Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelTheRadioM
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-10-2020
Mijn vraag
...
Ik wil een tweede fritzbox aansluiten als accespoint op mijn huidige fritzbox. Ik wil de DHCP server uitzetten. Als ik vervolgens de tweede fritzbox aansluit via een kabel op de LAN1 poort van mijn tweede fritzbox naar de hoofd fritzbox, kan ik de tweede fritzbox niet meer vinden via de webinterface van mijn hoofdrouter. M.a.w. ik kan de webinterface van de tweede interface niet benaderen. Kan iemand mij verder helpen?

Ik wil ook de tweede fritbox een nieuwe naam geven zodat ik deze in mijn netwerk eenvoudig kan bereiken. Ik weet echter niet hoe.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Fritzbox 7490 (hoofd deze is ook de router)
Fritzbox 4040 (deze wil ik gebruiken als accespoint).

Dit heb ik al geprobeerd: helaas zonder resultaat.

https://en.avm.de/service...xes-with-a-network-cable/

Groet,
Marcel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welke IP's heb je de apparaten gegegven? Met name de LAN IP van de 4040 is relevant. Zit die binnen het LAN subnet van de 7490 maar buiten de DHCP pool ervan?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:35
De 4040 is prima als IP-client (a.k.a. in bridge-modules) in te stellen:

https://nl.avm.de/service...-instellen-als-IP-client/

Je zegt dat je zoiets al geprobeerd hebt volgens de generieke Engelse handleiding; heb je de stappen allemaal doorlopen of loop je ergens vast? En indien het laatste, in welke stap en wat krijg je te zien?

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelTheRadioM
Ik denk dat ik al weet waar het mis is gegaan. Ik heb de DHCP server wel uitgezet, maar geen subnetmask en ip adres ingesteld. Begrijp ik het goed dat ik een ipadres kan kiezen dat in de range ligt van de DHCP server van de hoofd Fritzbox?

Dank voor jullie reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:35
Dat is niet nodig, neem nou dat stappenplan even door :)
8. Configureer de IP-instellingen:
Als de router in het netwerk een DHCP-server levert:
=> Schakel de optie "Obtain the IP address automatically (DHCP)" in.
Geen IP-adres of subnet nodig. Wel DHCP op je 7490 aan laten staan, ik hoop niet dat je die hebt uitgezet? Op je 7490 hoef je verder niets aan te passen.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelTheRadioM
Gisteravond nog e.e.a. geprobeerd. Helaas is het me nog niet gelukt om de user interface van de 2e fritzbox te bereiken. Op de tweede fritzbox heb ik het volgende ingesteld:
IP: 192.188.168.199 (dit is binnen het bereik van de DHCP sever van de eerste fritzbox)
Subnetmask: 255.255.255.0
Default gateway: 192.168.188.1 (IP van de eerste fritzbox)
Primary DNS: 192.168.188.1

De kabel van de tweede fritzbox naar de eerste fritzbox zit op LAN1 van de tweede fritzbox.

Kan iemand mij verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
IP: 192.188.168.199 ?? typefout hoop ik

[ Voor 16% gewijzigd door Tens op 19-05-2017 07:16 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:33
MarcelTheRadioM schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 07:02:
Gisteravond nog e.e.a. geprobeerd. Helaas is het me nog niet gelukt om de user interface van de 2e fritzbox te bereiken. Op de tweede fritzbox heb ik het volgende ingesteld:
IP: 192.188.168.199 (dit is binnen het bereik van de DHCP sever van de eerste fritzbox)
Subnetmask: 255.255.255.0
Primary DNS: 192.168.188.1

De kabel van de tweede fritzbox naar de eerste fritzbox zit op LAN1 van de tweede fritzbox.

Kan iemand mij verder helpen?
Staat de 2e fritzbox wel ingesteld als "existing connection over LAN" ?
Dit is te vinden onder Internet => Account Information :)

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelTheRadioM
Uiteindelijk is het gelukt dankzij. @DutchCrownNL -> jij zette me op het goede spoor. In het menu van de 2e fritzbox staat onder Internet => Account information de optie "Internet router as IP client". Daarna heb ik onder connection setting de optie 'Obtain IP address automaticly (DHCP)" aangezet. Nadat ik de tweede fritzbox weer met het netwerk verbonden was werkte het direct. In de eerste fritzbox zag ik direct het nieuwe toegekende IP adres waarna ik via dit IP adres de user interface van de 2e fritzbox kon benaderen.

Nogmaals, dank voor jullie snelle reacties.
Groet, Marcel
Pagina: 1