zou het op dit moment handig zijn om te upgraden?

Pagina: 1
Acties:

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:29
ik heb nou al een half jaartje een celeron633@950 op mn oude BX mobotje draaien [BH6]. niks mis mee maar ik krijg steeds meer het gevoel dat mn proccy de bottleneck is [icm mijn GF2-GTS]

nou was het plan altijd al om lekker te wachten tot de palomino er is. [ik wil eigenlijk bij elke proccy upgrade ongeveer 2x zo snel uitkomen. dat lukte aardig. pan p200mmx=>c300a@450=>c633@950] en dan kijken of ik een 1500 ofzo kon krijgen voor een zacht prijsje en die oc-en naar 1600-1700 ofzo zoada het weer ongeveer 2x zo snel is als mn celly@950

MAAR. nou word die desktop-palomino wel erg vaak uitgesteld[sjeesj. volgens de eerste geruchten kwam die aan het begin van dit jaar] en ik ben bang dat ik hem niet eerder zou kunnen krijgen dan rond november. en de sis735 bordjes laten ook nog wel even op zich wachten denk ik [daar wou ik hem dus opzetten met 256mb DDR]

DUS nou[nu ik op de frontpage zie dat ze ook nog een 1500 willen uitbrengen en die palomino WEER opgeschoven word] was het plan om misschien toch maar een thunderbird te kopen en die dan maar op te klokken naar 1500-1600. dan zou ik zon AYHJA moeten hebben toch?

is dit een goed plan? of toch maar even wachten op de palomino [mn celly trekt alles ook wel hoor. maar dat was meer even bedoelt als tussenstapje van een paar maand, en ik wil mn gf2-GTS eigenlijk wat harder laten werken dan dat ie nu doet, soms wel een beetje hakkelig in games op 1024 en hoger]

kan iemand met moederborden/voedingen enzo aanraden?

ik dacht dan zelf maar aan zon MSI mobo [lekker cheap]

fop32? is dat wat? of toch iets stillers/luidruchtiger? die dikke coolermaster uhh EP5-6I11?

mn 256mb dimmetje van norrod er maar instoppen?

en ik heb een 250w voeding van aopen [low-noise] en een wat luidere 300w cheap-ass van funprice van 70,- [1x cdrom 1xcdr12x +1x7200rpm maxtor]

pff nouja. dat was het wel :)

gimme your insights! :7

• slacksoff
sjeesj. zon lap tekst. en nog dingen vergeten :P

uhh. ik denk dat ik alles bij norrod hier in de stad [groningen] haal. daar heb ik nml 5% korting, en het budget is toch echt niet meer dan 800,- voor mobo+proccy dus ik dacht aan 1.2ghz+msi mobo van 360,-

Verwijderd

norrod ? is die niet vrij duur
kan veel goedkoper denk ik

iig zou ik zeker upgraden, de prijzen zijn nu zo laag
wat meer geheugen erbij kan ook nooit kwaad ;) prijzen daarvan zijn nu echt zo laag, had je paar jaar geleden niet kunnen dromen :) processors zijn ook enorm gestegen
amd roelz :)

• slacksoff
mwaah norrod kan redelijk duur zijn. maar ik denk dat ze met mobo's en proccy's best goedkoop zijn, vooral als je met online-bestellen de verzendkosten er bij telt. +natuurlijk de 5% korting die ik alleen bij norrod heb

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:10
Hoewel het een Celeron is, draait 'ie wél 950MHz. Als ik jou was zou ik me toch nog even bedwingen; zo'n bottle-neck kan een cely op 950MHz nooit zijn, én, daar je graag stevig mag overclocken zal je volgens mij iets meer plezier gaan hebben van een Palomino. Maar als jij je groen en blauw ergert aan slome prestaties (valt volgens mij wel mee) dan moet je d'r wat aan gaan doen ja.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• slacksoff
de prestaties van mn celly zijn zeker niet slecht hoor. daar hoor je me ook niet over klagen. hij is denk ik in de meeste dingen te vergelijken met een tbird-800

ik denk dat het ook beter voor me is als ik meteen een goede upgrade doe. dus meteen DDR, een proccy die bijna zeker 2x zo snel is, een mobo met een wat "betere" chipset en misschien maar in 1x zon 350w enermax voeding ofzo.

Verwijderd

Ik weet niet wat voor een HD er bij jouw inzit, maar wellicht is dit een goede keuze voor een upgrade?
Want zo te zien valt er voor jou voor fl 800,- qua processor weinig 'eer' te behalen momenteel.

Verwijderd

Upgraden ?
Nu met dit warme weer ??
:)

Maar de prijzen zullen denk ik twee maandjes bevriezen, tot september of zo.
Dus het kan best lonen effe lekker op het strand te gaan zitten en af te wachten.
In juli en augustus is er ook geen PC-Dump Dag. 8-)

• slacksoff
mjah indeed. ik denk dat ik mn "schaarse" geld maar in mn zak hou en later uitgeef. ik wil ook niet de hele zomer achter de pc zitten.

ik ben alleen het wachten op die palomino een beetje zat aan het worden. dat ding word elke maand een maand vooruit gezet.

ja.. ik hou het eerst bij mn celly, en als ik me nogeens een week doodverveel [zal wel niet] kan ik altijd aan het eind van de zomer nog mijn spulletjes kopen.
Pagina: 1