Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z0di4k
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-08 10:52
Hoi,

ik kom van android 4.1 en heb nu een telefoon met nougat 7.0. Ik zie dat nieuwe contacten alleen op google account kunnen worden opgeslagen! Wat is dit voor bizars? Heeft iemand een suggestie hoe ik contacten gewoon op mijn SIM kan opslaan? Ik wil deze ivm privacy (voor zover dat kan), niet op google programma's opslaan.

Bedankt!

Groet, Paul

PS heb al geduckduckgood / gegoogled maar geen resultaat...

Beste antwoord (via Z0di4k op 19-05-2017 13:26)

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Op de n5 met Android 7.1 kan ik alleen contacten van de sim importeren naar mijn Google account. Opslaan op de sim is (voor zover ik kan zien) niet meer mogelijk.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Welke telefoon heb je?

Daarbij kan je de contacten wel opgeslagen worden op de telefoon of gaat dat ook niet? Als laatste vraag, heb je iets tegen cloud diensten algemeen of alleen tegen die van Google?

Overigens de reden waarom je, waarschijnlijk, niks meer kan opslaan op de simkaart, is omdat de simkaart maar een beperkt geheugen heeft. Verder kan er ook alleen een naam + telefoonnummer opgeslagen worden en geen e-mailadres, verjaardagen e.d. Wellicht is dat de reden dat Google dit onmogelijk heeft gemaakt.

[ Voor 43% gewijzigd door rens-br op 18-05-2017 22:39 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Op de n5 met Android 7.1 kan ik alleen contacten van de sim importeren naar mijn Google account. Opslaan op de sim is (voor zover ik kan zien) niet meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:23
En als je je telefoon verliest ben je nog steeds alle contacten kwijt. Misschien handiger om iets als CardDAV te gebruiken, eventueel met een eigen server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09 19:02
Ik heb een Samsung Galaxy s7 (edge) Android 7, ik kan gewoon de opslag locatie naar SIM wijzigen wanneer ik een contact aanmaak.

Keuze tussen;
Device
SIM
Google acc
Samsung acc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met hierboven..

LG G6, android 7 geen probleem om een nieuw contact op de sim op te slaan.
Lijkt dus een telefoon beperking en geen android beperking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z0di4k
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-08 10:52
Ik heb de Motorola G5 plus. Contacten naam en telefoonnummer is voldoende. Hoef geen verjaardagen etc. Telefoon kwijt en dan contacten ook is geen probleem, ik maak backups. Bedankt voor opmerkingen, wat wttj zegt ervaar ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Z0di4k schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:25:
Ik heb de Motorola G5 plus. Contacten naam en telefoonnummer is voldoende. Hoef geen verjaardagen etc. Telefoon kwijt en dan contacten ook is geen probleem, ik maak backups.
Ik heb even gekeken op mijn OnePlus One met Android 7.1.2 en daar kan ik ook alleen kiezen voor Clouddiensten, maar ook voor opslaan op mijn telefoon. Heb jij die optie ook niet?

Maar wil je de contacten niet bij Google hebben staan of bij geen één cloud dienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:08
samsung s8 heeft de optie ook gewoon via de contacten app.

werkt wellicht zoiets?
Google Play: SIM Contacts

(lijkt me meer een beperking van de software die wellicht met een app gefixed kan worden dan een hardware beperking)

Strava

Pagina: 1