Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Boom
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-05 14:04
Hallo Tweakers,

Vanavond ga ik mijn nieuwe pc bouwen:D Maar nu heb ik een vraag: In mijn oude pc zitten twee hdd's waarvan 1 de c schijf is met windows en programma's erop en de d schijf waar eigenlijk niks op staat en ook nooit gebruikt is.

Nu zou ik graag naast mijn nieuwe ssd schijf de oude d schijf plaatsen. Mijn vraag is de volgende: Wat moet ik vooraf met de hdd doen met de d schijf zodat ie vanavond netjes herkend wordt door mijn nieuwe pc. Zoals ik het nu zie op deze computer is mijn d schijf leeg, maar moet ik nog formateren of iets dergelijks?

Alvast bedankt!

Groet, Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-06 16:40
Gewoon in je nieuwe PC aansluiten en dan via diskmanagement een format uitvoeren.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gamerboy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13:48
als je echt helemaal van je gegevens af wilt moet je hem een aantal keer overschrijven. hiervoor raad ik OAMEI aan. een gratis software die dit voor je kan doen. zijn genoeg tutorials op internet te vinden. dit raad ik je dan wel echt aan

gr Gamerboy

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:36
Begin er mee om ALLEEN de SSD te monteren en te installeren om te voorkomen dat je je Windows op de verkeerde schijf installeert (zelf ook een keer die fout gemaakt in mijn beginjaren).

Als alles draait kun je de schijf fysiek aankoppelen en wordt deze herkend. Helemaal overschrijven van een schijf is een beetje overdreven. Dat zou ik alleen doen als je de schijf gaat verkopen.

Gewoon een format is genoeg om "vers" te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Boom
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-05 14:04
Noppesnada schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:23:
Begin er mee om ALLEEN de SSD te monteren en te installeren om te voorkomen dat je je Windows op de verkeerde schijf installeert (zelf ook een keer die fout gemaakt in mijn beginjaren).

Als alles draait kun je de schijf fysiek aankoppelen en wordt deze herkend. Helemaal overschrijven van een schijf is een beetje overdreven. Dat zou ik alleen doen als je de schijf gaat verkopen.

Gewoon een format is genoeg om "vers" te beginnen.
Dus jij zou gewoon pc bouwen excl. hdd, windows installeren. En vervolgens oude hdd uit oude pc installeren in nieuwe zonder deze leeg te halen met een programma of iets dergelijks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:36
Ik denk dat een format van je oude schijf voldoende is om problemen te voorkomen.

Wellicht kun je dat nog in je "oude" pc doen. Ik denk dat het zinloos is om de hele schijf met eentjes en nulletjes te overschrijven. Dit heb ik op het werk wel eens gedaan en bij grote schijven kost dit aanzienlijk veel tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 13:35
Ja alleen de ssd aansluiten, installeren.
Daarna pas andere hd's toevoegen.
Dit is omdat windows niet alle partities op 1 schijf zet, soms wordt het boot gedeelte op een andere hd gezet.
Pagina: 1