mp3 hosting a la mp3.com

Pagina: 1
Acties:

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Topicstarter
maar dan beter :)

Ik heb al een tijdje op mp3.com wat muziek staan gemaakt door een aantal vrienden en mezelf maar helaas wordt de service daar steeds slechter.

- Het duurt tegenwoordig >week voordat je muziek geauthoriseerd is.

- Je eerst moet betalen voordat je geld kan verdienen met het 'payback for playback' programma.

- Je moet eerst betalen voordat je met een soort van ftp programma nummers mag uppen (de andere methode is via het web en super omslachtig en traag) :(

- En ze lopen te zeuren dat je geen nummers van < 6sec op een 'virtual cd' mag zetten (terwijl dat best wel eens voorkomt, bv als tussenstukje tussen twee nummers) :?

Een jaar of twee geleden was dit allemaal veel beter en het meeste gratis maar waarschijnlijk mede door overnames van derden is mp3.com een stuk commercieeler geworden :r

Zijn er nog andere sites 'a la mp3.com' waar je je eigen muziek mag uploaden, playlists mag maken, streamingaudio aanbieden enz enz maar die wel een beetje relaxed zijn?

[edit]

Ik zou het zelf wel willen maken en aanbieden op m'n site maar die hangt achter een chello verbinding, veel te weinig bandwidth dus ;(

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• supersook
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-05 08:21

supersook

Professioneel prutser

nah, volgens mij is hier best vraag naar.
Als je een beetje kunt scripten e.d. en kunt DBen en je maakt een mooi systeem, kun je daar gerust sponsors voor vinden zoals ook tweakers.net dat heeft.

Je kunt ook eerst bij betaalde hosting hosten en naar verloop van tijd krijg je vanzelf traffic en kun je sponsors in no-time regelen lijkt mij ;)

• Orphix
  • Niet online
* Orphix is op zoek naar programmeer jobs *hint*
:)

Verwijderd

sponsers heb je niet zo 1 2 3, veel mensen denken hier soms echt te gemakkelijk over, maar zo'n dergelijke site goed te laten lopen heb je grote sponsors nodig en niet 1tje die paar geeltjes betaald...

je meot echt wel een zeer goed concept hebben en zeer veel geluk om een sponsor te krijgen alvorens je begint...

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
iets van www.vitaminic.nl
ofzo toch :?

[acm-edit, typefoutje in url]

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Topicstarter
Op vrijdag 06 juli 2001 03:47 schreef happy3736 het volgende:
iets van vitaminci.nl
ofzo toch :?
"The page cannot be displayed"
Ik denk het niet dus!

Idd, er is ook nog de mogelijkheid dit zelf op te pakken, zou ik overigens best graag doen eventueel met hulp van andere (Orphix?), maar waar haal ik een sponsor vandaan die wel even bereid is de benodigde bandwidth aan te schaffen? Het gaat om het aanbieden van MP3's, zowel streaming als ter download => best veel mb'tjes per maand dus.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:34
Op vrijdag 06 juli 2001 10:31 schreef RobzQ het volgende:

[..]

Ik denk het niet dus!

Idd, er is ook nog de mogelijkheid dit zelf op te pakken, zou ik overigens best graag doen eventueel met hulp van andere (Orphix?), maar waar haal ik een sponsor vandaan die wel even bereid is de benodigde bandwidth aan te schaffen? Het gaat om het aanbieden van MP3's, zowel streaming als ter download => best veel mb'tjes per maand dus.
Trueserver geeft graag bandbreedte weg :D

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op vrijdag 06 juli 2001 10:31 schreef RobzQ het volgende:
Ik denk het niet dus!
Nu dan? :)

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Topicstarter
thanx hij doet het :)

Ja, zoiets bedoel ik idd, ik zal eens kijken of deze een beetje beter werkt als mp3.com

Hoe graag geeft true servers bandwidth weg? >:) Het idee om zo iets zelf te maken blijft natuurlijk wel leuk :)

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:34
Op vrijdag 06 juli 2001 10:47 schreef RobzQ het volgende:
Hoe graag geeft true servers bandwidth weg? >:)
Ik denk dat ze nu niet meer zo graag bb weggeven aangezien Tweakers.net er nu draait. Maar er zijn zat van die kleine sub-internet hosting providers (lees> hebben een kast bij een groter bedrijf) die dolgraag wat bandbreedte aan je willen geven in ruil voor sponsoring.

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Topicstarter
Als iemand tips heeft voor hosting providers en/of mee wil werken met het ontwerp van script / database, ik sta open voor alle suggesties.

Verwijderd

Hmmz ik heb hier ook al aan zitten denken alleen dan met real audio want dat scheelt zwaar veel bandbreedte.

Maar ik wil erg graag meewerken, want het lijkt me leuk om te doen en met meer lui is het wat gemakkelijker te realiseren dan in je 1tje :)

p.s. robzQ: je hebt mail ;)
Pagina: 1