GoPro opslag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alienn
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-09 08:08
Hallo allemaal,

In juli ga ik met vrienden 3 weken backpacken door Vietnam. Nu wil ik veel van deze reis vast leggen door middel van mijn GoPro hero 4. Ik heb hierbij een 128gb sd kaart en de Brunton all day 2.0 als verlenging voor de batterij duur. Het idee is om de GoPro te bevestigen aan mijn backpack. Het enige wat ik eigenlijk nog zoek is een manier om mijn gegevens op te slaan. Het bewerken van de video's ben ik niet van plan om tijdens de reis te gaan doen.

Eigenlijk ben ik dus op zoek naar een externe harde schijf waarbij ik mijn gegevens kwijt kan, zonder het gebruik van een laptop/computer.

Zelf kwam ik al zoiets tegen:
https://www.amazon.com/gp...0&linkId=WGI4DE6FJPT7XA37

Dat in combinatie met een externe harde schijf en een mobiel is als het goed is een manier om gegevens kwijt te raken.

Ik vroeg mij af wat jullie van deze oplossing vinden of misschien andere manieren/tips weten om mijn gegevens op te kunnen slaan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:40

FeaR

In GoT we trust

CEA is niet bedoelt voor dit soort hardware, dit lijkt mij meer iets voor Opslagtechnologie aangezien je het zelf al een externe harde schijf noemt.

CEA > OT

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 16:28

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Waarom niet gewoon een aantal SD kaartjes meenemen? De een vol, de ander erin. Ik weet niet hoeveel opslag je nodig denkt te hebben voor 3 weken?

Eventueel zou je ook al de slechte filmpjes en/of foto's er tijdens je reis uit te filteren 's avonds op je kamer om ruimte te besparen.

Een SD kaart is betrouwbaarder dan een externe harde schijf die je meeneemt in je rugzak.
Het idee is om de GoPro te bevestigen aan mijn backpack
Hiervan krijg je natuurlijk heel veel schokkerige beelden, ik weet niet of je daar vrolijk van wordt.

[ Voor 95% gewijzigd door Lawwie op 19-05-2017 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 10:59
Met @lawwie

Je kan beter meerdere kleine kaartjes meenemen. Als je er 1 vol hebt ga je door naar de volgende. En mocht er 1 stuk gaan dan heb je in ieder geval de rest nog ;)

Ik weet niet hoeveel je gaat filmen? Maar als je er een stuk of 6 mee neemt van 16gb per stuk zit je goed :) of je moet non stop gaan filmen. Een micro SD van 16 gig kost rond de 10/15€.

Scheelt ook aardig in gewicht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alienn
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-09 08:08
Bedankt voor de reacties. Ik ben van plan om per dag aardig wat te gaan filmen en daarom ben ik ook bang dat mijn SD kaart op zo'n dag zo vol zit. Meerdere SD kaarten van 128gb is nogal aan de dure kant, vandaar dat ik op zoek ben naar een alternatief om mijn gegevens op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:32
Een harde schijf is veel te kwetsbaar voor backpacken.
Ik zou in elk geval kijken naar solid state media.
Een SSD van een paar honderd GB die je veilig vochtdicht en valbestendig verpakt i.c.m. met een clouddienst waarnaar je periodiek (als je in de bewoonde wereld bent) synchroniseert of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Kypo schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:38:
Met @lawwie

Je kan beter meerdere kleine kaartjes meenemen. Als je er 1 vol hebt ga je door naar de volgende. En mocht er 1 stuk gaan dan heb je in ieder geval de rest nog ;)

Ik weet niet hoeveel je gaat filmen? Maar als je er een stuk of 6 mee neemt van 16gb per stuk zit je goed :) of je moet non stop gaan filmen. Een micro SD van 16 gig kost rond de 10/15€.

Scheelt ook aardig in gewicht ;)
32GB Sandisks voor 14,95 bij de Action kan je je geen breuk aanvallen lijkt me :D

404 Signature not found

Pagina: 1