Ik kreeg laatst de mail van mijn mobiele provider om te laten weten dat vanaf 15 juni geen roaming meer betaald moet worden in Europa. Echter viel dit me op:
Nu was mijn vraag of ze dit mogen cappen op de 60 minuten/smsen en 200mb per dag in Europa. Dit lijken mij vrij lage limieten.
Ik heb al wat opzoekwerk gedaan maar kan hierover praktisch niets vinden. Ik vond wel dat providers een limiet mogen instellen om onredelijk verbruik in het buitenland tegen te gaan en dus betaalbaar te houden, maar 200mb op een dag vind ik persoonlijk geen onredelijk gebruik. (Ik betaal 20€/maand voor 150 minuten, ongelimiteerde smsen en 9GB data)
Ik hoop dat iemand hier iets meer van weet.
I know, het is in het Frans maar je begrijpt wel wat er staat. (De provider heeft spijtig genoeg nog niet alle vertalingen 100% in orde, het gaat overigens wel over een belgische provider die vooral in Wallonië actief is)Vous ne paierez donc plus aucun supplément pour vos consommations à l'étranger, sauf si :
1. Vous dépassez la limite journalière fixée pour les consommations à l'étranger:
Appels : Si vous appelez plus de 60 min/jour, vous paierez 0,038€/min supplémentaire
SMS : Si vous envoyez plus de 60 SMS/jour, vous paierez 0,012€/SMS supplémentaire
Data : Si vous consommez plus de 200 Mo/jour, vous paierez 0,007€/Mo supplémentaire
Nu was mijn vraag of ze dit mogen cappen op de 60 minuten/smsen en 200mb per dag in Europa. Dit lijken mij vrij lage limieten.
Ik heb al wat opzoekwerk gedaan maar kan hierover praktisch niets vinden. Ik vond wel dat providers een limiet mogen instellen om onredelijk verbruik in het buitenland tegen te gaan en dus betaalbaar te houden, maar 200mb op een dag vind ik persoonlijk geen onredelijk gebruik. (Ik betaal 20€/maand voor 150 minuten, ongelimiteerde smsen en 9GB data)
Ik hoop dat iemand hier iets meer van weet.