Toon posts:

Welke soort koeling kan hier toegepast worden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ben nieuw hier (poke mij maar ;)) en ik zit met de volgende vraag: zou een Casemod zoals de TT desk ook kunnen werken met luchtkoeling en/of zijn er ook alternatieve builds die met luchtkoeling kunnen werken of is vloeistofkoeling onvermijdelijk hierbij? Ik heb zelf totaal geen ervaring met waterkoeling, dus om daar gelijk met zoiets complex mee te beginnen gaat een grote ravage worden ben ik bang.

Momenteel gebruik ik een traditionele setup (desktop PC met 2 monitoren en een printer) op een veels te kleine oppervlak (138 bij 80cm), dus er moet wat anders komen en ik wil het in één keer "goed" doen. Het mooie en het praktische van de TT desk (en ook van de l3p desk) is dat er niets op de grond hoeft te staan, zodat m'n vriendin (die rolstoelafhankelijk is) niet bang hoeft te zijn overal tegenaan te stoten.

Zijn er hier op Tweakers meer mensen die met deze bijltjes gehakt hebben en hoe hebben jullie ermee gehakt ??

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-09 16:43
Het zou prima met luchtkoeling moeten kunnen, je hebt ruimte zat voor fans en een degelijke airflow. Lian Li maakt trouwen kant en klare desk cases, misschien kun je daar eens naar kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Aircooling zal prima gaan werken hoor, zolang je wel maar zorgt dat er (zoals hierboven gezegd) degelijke airflow is.
En met een degelijke airflow bedoelen we natuurlijk dat de luchtstroom aan de ene kant erin geblazen wordt en aan de andere kant eruit, niet zoals veel beginners de fout maken: 8 casefans en allemaal naar binnen...

Verder, als je alleen maar gaat modden om het mooie ervan ga je de hardware niet overclocken, dus ik voorzie weinig problemen met luchtkoeling.

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties, het is fijn om te weten dat zulke casemods ook met luchtkoeling kunnen worden gemaakt.

Ik heb nog even gekeken naar de kant en klare Lian-Li desk cases. Mooie kasten en zijn ook geschikt voor luchtkoeling, maar het nadeel daarvan is dat ze met poten op de grond staan en dat wil ik eigenlijk zo min mogelijk hebben, zodat m'n vriendin zich goed kan redden met de rol- en/of trippelstoel.

Overclocken is niet mijn ding, dus daar ga ik ook niet aan beginnen en om te voorkomen dat m'n harde schijven straks worden gebruikt als bedjes voor de Playmobiel poppetjes en het CPU blok als kattenverwarmer, ben ik meer geneigd om te gaan voor een dichte build zoals de l3p d3sk. Mijn vraag is dan van welke type en welk diameter ventilatoren geschikt zijn om zo'n bak (effectief 1500 x 480mm) van een goede airflow te voorzien?