welke iDevices en wat voor laptop (en welk besturingssyteem draait erop) etc. Dat is behoorlijk relevant om eea te duiden. En trouwens om je te kunnen vertellen hoe de info die ik hierboven vraag te vinden, aangezien dat per OS en soms per netwerkadapter verschilt.

[ Voor 22% gewijzigd door dion_b op 26-05-2017 22:29 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1