Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• brainbuddy
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-11 15:58
Mijn vraag
Ik wil van mijn ouder PC (kijk beneden) een home server maken voor VM te draaien. En ik wil het liefst dat er een webinterface is net zoals bij freeNAS.
Kan iemand mij helpen

Relevante software en hardware die ik gebruik
i7 4770k
8 GB ram
GTX 960 en een gigabite MB(geen idee meer welk eigenlijk)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik weet dat VMWare Vsphere niet werkt omdat het niet werkt met mijn NIC en er zit een bug in VMWare waardoor hij veel moeite heeft met de "K" versie van de i7 4770
Ik heb ook windows server hyper-v 2016 geprobeert maar dat is echt een b!tch om het remote te besturen(misschien dat iemand hier een goede guide voor weet.

Alle reacties

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
i7 4770k + GTX 960: Heb je gratis stroom toevallig?

• brainbuddy
Umm ja eienlijk wel de huur is met gas licht water en internet...
maar als ik hier weg ga wil ik goede hardware kopen dat niet teering veel stroom gebruikt

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:27
"Ik heb ook windows server hyper-v 2016 geprobeert maar dat is echt een b!tch om het remote te besturen(misschien dat iemand hier een goede guide voor weet."

Zijn dat niet gewoon je skills die je nog niet onder de knie hebt :X Niks met met hyper-v zolang je maar overweg kan met powershell

Tevens waarom denk je die videokaart in je systeem nodig te hebben ? en is 8GB ram niet wat weinig ? wat voor VM's ga je eigenlijk opzetten ?

[ Voor 9% gewijzigd door HKLM_ op 18-05-2017 15:10 ]

Cloud ☁️

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

brainbuddy schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:02:
Ik wil van mijn ouder PC (kijk beneden) een home server maken voor VM te draaien. En ik wil het liefst dat er een webinterface is net zoals bij freeNAS.
Help eerst jezelf ;) Welke OS'en overweeg je, waarom? Welke functionaliteiten heb je vereist, welke zijn wens? Je zult verschillende gelijksoortige topics hebben doorgelezen, waar twijfel je nog over? Heb je al ergens ervaring mee (en daar dus wel/geen voorkeur voor)?

Pas na bepalen van de functionaliteit volgt een OS-keuze, daarna eventuele virtualisatie, daarna de check of de hardware voldoet (en de discussie waarom een videokaart etc.).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:57

Nogne

>.<

brainbuddy schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:02:
Mijn vraag
Kan iemand mij helpen

Relevante software en hardware die ik gebruik
i7 4770k
8 GB ram
GTX 960 en een gigabite MB(geen idee meer welk eigenlijk)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik weet dat VMWare Vsphere niet werkt omdat het niet werkt met mijn NIC en er zit een bug in VMWare waardoor hij veel moeite heeft met de "K" versie van de i7 4770
Ik heb ook windows server hyper-v 2016 geprobeert maar dat is echt een b!tch om het remote te besturen(misschien dat iemand hier een goede guide voor weet.
https://www.proxmox.com/en/, maar als je Windows Server al een b*tch vindt. Dan zal Proxmox nog wel wat lastiger zijn. Wat is je doel van je server, hoeveel tijd wil je er in steken. En als laatste, waar heb je tot nu toe wel ervaring mee en vind je fijn werken?

PS/XBL: Nogne

• brainbuddy
F_J_K schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:12:
[...]

Help eerst jezelf ;) Welke OS'en overweeg je, waarom? Welke functionaliteiten heb je vereist, welke zijn wens? Je zult verschillende gelijksoortige topics hebben doorgelezen, waar twijfel je nog over? Heb je al ergens ervaring mee (en daar dus wel/geen voorkeur voor)?

Pas na bepalen van de functionaliteit volgt een OS-keuze, daarna eventuele virtualisatie, daarna de check of de hardware voldoet (en de discussie waarom een videokaart etc.).
Eigenlijk het enige wat mijn server moet doen is voor VM en het liefst met een webinterface.
De meeste gebruiken VMware vsphere, maar zoals ik al aangegevn hebt werkt dat niet met mijn Motherboard.
de videokaart eigenlijk alleen omdat het kan, maar nu ik er eigenlijk over na denk heb ik heb niet nodig.

[quote
Nogne schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:12:
[...]

https://www.proxmox.com/en/, maar als je Windows Server al een b*tch vindt. Dan zal Proxmox nog wel wat lastiger zijn. Wat is je doel van je server, hoeveel tijd wil je er in steken. En als laatste, waar heb je tot nu toe wel ervaring mee en vind je fijn werken?
Ik heb tot nu toe ervaring met virtual box en VMware workstation en freenas corral/11 met VM. Dus weinig tot geen ervaring eignelijk.
na wat meer lezen zit ik nu ook te denken aan KVM dat is voor linux en heb ergens gelezen dat er een 3rth party tool is om het deels een webinterface te geven. maar dat was een post van 2014 en kan nergens meer daar iets over vinden.

]Downloader_NL schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:09:
"Ik heb ook windows server hyper-v 2016 geprobeert maar dat is echt een b!tch om het remote te besturen(misschien dat iemand hier een goede guide voor weet."

Zijn dat niet gewoon je skills die je nog niet onder de knie hebt :X Niks met met hyper-v zolang je maar overweg kan met powershell

Tevens waarom denk je die videokaart in je systeem nodig te hebben ? en is 8GB ram niet wat weinig ? wat voor VM's ga je eigenlijk opzetten ?
[/quote]
ja tuurlijk zijn het ook me skills, maar als ik dingen opzoek op het gebied van powershell krijg ik echt teering veel tekst waarbij ze ook uit gaan dat je er eigenlijk al ervaring mee hebt.\
ben niet vanplan om teering veel VM te gebruiken. Gewoon meer om OS'en te testen en klein schaligen pojecten die dingen automatisch doen.

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:57

Nogne

>.<

[b]brainbuddy schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 16:02:

Ik heb tot nu toe ervaring met virtual box en VMware workstation en freenas corral/11 met VM. Dus weinig tot geen ervaring eignelijk.
na wat meer lezen zit ik nu ook te denken aan KVM dat is voor linux en heb ergens gelezen dat er een 3rth party tool is om het deels een webinterface te geven. maar dat was een post van 2014 en kan nergens meer daar iets over vinden.
Proxmox word standaard geleverd met een webinterface.
Eigenlijk het enige wat mijn server moet doen is voor VM en het liefst met een webinterface.
Maar wat voor VM? Wat is je doel van je server? Wil je een mailserver opzetten, minecraft server, bekend raken met verschillende OS'en? Je server VM laten doen betekend niks, VM staat voor Virtual Machine. En die machine moet (/niks moet) wel een doel hebben, want anders kan je gewoon proxmox installeren, een VM aanmaken en dan ben je klaar.

Off-topic: En let een beetje op je taalgebruik, hele tijd lopen "vloeken" is nergens voor nodig en schrikt sommige mensen ook af. Waardoor je alleen maar minder hulp krijgt.

PS/XBL: Nogne

Pagina: 1