Combineren van Google Translate + LED lamp

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remykonings
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-06-2017
Beste Tweakers,

Ik werk aan een ruimtelijke installatie voor een event hier in Nederland waarbij ik gebruik wil gaan maken van een vertaal service (mogelijk Google Translate) om LED lampen aan te laten gaan.

Hieronder het scenario:
Als persoon loop je onder een groot grid aan LED-lampen door. Om de x aantal centimeter zit een microfoon die jouw gesproken taal herkent. Aan de hand van de herkende taal wordt een bepaalde kleur licht weergegeven.

Ik wil nu een kleiner prototype maken dus ik zoek wat advies over hoe ik dit het beste aan kan pakken. Ik ben enigszins bekend met de arduino uno en een klein beetje programmeren.

Ik zou graag wat advies willen.

Alvast bedankt!

Remy

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-10 21:08
Om te oplossing te checken kan je toch gewoon een laptop (met eventueel externe microfoon) gebruiken en de software schrijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:55

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Kijk eens naar de Google Cloud api's (Cloud Speech en Cloud Translation). Beide tot op zekere hoogte gratis te proberen, maar verder betaald. Ik vraag me verder af of een Arduino hiervoor het meest logische platform is; toen ik onlangs een FFT-bewerking wilde loslaten op microfoon-input, liep de boel steeds vast. Misschien ontbreekt simpelweg de rekenkracht.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remykonings
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-06-2017
Ik snap wat je zegt ja. Ik werk zelf met Rhino en Grasshopper om interactie tussen mijn ontwerp te creeren. De rekenkracht kan dan vanuit te computer komen die dat vervolgens zou kunnen vertalen naar een kleur licht dmv de arduino.

Ik zoek echter een een manier die mij dit kan bieden. Mogelijk een script in grasshopper die dit kan bieden. Misschien is iemand hier op te hoogte van een eventuele manier/script/workflow hiervoor.