Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Problemen met msi z270 sli plus moederbord

Pagina: 1
Acties:

• Moglie38
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-10-2024
Beste tweakers,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik heb een MSI Z270 Sli Plus moederbord met bios versie 1.0.3.0 uit Jan 16.

Heb hem draaien op windows 10 64 bit
I5 7600k, 8Gb Corsiar Drr4 3000mhz Ssd 120gb Samsung.

Mijn probleem is dat als ik me drivers van mijn GTX1070 van Evga wil installeren dat ie een foutmelding geeft. Versie komt niet overeen met de huidige windows versie. Probeer ik het via windows update dan geeft ie de melding dat ie de GTX1070 heeft gevonden. maar tijdens installtie van de software er een fout is opgetreden. Daarnaast stond de pci legacie in de bios op 32. Toen ik deze op 64 zetten. begon ie pas de interne video driver van me I5 7600K te installeren.

Het is een schone windows installatie heb ik gisteren net opnieuw geinstalleerd. Gaat om windows 10 home.

graag jullie help.

Thanks

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:08

rdejongjr

Gnome

Heb je ook ALLE updates/upgrades gedaan?
Support op Windows loopt wel aardig maar alleen als je de nieuwste variant hebt.
De nieuwste drivers willen idd niet op een verouderde win10.
Huidige build is 1703.

Mocht upgraden niet geforceerd worden met de updates of te lang duren kun je ook met de media creation tool de nieuwste build installeren.

• Moglie38
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-10-2024
Thanks voor de tip. Heb alle updates geinstalleerd en kon ik eindelijk me video driver installeren. Bij me vorige build had ik hier geen last van. Daarom vond ik het zo raar dat het niet wou lukken.

Verwijderd

rdejongjr schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:40:
Support op Windows loopt wel aardig maar alleen als je de nieuwste variant hebt.
De nieuwste drivers willen idd niet op een verouderde win10.
Huidige build is 1703.
Mijn build 1607 doet het anders prima met de nieuwste geforce drivers.
Kun jij deze stelling onderbouwen?

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:08

rdejongjr

Gnome

Zie reactie boven je, er wordt gefilterd op build versie. Te oud en het wil niet.

Bij voorkeur dus updaten naar het meest recente.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 23:09:
[...]

Mijn build 1607 doet het anders prima met de nieuwste geforce drivers.
Kun jij deze stelling onderbouwen?
1607 is vereist voor de drivers, dus je zit goed. Oudere builds werken al niet meer met de nieuwste video drivers.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Pagina: 1