Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-08 14:29
Mijn vraag
Ik ben bezig met het opnieuw opbouwen van mijn home server. Op het moment staan daar 4x 6 tb schijven voor klaar. Echter wil ik hier nog een raid controller voor hebben met het liefst nog uitbreid mogelijkheden tot max 8 schijven, mijn vraag is in welke richting moet ik zoeken voor een raid controller.

Relevante software en hardware die ik gebruik

AMD Athlon X4 860K
Asus A88X-PRO
Ubuntu Server 16.04

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gezocht naar raid controllers, dit is echter voor mij een vrij nieuwe markt dus ik weet niet eens waar ik zou moeten beginnen.

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:29
Wat is de reden dat je voor een raid controller wilt gaan en niet een softwarematige oplossing vanuit ubuntu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
Craven schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:20:
Wat is de reden dat je voor een raid controller wilt gaan en niet een softwarematige oplossing vanuit ubuntu?
Op het moment heb ik 4 schijven en 6 sata poorten. Ik heb er nu dus al 6 in gebruik, 1 voor de boot disk, 4 voor de schijven en dan komt er nog een cache disk bij welke voor de raid array zit. Dus heb ik geen enkele mogelijkheid voor uitbreiding. Dus er moet sowieso een sata controller bij, dan heb ik liever gelijk een raid controller, dan hoef ik dat niet meer softwarematig in te regelen.

[ Voor 13% gewijzigd door TunefulDJ_Mike op 19-05-2017 12:25 ]

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:29
TunefulDJ_Mike schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:24:
[...]

Op het moment heb ik 4 schijven en 6 sata poorten. Ik heb er nu dus al 6 in gebruik, 1 voor de boot disk, 4 voor de schijven en dan komt er nog een cache disk bij welke voor de raid array zit. Dus heb ik geen enkele mogelijkheid voor uitbreiding.
Ok, dus je enige eis is extra poorten en je gaat software raid doen zonder van de raid features van de kaart gebruik te maken?

edit: hehe, eerst denken dan posten ;)

Je maakt de aanname dat raid op een kaart altijd beter is dan software raid. Voordat je zover bent, en don't take my word on this, ben je wel een paar 100 euro lichter.

[ Voor 17% gewijzigd door Craven op 19-05-2017 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
Craven schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:25:
[...]

Ok, dus je enige eis is extra poorten en je gaat software raid doen zonder van de raid features van de kaart gebruik te maken?
Je bent wel heel snel met reageren :-) ik had mijn reactie nog iets aangepast