Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 923777

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op dit moment een boek aan het vormgeven waarbij de bodytekst uitgevuld moet worden. Nu wil ik sommige delen in het tekstkader wel uitvullen maar sommige delen ook niet, zoals laatste regels van een alinea en de tussenkoppen.

Als ik "uitvullen met uitzondering van de laatste regel" klik, dan vult hij echt alles uit behalve de laatste regel van het hele kader.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat niet alles uitgevuld wordt? Zoals op dit voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://uitgeverijdemuur.nl/wp-content/uploads/2016/09/MG_5557.jpg

Dus dat de laatste regels van een alinea halverwege eindigen? Het lukt me tot nu toe alleen met een harde enter, maar dan wordt er gelijk een witregel tussen geplaatst. Of is er een truc om die witregel te verwijderen? Met een zachte enter vult hij als nog de regel en titels uit.

Ik hoop dat iemand me hier verder mee kan helpen. Ben er nu al uren mee bezig en tot nu toe kan ik nergens antwoord op dit issue vinden :'(

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinmi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-11-2024
Heb je je licht al wel op het InDesign-forum opgestoken en/of daar de vraag gesteld?

https://forums.adobe.com/...laces%2F1383625&depth=ALL

From DEC to Dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:06
Anoniem: 923777 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:57:
Het lukt me tot nu toe alleen met een harde enter, maar dan wordt er gelijk een witregel tussen geplaatst.
Zet eerst even alle verborgen karacters aan: Type menu -> Show Hidden Characters
Dan kan je precies zien waar een harde en zachte enter staat. Misschien doe je nu een harde enter terwijl er al een zachte enter staat?
Zorg dat er alléén een harde enter staat. Als je dan nog steeds een lege witregel hebt, zie hieronder.
Anoniem: 923777 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:57:
Of is er een truc om die witregel te verwijderen? Met een zachte enter vult hij als nog de regel en titels uit.
Je kan per paragraaf aangeven of er witruimte boven of onder is.
Ga naar je paragraph style -> Indents and spacing -> Space before en Space after. Deze moeten beide op 0 staan. En check even of je die niet hebt overridden. Dus als je je paragraaf selecteert, moeten deze 2 waardes in de bovenbalk (waar je de paragraaf kan instellen) ook op 0 staan. Zelfde icoontjes als in style dialoog, zweef anders over de icoontjes in de bovenbalk om te zien wat het is.