SMTP probleem in Apple Mail; verzenden vaak niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puchelaar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09-2024
Beste mede tweakers,

Hopelijk heeft iemand hier nog een idee...
Ik verzorg bij een aantal particulieren en zzp'ers het computeronderhoud, en heb nu een probleem waarmee ik niet verder kom.
Voor veel van deze mensen (en ook voor mijzelf) heb ik accounts (domeinnaam, hostingpakket, etc.) bij Antagonist. Eén van hen heeft vaak (maar niet altijd) het proibleem dat de gezinsleden geen mail kunnen versturen. De anderen (ikzelf incluis) hebben geen problemen.

Wat ik meerdere malen gecheckt heb:
* smtp poortnummer (465 en 587 geprobeerd)
* SSL aangevinkt, controle m.b.v. wachtwoord
* gebruikersnaam opnieuw ingevuld
* wachtwoord opnieuw ingevuld
* hele account verwijderd en opnieuw aangemaakt

Ter check heb ik
- op mijn eigen laptop, terwijl ik thuis was, de accountgegevens in Apple Mail gezet. Alles werkte probleemloos.
- via webmail ingelogd. De gebruikersnaam en wachtwoord kloppen

Voor de duidelijkheid; ik heb op alle plekken (zowel bij hen als bij mij) de gebruikersnaam en wachtwoord telkens gekopieerd vanuit hetzelfde tekstbestand, om typefouten te vermijden.

Ze gebruiken inmiddels Sierra, maar het probleem speelde ook bij El Capitan, en wellicht al eerder, maar niet zo frequent.

Wat ik zelf nog kan bedenken is dat het wellicht een probleem is met hun internet provider? Ze zitten bij KPN; ik weet dat daar vroeger (jaren terug) veel (smtp)poorten geblokkeerd werden, maar ik dacht dat dat destijds met name poort 25 was. Kan me niet herinneren of de poorten 465 en 587 daar ook bij zaten?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Ooit gehad bij een klant dat er een te grote mail in de Outbox stond, herinner me dat die standaard niet zichtbaar is in de Apple Mail app. Heb me de blubber gezocht, mail ging wel nadat er een timeout optrad (mail was 500mb oid) dus dat duurde soms een uur.
Dus tip: check eens of er niks raars in de outbox staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:22
Welke SMTP server gebruik je hier voor? Ik had gisteren het probleem dat Gmail bijvoorbeeld standaard geen "onveilige verbindingen" ondersteund vanuit applicaties als Microsoft Outlook en mozilla thunderbird. Dan moet je via de webmail dit aanzetten en toestaan.

Dergelijke dingen kunnen ook optreden via hosted mail.

Hebben ze daarnaast een beetje een stabiele internet verbinding? Ik heb soms ook dat m'n account eruit klapt als m'n wifi niet goed verbonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:52
puchelaar schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 22:05:
Voor veel van deze mensen (en ook voor mijzelf) heb ik accounts (domeinnaam, hostingpakket, etc.) bij Antagonist.
De mailflow loopt ook via die partij neem ik aan? Gebruik makende van hun smtp-servers?
Dan kun je vragen of zij wat in de logging zien wanneer ze problemen ondervinden.
Eén van hen heeft vaak (maar niet altijd) het proibleem dat de gezinsleden geen mail kunnen versturen. De anderen (ikzelf incluis) hebben geen problemen.
Welke error krijgen ze?
Geen mail kunnen versturen zegt niet zo veel. Geen connectie, server-fout 550, timeout, authentication failure...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:48
Automatische detectie bij het mailaccount uitzetten scheelt een hoop problemen meen ik me te herinneren.

[ Voor 10% gewijzigd door base_ op 20-05-2017 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:34

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Lijstje SMTP-servers in Apple Mail al nagelopen? Die servers blijven staan ook bij verwijderen accounts.
(voorkeuren, willekeurig account aanklikken, dropdown bij 'SMTP servers' aanklikken en onderaan op 'wijzig smtp-serverlijst klikken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abbedijkstra
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-09-2024
Ik weet dat het een oud topic is, maar toch... Ik heb dit net namelijk ook bij een klant gehad. Lijkt een combinatie van 3 factoren:
A) Apple Mail (Outlook for Mac op dezelfde Mac met dezelfde SMTP settings werkt WEL)
B ) smtp via Antagonist
C) internet via KPN ONE (via andere internetaanbieder werkt het WEL)

Drie oplossingen, waarvan 2 persoonlijk getest en werkend:
1) Outlook for Mac gebruiken
2) als uitgaande mailserver een gratis account maken bij www.sendgrid.com
3) niet getest maar achteraf gelezen op KPN forum: het zou moeten schelen om als DNS 8.8.8.8 en 8.8.4.4 te gebruiken, dus die van Google ipv die van KPN ONE.

Ik hoop dat het jullie weer wat uurtjes zoekwerk scheelt, dit was echt een vreemde combi van factoren:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:17
Even voor mijn beeld zijn dit accounts op machines die niet het pand verlaten? Dus iMacs Mac mini’s of laptops die altijd op dezelfde plaats staan?

Waarom dan niet de smtp inklappen van de ISP die ze hebben?

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Pagina: 1