Optellen met voorwaarde tussen twee datums

Pagina: 1
Acties:
  • 11.112 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-03 12:37
Ik heb een sheet waarbij ik een formule wil die alle bedragen bij elkaar optelt van een bepaald onderdeel in een zelf te kiezen periode,

De te kiezen periode kan ingegeven worden met een begin- (F3)en einddatum(F4)

Deze formule heb ik zelf gemaakt alleen krijg ik als resultaat 0

=SOMMEN.ALS(Invulblad!E4:E793;Invulblad!H4:H793;">=F3";Invulblad!H4:H793;"<=F4")

Door wat te proberen ben er achter dat het in het groter en kleiner gedeelte zit om de periode te bepalen
Het werkt wel als ik de gegevens per maand wil het criterium is dan een vaste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je moet de " enkel om de >= en <= zetten en de gewenste data met een & erbij zodat die worden samengevoegd:

=SOMMEN.ALS(Invulblad!E4:E793;Invulblad!H4:H793;">="&F3;Invulblad!H4:H793;"<="&F4)

[ Voor 8% gewijzigd door Bastien op 18-05-2017 20:02 ]

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-03 12:37
bedankt het werkt

• Timothy.Vande
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21-08-2020
Wie kan me helpen om deze excel-formule bij te stellen: =AANTALLEN.ALS(Aalst!$F:$F;"<1/1/21";Aalst!$E:$E;B5)? Bedoeling is dat de formule alle de data kleiner dan 1/1/2021 telt, maar de datum 1/1/1999 negeert in de telling.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom :)

excelformule aantallen tellen en 1 datum negeren Sowieso is 1 vraag op 1 plaats zat, ook graag dergelijke vragen inderdaad (na zoeken zoals je deed) in een eigen topic. Deze kan dan wel dicht :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.