racing steer with force feedback

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• PTXgamer
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-04-2020
Ik ben op zoek naar een race stuurtje met force feedback, ik zit te denken aan een budget van ongeveer 100 euro. heeft er iemand tips? een shifter zou leuk zijn (mag met versnellingen, mag met alleen omhoog en omlaag) maar flippers moet zeker als er geen shifter bij zit

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb dit stuurtje gevonden maar weet niet of dit iets is, dus heeft iemand ervaring met dit stuurtje?
https://tweakers.net/pricewatch/749445/trust-gxt-288-zwart.html
verder heb ik een beetje rondgekeken naar g27 e.d. maar die zijn 2e hands toch nog wel prijzig.
ik heb ook gekeken naar een thrustmaster t150 maar deze zijn nieuw behoorlijk prijzig en 2e hands is al snel heel ver rijden

Mvg
daniel

[ Voor 8% gewijzigd door PTXgamer op 19-05-2017 10:13 ]

Alle reacties

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-02 11:50
Waar woon je als ik vragen mag?
Zit namelijk te twijfelen om mij T150 de deur uit te doen.

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

• PTXgamer
ik woon bij eindhoven

• jorank
Dan is Franeker inderdaad ook aardig ver rijden :)

• PTXgamer
ow ja, dat is inderdaad best wel ver weg, maar hoe bevalt het stuurtje?
en qua gebruikersgemak, stevigheid, respons e.d.?

• jorank
Goed!
Alles is positief aan dit stuurtje, had hiervoor een DFGT en dan is de T150 toch wel een stukje beter.
Alleen vind ik de FF wel wat aan de luide kant.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:39
Ik zou toch je budget iets oprekken en een T300RS gaan zoeken, met de T3PA Pro pedalen heb je een hele mooie goede set.

Als je nu een budgetstuur gaat halen wil je later toch beter / meer.

• PTXgamer
oke ty jorank,

redhat, de t300 is al meteen weer super duur voor mij (290 euro) en 2e hands staan ze nog niet op marktplaats :/

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-02 07:07
Ik heb zelf de Logitech Driving Force GT, helaas nieuw niet meer te krijgen, maar mogelijk 2e hands een leuke optie. Voor < €100 zou je deze wel moeten kunnen vinden. Denk dat deze kwalitatief beter is dan de Trust en nieuwe opties rond de €100.

Bijkomend voordeel van 2e hands kopen is minimale afschrijving op het stuur, mocht je na een poosje toch een nog beter stuur willen hebben verlies je er niet zo veel op.

• PTXgamer
MAUS, is het dan niet zo dat de drivers de games voor maar een relatief korte tijd gaan ondersteunen?
dit was namelijk wel het geval met mijn oude stuurtje, het stuurtje werkte niet meer met de nieuwere games

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-02 07:07
PTXgamer schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:23:
MAUS, is het dan niet zo dat de drivers de games voor maar een relatief korte tijd gaan ondersteunen?
dit was namelijk wel het geval met mijn oude stuurtje, het stuurtje werkte niet meer met de nieuwere games
Dit zou ik niet durven zeggen, momenteel ben ik er nog nergens tegen aan gelopen dat het spel de drivers niet ondersteund. Nu heb ik echter niet veel nieuwere games getest, een van de nieuwste is denk ik Project Cars, wat overigens perfect werkt.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:38

Cyphax

Moderator LNX
Mijn Logitech-stuurtje is een USB PS2-stuurtje nog, maar die doet het in nieuwere games in principe ook nog goed. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• PTXgamer
hmm oke,

weten jullie wat het (of een van de) goedkoopste stuurtjes is met ff?

• PTXgamer
ik zit eraan te denken om een thrustmaster t150 te halen, ziet er netjes uit en heeft ff e.d.

• PTXgamer
ik heb de thrustmaster t150 ferrari gehaald :)

• indifined1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-02 18:39
Ik denk wel een prima keuze opzich, al was ik zelf eerder voor een dfgt van marktplaats gegaan (lukt wel voor 50 euro ofzo) als je ff geduld hbet kun je voor 100 ook een g25 vinden

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:47
Mijn Trust Thrustmaster Rally GT (pricewatch: Thrustmaster Rally GT Force Feedback Clutch Zilver, Zwart deze maar dan de versie zonder clutch), die ik 10 jaar geleden gewonnen heb met een wedstrijd, werkt nog steeds in Project Cars en Dirt Rally, in Windows 10. Dat stuur komt dus uit het Windows XP tijdperk, drivers zijn bij Trust Thrustmaster dus niet echt een probleem, tenzij dit bij nieuwe stuurtjes niet meer zo is.

Ik geef hier nu geen advies om zo'n RGT stuurtje te kopen, het heeft zo wel zijn beperkingen, vooral de pedalen vind ik maar niets en het stuur is klein, maar voor die keer per maand dat ik het aansluit, volstaat het voor mij.

Dan is voor mij eigenlijk de vraag wat je vorige stuurtje was? Logitech en Trust Thrustmaster zijn behoorlijk goed in ondersteuning op lange termijn, is dat dan nog een Microsoft stuur? (heb er zo ook één liggen dat nutteloos geworden is, en ook een nog ouder stuurtje met een gamepoort waarvan ik het merk niet meteen weet).

Edit: zoals door SlaadjeBla opgemerkt gooide ik Trust en Thrustmaster door elkaar.

[ Voor 17% gewijzigd door MacPoedel op 24-05-2017 08:16 ]

• PTXgamer
ik had een trust stuurtje geloof ik, maar die was 2e hands en dat was al iets van 8/9 jaar geleden denk ik

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-12-2025
PTXgamer schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 20:16:
ik heb de thrustmaster t150 ferrari gehaald :)
Ik heb dezelfde, ga je 0 spijt van krijgen. Prima ding :)

PSN/Steam: Xamsix

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:48
Je haalt Thrustmaster en Trust door elkaar. Die verschillen enorm qua kwaliteit.

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:20

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

@PTXgamer kun je aub niet dubbel of zelfs tripple posten? Graag je laatste reactie wijzigen.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:47
SlaadjeBla schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:10:
[...]

Je haalt Thrustmaster en Trust door elkaar. Die verschillen enorm qua kwaliteit.
Wow ik moet echt niet wakker geweest zijn, het was nochtans 12.45.

Ik heb mijn stuur al wel een tijdje niet boven gehaald, dacht echt dat het van Trust was, maar mijn eigen link bewijst het omgekeerde. Emberassing :) .

Oké maar dus Thrustmaster heeft wel lange driver ondersteuning, Trust kan ik me niet over uitspreken.
Pagina: 1