3rd party CPU Koeler voor i5 4460

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenk13
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:56
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
CPU Koeler

Wat is je budget?
~€35 ?

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ben opzoek naar een goede vervanger voor de stock Intel koeler.

CPU+Koelpasta is inmiddels bijna 2 jaar oud, en is nog nooit vervangen.
Idle is de CPU ongeveer ~37* en met het kijken van wat YT videos ~45-50*.
(Heb geen temps gemeten onder load. Zal vanmiddag even doen)
Edit: Tijdens het renderen van een video (1080p) is de temperatuur steady 55*

Ik zoek een vervanger vanwege de 'warme' zomer in opkomst en ik geen zin heb in een constante 80 a 90% RPM om hem koel te houden, omdat hij nu al lichtelijk luid is.

De kast is waar hij in zit is een NZXT S340 met 2x Outtake fans.

[ Voor 5% gewijzigd door jeroenk13 op 19-05-2017 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
pricewatch: Arctic Freezer i32

Deze koeler is vrij populair. Niet al te duur, véél stiller dan de stock intel koeler en koelt tevens zeer goed :)
Er wordt koelpasta meegeleverd voor montage.

NZXT maximale koelerhoogte: 161mm
Arctic freezer koelerhoogte: 150mm.

[ Voor 21% gewijzigd door stin00 op 19-05-2017 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:16
Wat heb je zelf al gevonden? Via de pricewatch kun je wat filters instellen en krijg je een hele selectie aan kandidaten.

Zelf ben ik altijd gecharmeerd van de tower koelers omdat deze de luchtstroom door sturen. Populaire merken voor goed en stil zijn scythe, be quiet en zalman. Ook het merk Arctic wat Stin00 noemt bestaat al een tijdje en levert degelijke koelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenk13
stin00 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:26:
pricewatch: Arctic Freezer i32

Deze koeler is vrij populair. Niet al te duur, véél stiller dan de stock intel koeler en koelt tevens zeer goed :)
Er wordt koelpasta meegeleverd voor montage.

NZXT maximale koelerhoogte: 161mm
Arctic freezer koelerhoogte: 150mm.
Bedankt!
Aragnut schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:35:
Wat heb je zelf al gevonden? Via de pricewatch kun je wat filters instellen en krijg je een hele selectie aan kandidaten.

Zelf ben ik altijd gecharmeerd van de tower koelers omdat deze de luchtstroom door sturen. Populaire merken voor goed en stil zijn scythe, be quiet en zalman. Ook het merk Arctic wat Stin00 noemt bestaat al een tijdje en levert degelijke koelers.
Was zelf al opzoek alleen verdronk ik in de vele soorten koelers. Ik ga zelf meer af op de reviews en de ervaringen van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stonehawk
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 13:19
Kan je ook niet 1 van je outtake fans als een intake fan gaan gebruiken? Mijn instelling is altijd minimaal evenveel intake fans als outtake fans te hebben. Als je namelijk over druk vanuit je kast hebt, heb je ook minder last van stof in de kast.

Zelf heb ik een i5 4570 met een Cooler Master Hyper 412S. Deze is echter 16 cm hoog. Dit wordt misschien een beetje krap in jouw kast.
Omgevingstemperatuur: ~25 graden
CPU ligt in gebruik: ~40 graden
CPu Prime95 max heat: ~68 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenk13
Stonehawk schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:04:
Kan je ook niet 1 van je outtake fans als een intake fan gaan gebruiken? Mijn instelling is altijd minimaal evenveel intake fans als outtake fans te hebben. Als je namelijk over druk vanuit je kast hebt, heb je ook minder last van stof in de kast.

Zelf heb ik een i5 4570 met een Cooler Master Hyper 412S. Deze is echter 16 cm hoog. Dit wordt misschien een beetje krap in jouw kast.
Omgevingstemperatuur: ~25 graden
CPU ligt in gebruik: ~40 graden
CPu Prime95 max heat: ~68 graden
Omzetten van outtake fans naar intake fans is niet echt handig in mijn setup, dan moet ik er 2 bij kopen. Lucht word uitgeblazen aan de boven en achterkant, en aangezogen aan de voorkant waar een gigantisch stoffilter voor zit.

Afbeeldingslocatie: https://www.computershopper.com/var/ezwebin_site/storage/images/media/images/nzxt-s340-elite-filter/1295251-1-eng-US/nzxt-s340-elite-filter.jpg
(2 Fans + stoffilter)

die 160mm hoogte is zeker iets te krap ivm de window die er voor zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:50
Ik zou de outtake fan aan de bovenkant verplaatsen naar de voorkant en als intake gebruiken.

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluffy1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
Deze is ook erg populair en niet te duur:
pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenk13
jorank schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:21:
Ik zou de outtake fan aan de bovenkant verplaatsen naar de voorkant en als intake gebruiken.
Dan prik ik er liever nog een extra fan bij dan dat ik ze ga wisselen
Ik zal ze vanavond allemaal even op mijn gemak gaan bekijken. iig bedankt voor je aanbeveling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:16
Qua outtake en intake fans probeer ik ook altijd te balanceren. Onderdruk betekent dat je aan alle kanten lucht (en dus stof) aan zuigt, overdruk weet je niet goed waar de luchtstroom heen gaat. Met de stock (intel) koelers is mijn ervaring dat ze na een tijdje vol stof komen te zitten en daarom minder goed werken.

Een tower cooler kan er ook voor zorgen dat de luchtstroom de kast uit gestuurd wordt, zodat er altijd verse lucht de koeler in gaat (en hij dus niet z'n eigen warme lucht weer aan zuigt).

Bij het plaatsen van de koeler goed kijken naar de hoeveelheid koel pasta. Het doel van de pasta is enkel het opvullen van holtes, en hoe minder pasta (maar wel goed contact) hoe beter de warmte overdracht naar de koeler toe. Uiteraard wel zorgen dat de oude pasta echt goed weg is.

Welke koeler je pakt hangt ook af van wat er qua maximale hoogte past, wat je mooi vind en hoeveel geld je wil uitgeven voor minder geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-09 23:30
Die koeler is al weer een achterhaald ontwerp :9 :P . Er is al een tijdje een nieuwere versie uit namelijk de pricewatch: Cooler Master Hyper 212X. Maar persoonlijk zou ik voor de pricewatch: Arctic Freezer 33 gaan, semi passief,onhoorbaar en 6 jaar garantie en koelt bijna net zo goed als een Mugen 4.
Pagina: 1