Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Siemens volautomaat EQ 6 500 latte machiato niet lekker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20-01 10:08

Boy

Android developer

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren een volautomaat Siemens EQ 6 500 TE605209RW. Ik had deze op een vakantieadres een weekje gebruikt, dus ik dacht bam, ik koop diezelfde, smaakte goed!

Maar nu ik 'm in huis heb, valt het tegen. Ik gebruik Jumbo Biologische Espressobonen, die wordt al vrij snel sterk. Ik moet wss daar nog wat mee gaan spelen, andere bonen...

maar ik probeerde een Latte Machiato en ik vond 'm nogal water smaken!

Toen dacht ik: ik probeer eens gewoon warme melk. Die smaakte daar op het vakantieadres wel goed. Nu vind ik 'm uit mijn apparaat nogal smaakloos, wat waterig smaken. Nu vraag ik me af of ik me dat inbeeld en dat het op vakantieadres ook zo was, of dat het gewoon niet klopt..

Ik heb Siemens gebeld gisteren, zou nog teruggebeld worden. Ben ik nog op aan het wachten.
Ik heb ze zojuist ook nog maar eens gemaild en ik heb een YouTube filmpje gepost van hoe hij melk maakt. Ik heb het idee dat er veel water mee komt:

Ik heb een TE605209RW gekocht. De warme melk en Latte Machiato smaken vrij waterig. Ik heb het apparaat op een vakantieadres ontdekt en daarom dezelfde gekocht. Ik snap niet waarom de Machiato hier niet zo lekker smaakt als daar. Ik heb het idee dat er veel water mee komt met het verwarmen.

Ik heb een filmpje online gezet waar ik warme melk bereid. Ervoor en erna lijkt ook een flinke puf water gespoten te worden.

Wat kan ik hier aan doen?

YouTube: May 19, 2017

Iemand een idee/ervaring hiermee?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 16:40

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

>>> TFW

Je gebruikt ook exact dezelfde ingrediënten? Bv volle melk vs halfvolle melk? Welke bonen gebruikte je daar? Heb je de maler wel op zijn fijnste stand gezet?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boy

Boy

Android developer

Topicstarter
quote:
Señor Sjon schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:08:
>>> TFW

Je gebruikt ook exact dezelfde ingrediënten? Bv volle melk vs halfvolle melk? Welke bonen gebruikte je daar? Heb je de maler wel op zijn fijnste stand gezet?
Ik gebruik volle melk en ik bereid voor de test alleen de melk, dus dat heeft verder niets met de bonen te maken dan.

Zojuist een kleine espresso gemaakt, die was heerlijk btw :)

edit: ook de maalgraad omlaaggezet, koffie smaakt totaal anders nu, stuk beter, daar speel ik nog wat mee. Maar ok, dit is compleet offtopic met mijn vraag. Mijn vraag gaat over de melk :)

Boy wijzigde deze reactie 19-05-2017 09:46 (17%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 16:40

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Bij mijn Siemens heb je een water en een stoomstand voor het melkpijpje. Heb je alles wel goed aangesloten?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maxie
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 18:49
Je zou eens kunnen proberen om houdbare melk te gebruiken i.p.v. gewone melk. Die is van zichzelf namelijk al wat romiger/zoeter. Ik heb toevallig dezelfde machine en met gewone melk kreeg ik een vrij smakeloze schuimlaag :X

Ik ben overigens ook zeer te spreken over deze machine. Het goed afstellen is wel even wat werk, maar het resultaat is echt perfect :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boy

Boy

Android developer

Topicstarter
quote:
Maxie schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:39:
Je zou eens kunnen proberen om houdbare melk te gebruiken i.p.v. gewone melk. Die is van zichzelf namelijk al wat romiger/zoeter. Ik heb toevallig dezelfde machine en met gewone melk kreeg ik een vrij smakeloze schuimlaag :X

Ik ben overigens ook zeer te spreken over deze machine. Het goed afstellen is wel even wat werk, maar het resultaat is echt perfect :*)
Ow, ik gebruik trouwens al houdbare melk van de Jumbo, deze:

Dus wellicht eens andere melk proberen? Het is inderdaad nogal smaakloos...welke melk gebruik jij?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boy

Boy

Android developer

Topicstarter
quote:
Señor Sjon schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:37:
Bij mijn Siemens heb je een water en een stoomstand voor het melkpijpje. Heb je alles wel goed aangesloten?
Kan verder weinig fout aan doen, slang aansluiten en gaan. Zeiden ze aan de telefoon ook al. Ik begin te vermoeden dat ik andere melk eens moet proberen...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maxie
quote:
Boy schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:56:
[...]

Ow, ik gebruik trouwens al houdbare melk van de Jumbo, deze: [afbeelding]

Dus wellicht eens andere melk proberen? Het is inderdaad nogal smaakloos...welke melk gebruik jij?
Ik gebruik zelf halfvolle houdbare melk van het merk Melkan, volgens mij wordt dat niet in alle grote supermarkten verkocht maar eventueel zou je kunnen experimenteren met andere merken.

Ze raden overigens aan om volle melk te gebruiken, maar persoonlijk vind ik halfvolle melk bij deze machine een veel beter resultaat geven dus ook dat is iets om te overwegen :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boy

Boy

Android developer

Topicstarter
quote:
Maxie schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:16:
[...]

Ik gebruik zelf halfvolle houdbare melk van het merk Melkan, volgens mij wordt dat niet in alle grote supermarkten verkocht maar eventueel zou je kunnen experimenteren met andere merken.

Ze raden overigens aan om volle melk te gebruiken, maar persoonlijk vind ik halfvolle melk bij deze machine een veel beter resultaat geven dus ook dat is iets om te overwegen :P
Ja, ik lees verschillende reacties over dat soort dingen. Volgens mij heeft de Jumbo ook Melkan. Ik ga die eens proberen, precies die jij hebt en ik laat het weten! Ik had eerder dan vanochtend totaal niet nagedacht over de soort melk

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 13:23
Als ik hem vergelijk met mijn automatische melkopschuimer vind ik de melk er inderdaad nogal waterig uit zien afgaande op het filmpje. Gebruik overigens zelf altijd Friesche vlag houdbare melk (volle). Heb wel gemerkt dat er nogal wat verschil zit in de verschillende soorten melk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boy

Boy

Android developer

Topicstarter
quote:
Robbie T schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:41:
Als ik hem vergelijk met mijn automatische melkopschuimer vind ik de melk er inderdaad nogal waterig uit zien afgaande op het filmpje. Gebruik overigens zelf altijd Friesche vlag houdbare melk (volle). Heb wel gemerkt dat er nogal wat verschil zit in de verschillende soorten melk.
Fijn om te horen dat ik me het niet inbeeld (waarschijnlijk dan)...ik ga de andere melkversies proberen en zal rapporteren ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 12:24
Ik zou zeker experimenteren met verschillende soorten melk en bonen e.d.

Maar vergeet niet dat er ook een aantal psychologische factoren kunnen spelen. Het komt heel veel voor dat je in een vakantiesetting iets heerlijk vindt, maar als je het thuis probeert er niet zoveel meer aan vindt.

Ook vinden sommige mensen als ze veel geld aan een apparaat hebben uitgegeven, alles wat dat apparaat doet vanzelf fantastisch, terwijl andere mensen (uit angst voor een miskoop) juist super kritisch zijn op dat dure apparaat. Waar je zelf ligt in dit psychologische spectrum, weet je waarschijnlijk zelf het best.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boy

Boy

Android developer

Topicstarter
quote:
Lapa schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:39:
Ik zou zeker experimenteren met verschillende soorten melk en bonen e.d.

Maar vergeet niet dat er ook een aantal psychologische factoren kunnen spelen. Het komt heel veel voor dat je in een vakantiesetting iets heerlijk vindt, maar als je het thuis probeert er niet zoveel meer aan vindt.

Ook vinden sommige mensen als ze veel geld aan een apparaat hebben uitgegeven, alles wat dat apparaat doet vanzelf fantastisch, terwijl andere mensen (uit angst voor een miskoop) juist super kritisch zijn op dat dure apparaat. Waar je zelf ligt in dit psychologische spectrum, weet je waarschijnlijk zelf het best.
haha, ik probeer objectief te zijn, maar ik ben redelijk kritisch en inderdaad stuk kritischer op duurdere apparaten.

Maar ik weet wel hoe een glas warme melk moet smaken en ook dat ik niet misselijk gevoel moet hebben erna (heb de helft weggegooid, net als de latte's die ik geprobeerd heb).

Ik ga idd ook veel bonen proberen, ik ben benieuwd! Ik heb de maalgraad vanochtend flink aangepast en nu smaakt de koffie zelf echt goed. M'n ouders waren er gisteren en die zouden graag zeggen dat ze de koffie lekker vinden om mij een plezier te doen, maar m'n moeder zei zelfs dat hij wel 'drinkbaar' was...oef...

Dus qua koffie zie ik geen probleem, zojuist ook temperatuur van het water getest icm thee, erg blij mee, hoef ik niet meer (te veel) water aan te zetten met de waterkoker. Ik ga nu verschillende soorten melk proberen en hopelijk is dan alles opgelost...

mss dat ik maar eens een uitgebreide review moet gaan schrijven op Tweakers....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 10:59

Korakal

Powered by Apple

Wat ik altijd doe voordat ik iets met melk ga maken: eerst even melkschuim in een leeg glas laten starten; zodra er melkschuim in plaats van water uit het pijpje komt weer stoppen. Je hebt dan gelijk vanaf het begin melkschuim in plaats van water wanneer je daarna een latte/cappuccino maakt. Ik heb overigens een EQ9, maar dat zal qua idee niet verschillen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Boy

Boy

Android developer

Topicstarter
quote:
Maxie schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:16:
[...]

Ik heb halfvolle (verse? is uit koelvak) gehaald, ik vind deze echt veel meer smaak hebben! Ik heb ook een klein pakje volle uit het koelvak meegenomen, eens kijken wat die doet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maxie
quote:
Boy schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:01:
[...]

Ik heb halfvolle (verse? is uit koelvak) gehaald, ik vind deze echt veel meer smaak hebben! Ik heb ook een klein pakje volle uit het koelvak meegenomen, eens kijken wat die doet.
Mooi dat de smaak nu beter is :*)
Merk je ook verbetering qua schuimlaag (dikker en minder waterig)?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boy

Boy

Android developer

Topicstarter
quote:
Maxie schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:19:
[...]

Mooi dat de smaak nu beter is :*)
Merk je ook verbetering qua schuimlaag (dikker en minder waterig)?
Ik heb niet echt het idee dat het schuim een probleem was, in beide gevallen.
wat ik wel vreemd vond, is dat bij mijn schoonzus uit d'r Jura ook dezelfde smaak kwam als wat ik eerst had...misschien hoort het gewoon zo :|

maar tot nu toe wordt het deze halfvolle ipv de houdbare volle...ik ga verder met testen :)

ow, btw, zojuist 'warme' melk gedaan, maar dat kwam er wel best lauw uit...wellicht toch maar m'n mok voorverwarmen met heet water?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maxie
quote:
Boy schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:21:
[...]

Ik heb niet echt het idee dat het schuim een probleem was, in beide gevallen.
wat ik wel vreemd vond, is dat bij mijn schoonzus uit d'r Jura ook dezelfde smaak kwam als wat ik eerst had...misschien hoort het gewoon zo :|

maar tot nu toe wordt het deze halfvolle ipv de houdbare volle...ik ga verder met testen :)

ow, btw, zojuist 'warme' melk gedaan, maar dat kwam er wel best lauw uit...wellicht toch maar m'n mok voorverwarmen met heet water?
Het voorverwarmen van kopjes is wel aan te raden bij cappuccino en de andere melkproducten, zeker als de melk uit de koelkast komt. Je kan ook de temperatuur van het water verhogen maar dan loop je weer het risico dat de koffie als het ware "verbrand" en je een bittere smaak krijgt.
Ik spoel de kopjes van tevoren altijd even om met warm water en dan is de temperatuur echt prima :9

• Peatsmoke
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Misschien wat laat, maar je krijgt toch een melding als TS.
De puf water is normaal bij melkproducten, maar het verschil in koffiebonen maakt heel veel uit in de smaak van koffieproducten. Sommige machines lijken afgesteld op een bepaald merk koffie en of het nu komt dat dit een Duitse machine is, weet ik niet, maar wij hebben hele goede ervaringen met de bonen van Jacobs.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur...

• Boy

Boy

Android developer

Topicstarter
quote:
EOSfoto schreef op maandag 11 september 2017 @ 09:55:
Misschien wat laat, maar je krijgt toch een melding als TS.
De puf water is normaal bij melkproducten, maar het verschil in koffiebonen maakt heel veel uit in de smaak van koffieproducten. Sommige machines lijken afgesteld op een bepaald merk koffie en of het nu komt dat dit een Duitse machine is, weet ik niet, maar wij hebben hele goede ervaringen met de bonen van Jacobs.
Op dit moment erg tevreden over het automaat, ik gebruik nu Fairtrade bonen die ik bij de Jumbo koop, erg tevreden over de koffie!

Ik vind de warme melk wel nog steeds niet zo lekker dan als ik 'm in de pan / magnetron opwarm, dat is wel jammer.

We hebben nu halfvolle bio melk, maar daar vind ik de macchiato's echt minder mee, de volle was veel beter. Ik ga wel nog verder andere halfvolle melk uitproberen...de vrouw vond dat we te veel volle melk dronken ;)

• Dashlane
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 19-01 18:51
Ik maak zelf gebruik van een pistonmachine en een stoompijpje. Er is nog weleens een misverstand over volle, halfvolle melk en magere melk. Veelal wordt er gedacht dat hoe voller de melk hoe meer schuim, het is alleen andersom. Hoe vetter de melk, hoe moeilijker het is om het luchtig te krijgen.

Zelf heb ik niet zulke goede ervaringen met supermarkt bonen, in mijn koffiemolen bleef een vettige substantie achter en de hele molen moest ik met de hand uit elkaar halen en reinigen. Daarnaast weet je bij 99% van de koffiebonen alleen de THT maar niet branddatum wat cruciaal is voor een perfecte boon/smaak. Ik ben sinds een jaar overgestapt op de koffie van fascino en de smaak is fantastisch. En de prijs zeer gunstig, ik maak gebruik van de budget (11,- pKilo). Het is binnen drie dagen gebrand en de robusta geeft een lekkere stevige neutrale smaak. Daarnaast drink ik ook de Roma (16,50 pKilo), deze komt bij mijn machine het best eruit.

Ik gebruik deze bonen nu al jaar en ik dacht het wordt weer is tijd om de molen uit elkaar te halen en reinigen met de ultrasoon. Ding was helemaal schoon, geen vettige substantie niks. Alleen beetje koffiemaal natuurlijk.

• Boy

Boy

Android developer

Topicstarter
quote:
Dashlane schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:16:
Ik maak zelf gebruik van een pistonmachine en een stoompijpje. Er is nog weleens een misverstand over volle, halfvolle melk en magere melk. Veelal wordt er gedacht dat hoe voller de melk hoe meer schuim, het is alleen andersom. Hoe vetter de melk, hoe moeilijker het is om het luchtig te krijgen.

Zelf heb ik niet zulke goede ervaringen met supermarkt bonen, in mijn koffiemolen bleef een vettige substantie achter en de hele molen moest ik met de hand uit elkaar halen en reinigen. Daarnaast weet je bij 99% van de koffiebonen alleen de THT maar niet branddatum wat cruciaal is voor een perfecte boon/smaak. Ik ben sinds een jaar overgestapt op de koffie van fascino en de smaak is fantastisch. En de prijs zeer gunstig, ik maak gebruik van de budget (11,- pKilo). Het is binnen drie dagen gebrand en de robusta geeft een lekkere stevige neutrale smaak. Daarnaast drink ik ook de Roma (16,50 pKilo), deze komt bij mijn machine het best eruit.

Ik gebruik deze bonen nu al jaar en ik dacht het wordt weer is tijd om de molen uit elkaar te halen en reinigen met de ultrasoon. Ding was helemaal schoon, geen vettige substantie niks. Alleen beetje koffiemaal natuurlijk.
Bedankt voor de toevoeging! Bij mij zie ik ook overal koffiedrap in de zetgroep, ga vanuit dat dat wel normaal is eigenlijk.

Ik ga die fascino eens proberen dan :) Ik zie dat ie zelfs goedkoper is dan de fairtrade, zelfs met verzendkosten :)

ow, ander vraagje: ik doe altijd een glas eronder zetten zodat het niet de lekbak inloopt, maar m'n lekbak loopt op 1 of andere manier altijd wel vol. Dat lijkt me ook normaal?

• Dashlane
quote:
Boy schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:50:
[...]

Bedankt voor de toevoeging! Bij mij zie ik ook overal koffiedrap in de zetgroep, ga vanuit dat dat wel normaal is eigenlijk.

Ik ga die fascino eens proberen dan :) Ik zie dat ie zelfs goedkoper is dan de fairtrade, zelfs met verzendkosten :)

ow, ander vraagje: ik doe altijd een glas eronder zetten zodat het niet de lekbak inloopt, maar m'n lekbak loopt op 1 of andere manier altijd wel vol. Dat lijkt me ook normaal?
Wanneer ik stoom of heet water zet krijg ik ook water in de spoelbak. Dat komt bij mij omdat de temperatuur van stoom/heet water hoger ligt als koffiewater. Op het moment dat ik heet water/stoom heb gebruikt dan spuit hij het te hete koffie water intern in de afvoerbak. Ik heb geen volautomaat, dus zeker weten doe ik het niet bij jou machine.

Ik hoop dat je de nieuwe koffie waardeert en smaakvol vindt. Je hebt wel kans door het verschil in versheid dat je de machine iets anders moet afstellen.

Ik ben benieuwd wat je ervan vind! :)

Edit: drap in de zetgroep, ik neem aan dat je bedoeld koffieprut? Dat kan geen kwaad, ik bedoelde echt een teerachtige substantie.

Dashlane wijzigde deze reactie 11-09-2017 18:18 (5%)

• Boy

Boy

Android developer

Topicstarter
quote:
Dashlane schreef op maandag 11 september 2017 @ 18:15:
[...]

Wanneer ik stoom of heet water zet krijg ik ook water in de spoelbak. Dat komt bij mij omdat de temperatuur van stoom/heet water hoger ligt als koffiewater. Op het moment dat ik heet water/stoom heb gebruikt dan spuit hij het te hete koffie water intern in de afvoerbak. Ik heb geen volautomaat, dus zeker weten doe ik het niet bij jou machine.

Ik hoop dat je de nieuwe koffie waardeert en smaakvol vindt. Je hebt wel kans door het verschil in versheid dat je de machine iets anders moet afstellen.

Ik ben benieuwd wat je ervan vind! :)

Edit: drap in de zetgroep, ik neem aan dat je bedoeld koffieprut? Dat kan geen kwaad, ik bedoelde echt een teerachtige substantie.
Ik heb nu de fascino budget pittig in gebruik. Ik vind m nogal slap (vooral de espresso, waarvan ik een stevige smaak verwacht). Weet niet wat ik eraan kan doen. De espresso is totaal niet pittig.
Ik heb ook nog de andere variant hier liggen. Die probeer als deze zak op is.

Ik zal wel nog door gaan met proberen bij Fascino, alleen al omdat het een bedrijf redelijk in de buurt is :)

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 17:53
quote:
Dashlane schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:16:
Ik gebruik vrijwel altijd halfvolle melk, moet zeggen dat ik de schuimkraag prima vind. Goed verwarmde melk en de visite is eigenlijk ook altijd enthousiast over de latte macchiato en cappuccino :)

Ik heb meestal bonen van Simon Levelt. Misschien niet de allerbeste, maar ben tevreden met bepaalde soorten (meestal Yellow Bourbon).

Het enige écht vervelende klusje vind ik toch die verrekte zetgroep reinigen. Al die koffiedrap overal tussen, als je te lang wacht zelfs een beetje schimmel. Allemaal met de hand reinigen en laten drogen. Had me voorgenomen het zeker elke maand te doen maar dat red ik toch niet helaas.. :P
Verder wel het nodige onderhoud qua ontkalking/reiniging natuurlijk (Siemens EQ6 700 serie).

• Dashlane
quote:
remzor schreef op woensdag 27 september 2017 @ 19:41:
[...]

Ik gebruik vrijwel altijd halfvolle melk, moet zeggen dat ik de schuimkraag prima vind. Goed verwarmde melk en de visite is eigenlijk ook altijd enthousiast over de latte macchiato en cappuccino :)

Ik heb meestal bonen van Simon Levelt. Misschien niet de allerbeste, maar ben tevreden met bepaalde soorten (meestal Yellow Bourbon).

Het enige écht vervelende klusje vind ik toch die verrekte zetgroep reinigen. Al die koffiedrap overal tussen, als je te lang wacht zelfs een beetje schimmel. Allemaal met de hand reinigen en laten drogen. Had me voorgenomen het zeker elke maand te doen maar dat red ik toch niet helaas.. :P
Verder wel het nodige onderhoud qua ontkalking/reiniging natuurlijk (Siemens EQ6 700 serie).
Wij gebruiken ook halfvol, is het nog redelijk gezond.

Simon levelt heeft aanzich een prima boon, beetje overpriced en persoonlijk vind ik de versere boon van fascino lekkerder. Ik kan je aanbevelen om toch is een 1kg te bestellen.

Visite moppert nog weleens over de zettijd met een pistonmachine, echter is het wel veel makkelijker te reinigen. Ik denk daar met name het verschil zit in gemak en het aantal koppen koffie wat je per maand drinkt.

• Dashlane
quote:
Boy schreef op woensdag 27 september 2017 @ 18:26:
[...]

Ik heb nu de fascino budget pittig in gebruik. Ik vind m nogal slap (vooral de espresso, waarvan ik een stevige smaak verwacht). Weet niet wat ik eraan kan doen. De espresso is totaal niet pittig.
Ik heb ook nog de andere variant hier liggen. Die probeer als deze zak op is.

Ik zal wel nog door gaan met proberen bij Fascino, alleen al omdat het een bedrijf redelijk in de buurt is :)
Bij mijn bonenmaler moet ik hem altijd iets fijner malen vergeleken met de gewone boon. Miss een tip om even op Google de schuimigst te vergelijken. Ik ben zelf niet zo thuis in wat de afstel mogelijkheden zijn van een volautomaat, alleen bij mij komt er een heel staf bakkie espresso uit. Persoonlijk vind ik hem iets lekkerder wanneer ik hem overextraheer.

Fijner malen of minder water?

https://plus.google.com/+Eastwestcoffee/posts/GrjzWW9evha

• Conqie
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 13-11-2017
Ik wil niet je topic high-jacken, maar geen idee waar ik dit kan vragen. Ik heb namelijk net een uurtje geleden dezelfde gekocht, maar ik vraag me af wat dit tablet is? Die je blijkbaar niet kan verwijderen?
https://imgur.com/a/cKRrd

Excuseer voor de crappy foto.

Conqie wijzigde deze reactie 03-10-2017 17:03 (52%)

• Boy

Boy

Android developer

Topicstarter
quote:
Conqie schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:01:
Ik wil niet je topic high-jacken, maar geen idee waar ik dit kan vragen. Ik heb namelijk net een uurtje geleden dezelfde gekocht, maar ik vraag me af wat dit tablet is? Die je blijkbaar niet kan verwijderen?
https://imgur.com/a/cKRrd

Excuseer voor de crappy foto.
np :)

ik zie niet waar het zou moeten zitten, waarom moet ik kijken in het apparaat?

• Conqie
quote:
Boy schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:33:
[...]

np :)

ik zie niet waar het zou moeten zitten, waarom moet ik kijken in het apparaat?
Dat is een stukje van de watertank.

• Boy

Boy

Android developer

Topicstarter
quote:
Conqie schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:41:
[...]

Dat is een stukje van de watertank.
Dus ik zou dit moeten zien van de linkerkant van het apparaat.
Bij mij ziet het er gewoon zo uit: https://i.ytimg.com/vi/bWbpj4OP5qY/maxresdefault.jpg (dat witte lange ding is de filter, die heb ik er ook in zitten)

• Conqie
quote:
Boy schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:43:
[...]

Dus ik zou dit moeten zien van de linkerkant van het apparaat.
Bij mij ziet het er gewoon zo uit: https://i.ytimg.com/vi/bWbpj4OP5qY/maxresdefault.jpg (dat witte lange ding is de filter, die heb ik er ook in zitten)
Even een duidelijkere genomen, zit dus aan de rechterkant.
https://imgur.com/a/8nNAh

Ook ligt er precies een dunne film op het water, hopelijk komt dat niet van die tablet, het lost precies ook niet op dus dat zal wel niet.

• Erwintjuh
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 10-12-2019
Conqie schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:48:
[...]

Even een duidelijkere genomen, zit dus aan de rechterkant.
https://imgur.com/a/8nNAh

Ook ligt er precies een dunne film op het water, hopelijk komt dat niet van die tablet, het lost precies ook niet op dus dat zal wel niet.
Ik zie dat je dit heel lang geleden gevraagd hebt, dus ik hoop dat je het inmiddels weet. maar mocht je het nog niet weten: Volgens mij is dat een drijvertje waardoor het apparaat weet of het water bijgevuld moet worden.

on/off topic: Ik heb deze automaat altijd vol tevredenheid gebruikt, maar sinds kort (een paar dagen) krijg ik echt geen fatsoenlijke cappuccino's meer uit het apparaat. nauwelijks melkschuim te vinden. Siemens zelf zegt dat het apparaat dan ontkalkt moet worden, maar dit lijkt niet te helpen. Heb het apparaat nu denk ik bijna 2 jaar. Iemand ideeën?

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 19:07

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Erwintjuh schreef op zondag 17 november 2019 @ 13:36:
[...]

Ik zie dat je dit heel lang geleden gevraagd hebt, dus ik hoop dat je het inmiddels weet. maar mocht je het nog niet weten: Volgens mij is dat een drijvertje waardoor het apparaat weet of het water bijgevuld moet worden.

on/off topic: Ik heb deze automaat altijd vol tevredenheid gebruikt, maar sinds kort (een paar dagen) krijg ik echt geen fatsoenlijke cappuccino's meer uit het apparaat. nauwelijks melkschuim te vinden. Siemens zelf zegt dat het apparaat dan ontkalkt moet worden, maar dit lijkt niet te helpen. Heb het apparaat nu denk ik bijna 2 jaar. Iemand ideeën?
Toevallig ook laatst op zoek geweest hiervoor (heb hetzelfde apparaat en iets meer dan 2 jaar) maar weinig info te vinden. Ons apparaat is enkele maanden geleden gerepareerd voor een defect, en toen deze terugkwam was het schuim zo oneindig veel beter als van tevoren.. Heel blij natuurlijk maar ik vroeg mij wel af hoe dit kon.

Blijkt dat enkel het reinigen van het melksysteem met water niet voldoende is. Je hebt speciale melksysteem reiniger. Je laat dan het apparaat lopen terwijl hij dat spul op zuigt. Ik heb een literfles van Jura gekocht voor iets van 22,-.

Ik moet eerlijk zeggen dat het in mijn ogen niet zo perfect is als toen het apparaat terug kwam maar dit om de week even erdoorheen laten lopen zorgt wel voor veel beter schuim. Ik zou zeggen, baat het niet dan schaadt het niet.

Overigens helpt ontkalken ook wel goed als je apparaat niet meer heel hete koffie/melk produceert. Kalk wat vast gaat zitten op het verwarmingselement zorgt ervoor dat dit element minder goed kan werken. Was ook een klacht van ons. Hoe veel kopjes heb je gezet inmiddels? Bij ons is de displaymodule 2x vervangen dus precies zou ik het niet weten, maar ik schat iets van 2500 koppen (let op dat hij melkproducten niet apart telt, maar dat getal is het aandeel melkproducten van alle koppen in totaal).

Kuusj wijzigde deze reactie 17-11-2019 13:56 (14%)

R7 3700X - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True