Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik zoek een?
Hoofdtelefoon

Wat is je budget?
~€300 maximaal

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Met name naar muziek (diverse genres) te luisteren, daarnaast ook naar opgenomen spraak en eventueel ook om filmgeluid weer te geven. Het lijkt me handig om de hoofdtelefoon op diverse apparaten te kunnen aansluiten (computers, telefoons, audiorecorder, televisies, versterkers (ik heb eventueel een simpele CMoy die ik kan gebruiken mocht een hoofdtelefoon wat teveel vragen van de bron...) Liefst goed geluid ook bij lagere volumes.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik wil nu in iedergeval AKG K702 of K712 en, omdat ik misschien uit praktische overwegingen beter een gesloten hoofdtelefoon zou kunnen kiezen, een Audio-Technica ATH-M70x aanhoren.

Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn AKG K501 is min of meer overleden. Op zich is dat natuurlijk geen top-hoofdtelefoon, maar ik voor mij was het geluid ervan wel prettig, en ik vond hem ook altijd prettig zitten.

Ik ben benieuwd of er hoofdtelefoons zijn die ik ook in orenschouw zou moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopsNL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-10 16:44
Ik ben ook tot voor kort op zoek geweest naar een nieuwe koptelefoon toen mijn Sennheiser overleed. Ik heb toen de Sennheiser HD 600 geprobeerd maar die vond ik iets te neutraal. De akg 712 die mooi geluid had met wat bassy sound maar ik niet lekker vond zitten. Ik ben uiteindelijk geëindigd met een Sennheiser 650 die echt heerlijk klinkt, wel met een Fiio Olympus dac.

Degene die ik nog wou testen maar niet aan toe kwam waren de beverdynamics waar veel mensen bij zweren, je hebt deze in verschillende ohm versies waar bij de 1 je geen versterker nodig hebt maar bij de andere wel. De hogere audio technica modellen zijn in Nederland wel verkrijgbaar maar alleen bij wat onbekende webshops en had geen zin om risico's te nemen qua retouren. Je zou eigenlijk even moeten kijken of er in de buurt bij je een DJ winkel zit, bij de draaitafels hebben ze vaak alle koptelefoons die je wil proberen van voorgenoemde merken. Daar lag trouwens ook een akg 712 die wel lekker zat dus schijnbaar een beetje loterij.

Bij mij in de buurt zit tonecontrol, daar heb ik de meeste aan te raden koptelefoons kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik wil niet teveel tijd besteden aan het uitproberen, hoewel dat natuurlijk beter zou zijn, maar het zeker een goed idee dat ik juist in dat licht kijk naar waar ik eventueel alle apparaten die op de shortlist komen kan beluisteren, ik heb ook geen haast, dus wat dat betreft kan ik het nog plannen. De Beyerdynamic DT880Pro en de Sennheiser HD600/650 zou ik inderdaad nog eens moeten beluisteren.

Ik heb altijd voorkeur voor open hoofdtelefoons gehad, niet noodzakelijk alleen vanwege klankeigenschappen, maar ook omdat je minder geisoleerd bent van de buitenwereld (je kan mensen horen praten, hoort omgevingsgeluid etc), maar in rumoerige, of juist heel stille, omgeving is dat toch wat onhandig, daarom ben ik juist ook benieuwd naar tips voor gesloten hoofdtelefoons. Uit reviews zou ik dan de ATH-M70x halen als mogelijk passend bij mij, maar de reviews van dat apparaat zijn nogal wisselend (zoals meningen over hoofdtelefoons sowieso nogal kunnen varieren).

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 20-05-2017 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik kan in iedergeval al zeggen dat de gesloten modellen (o.a. de eerdergenoemde ATH-M70x) afvallen. Ondanks dat het inderdaad praktisch kan zijn om wat meer afgesloten van de omgeving te zijn, lijkt het erop dat de nadelen voor mij groter zijn .

Ik heb ook gemerkt dat mijn gehoor wat achteruit is gegaan de afgelopen jaren... :/ Maar goed, dat kan ook bijna niet anders

[ Voor 22% gewijzigd door begintmeta op 06-06-2017 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Het is een K812 geworden.