Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Computer start soms opnieuw op tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Dit is mijn eerste topic hier en het is een lastig probleem, tenminste voor mij.
Ik ben verre van een computer expert, so bear with me here.

De laatste tijd tijdens het spelen van sommige spellen besluit mijn computer opeens te herstarten. Het heet volgens mij een 'hard reboot', dus geen waarschuwing: black screen. Ik kan niet met zekerheid zeggen hoe lang dit al gaande is, maar een paar maanden zeker.

Nu heb ik sinds een paar dagen een paar dingen bijgehouden. Ik run 'Open Hardware Monitor' om de temperaturen / GPU en CPU load / fans in de gaten te houden.

Hieronder zal ik proberen zo handig mogelijk op te sommen wat mij is opgevallen, ook volgen mijn computer specs.
-Bij sommige spellen wordt maar 1 van mijn 4 CPU cores belast (100%), bij anderen wordt de last verdeeld over alle 4 die cores
-De GPU temperaturen komen niet BOVEN de 70 graden (misschien dat hij hierbij uitvalt?)
-GPU vaak naar 100% load bij de spellen die ik wil spelen
-CPU temperaturen niet boven de 60 graden

Hieronder volgen mijn pc specs (als er een handigere manier is, of als ik iets heb overgeslagen, zeg het me gerust):
-GPU: NVIDIA GeForce GTX 960
-CPU: Intel Core i5-4460 @ 3.20GHz
-RAM: 16 GB DDR2 of DDR3 (niet zeker)
-ASRock B85M Pro3 motherboard
-120ish GB SSD
-1 TB HDD en later nog 1 TB toegevoegd (zelf, dus misschien hier iets fout gegaan?)

Ontzettend bedankt als jullie hiernaar willen kijken en ik hoor graag van jullie.

Mvg, Sethrielle

• Devilscomrade
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-11 08:25
Heb je de pc zelfgebouwd of laten bouwen?

Verwijderd

Topicstarter
Niet door een bedrijf laten bouwen, maar een kennis heeft hem voor mij in elkaar gezet.

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:19

rdejongjr

Gnome

En welke voeding voorziet het geheel van prik?
Exacte merk/type ssd?

Nog gekke meldingen behalve code 41 in de logboeken?
(bluescreenviewer/whocrashed)

Als je enkel code 41 als kritieke meldingen hebt kan het zijn dat de voeding er mee kapt of de ssd opeens ontoegankelijk wordt, beide zorgen er voor dat er verder geen dumps/meldingen worden gedaan.

Kan altijd nog wat anders zijn maar bijvoorbeeld een installatie op een andere schijf zetten is makkelijk te testen, Vaak is er ook nog wel een tweaker in de buurt waarvan je wellicht een voeding kunt lenen.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor het antwoord.
Er zit een voeding in van 750W, wat meer dan genoeg zou moeten zijn. Immers, er werd mij aangeraden om 550 of 650 te nemen. Ik zal vanavond opzoeken welk type ssd er precies in zit.

"App Container-profiel is mislukt met fout 0x800700B7, omdat de AppContainer-SID niet kan worden geregistreerd." Deze fout krijg ik elk kwartier als ik nu in de logboeken kijk. Ook een enorme lading waarschuwingen en fouten, waaronder:

"De regelengine heeft een mislukte VL-activeringspoging gerapporteerd.
Reden:0x8007232B
AppId = 0ff1ce15-a989-479d-af46-f275c6370663, SkuId = b322da9c-a2e2-4058-9e4e-f59a6970bd69
Trigger = UserLogon(2)"

"In de machtigingsinstellingen toepassingsspecifiek wordt de machtiging Activeren niet verleend aan Lokaal voor de COM-servertoepassing met CLSID
{6B3B8D23-FA8D-40B9-8DBD-B950333E2C52}
en APPID
{4839DDB7-58C2-48F5-8283-E1D1807D0D7D}
aan de gebruiker NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19) met het adres LocalHost (via LRPC) die wordt uitgevoerd in de toepassingscontainer Niet beschikbaar SID (Niet beschikbaar). Deze beveiligingsmachtiging kan worden gewijzigd met het beheerprogramma van Component Services."

Ik zal ook de voeding van mijn broer eens proberen om te zien of het daaraan ligt.

Verwijderd

750w zegt helemaal niets. Er zijn genoeg zogenaamde 750w voedingen die niet eens de helft daarvan stabiel kunnen leveren. Het merk en type met ons delen zal niet teveel moeite zijn lijkt mij

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij de volledig lijst van mijn components. Excuses dat ik dit niet eerder gedeeld heb.
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/0a9ab65716b9d461843ff11c3a173871

https://gyazo.com/0a9ab65716b9d461843ff11c3a173871

Dus toch 650 W, excuus.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2017 22:16 ]

Verwijderd

Is geen slechte voeding, wel matig en erg overpowered. Daar kan je wel 4x GTX 960 aan hangen. Heb je de voeding van je broer al geprobeerd?

Doe een bios reset.

Van welke biosversie is het moederbord voorzien?

Verwijderd

Topicstarter
Nog geen andere voeding geprobeerd. Mocht ik een nieuwe kopen, welke is aan te raden? (Budget maakt niet heel veel uit)

Ik weet oprecht niet wat mijn biosversie is of hoe ik een bios reset doe.

Hulp wordt zeer op prijs gesteld!

Verwijderd

Je hebt genoeg aan een goede 400w, Corsair Vengeance 400w, Bitfenix Whisper BWG450M maar eerst een andere voeding proberen want voor hetzelfde geld ligt het daar niet aan.

Bios reset doe je door de stekker van de voeding uit het stopcontact te halen en de bioresetjumper om te zetten of de bios batterij er uit te halen.

Biosversie vind je door in het bios te kijken. Meestal is het de Del toets gebruiken als je het systeem net hebt aangezet.

Kijk ook eens op Google. Al deze handelingen zijn daar eenvoudig te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Degene die mijn pc gebouwd heeft, raadde mij aan 550 W te nemen. Weet je zeker dat ~400 W genoeg is?

Ik zal even rondkijken waar ik een andere voeding vandaan kan toveren, want ik kan toch niet die van mijn broer testen.
Ook zal ik ff kijken naar die bios resets

Verwijderd

Een systeem met i5-4460 en GTX 960 komt nog niet aan de 250w maximaal. Als het een 960 met een enkele 6 pins voedingaansluiting is zou je zelfs voor de high-end Seasonic G-series 360w kunnen gaan.
Pagina: 1