Toon posts:

iOS Developer Enterprise Program

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geachte lezer,

Ik maak op dit moment gebruik van het Volume Purchase Program van Apple voor het uitrollen van mijn apps. Nu is sinds kort het Developer Enterprise Program uit. Hierdoor zit ik erover na te denken om over te stappen op dit nieuwe programma.

Voordat ik wil overstappen ben ik wel benieuwd naar de volgende punten:

- Wat zijn de grootste voordelen van Developer Enterprise Program t.a.v. Volume Purchase Program?
- Welke van de 2 is klantvriendelijker? En waarom zou u hiervoor kiezen?
- Is het Developer Enterprise Program gemakkelijk te gebruiken?
- Hoelang duurt ongeveer overstap van het ene naar het andere programma?
- En als iemand al ervaring heeft met Developer Enterprise Program wat zijn uw ervaringen met dit programma?

Ik ben erg benieuwd naar jullie antwoorden/ervaringen.

Met vriendelijke groet,
Sandra de Vries

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:54

talin

ES-MA

wat heb je zelf al gevonden?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Talin

Bedankt voor je reactie.

Voor de duidelijkheid heb ik er ook een situatieschets bij gezet.

Op dit moment werk ik namelijk met het volume Purchase Program. Als een klant een app heeft gekocht van mij, krijgt hij een code, deze code moet hij op de app store intypen. Dit systeem vind ik vrij omslachtig. Omdat mijn klantenkring niet erg technisch is. Mijn vraag is dus of dit bij het Developer Enterprise Program ook zo werkt.

Verder ervaar ik dat op dit moment de wachttijd voor het goedkeuren van de app erg lang is. Bij het Developer Enterprise Program zou ik deze wachttijd niet hebben?

Ook heb ik op internet gezocht naar voor- en nadelen.

Voordelen:
Gaat buiten de appstore om
De app is niet zichtbaar in de appstore, komt in een persoonlijke store te staan.
Voordelen Developer Enterprise Program:
Nadelen:
• Iets duurder, ik verwacht niet dat dit erg relevant is als kostenpost.
• DUNS nummer was omslachtig, als deze nog steeds gebruikt wordt zie ik dit echt als een nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:15

nelizmastr

Goed wies kapot

Gaat het om gebruikers binnen de eigen organisatie of is het publiek beschikbaar?

In geval van het laatste is het verstandiger om de app toch te publiceren in de app store, dan is het gelazer met codes intikken verleden tijd. In geval van het eerste is het mogelijk te stroomlijnen middels MDM (mobile device management) waarmee je als organisatie grip kan krijgen op app installatie en images.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:26
Twee hele verschillende dingen;

De Volume Purchase Program is bedoeld voor wat jij aanbied.

De Developer Enterprise Program is bedoeld om in house apps te signen. Deze wordt dan ook door het bedrijf afgesloten en deze signeert zijn eigen ontwikkelde apps en deelt ze op die manier uit. Wat je bijvoorbeeld kan doen is dat jij dan je sourcecode, of xcarchive stuurt naar het bedrijf en er mee laat signeren. (om binnen de voorwaarden te blijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Nelizmastr,

Bedankt voor je reactie.

ten eerste gaat het over de publieke gebruikers.

Ten tweede focus ik op dit moment puur op Developer Enterprise en Volume Purchase Program. Mobile Device Management is helaas niet van toepassing voor mij omdat de devices niet onder het beheer van mijn bedrijf valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Aangezien je VPP gebruikt staat je app reeds in de App Store, toch? Waarom dan toch nog via VPP? Enkel omwille van de kostprijs van de App die jij dan voor je rekening neemt in plaats van je klanten?

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Darkstar,

Dank voor je bericht.

Op dit moment gebruik ik inderdaad het Volume Purchase Program voor het uitrollen van mijn apps.

De apps welke ik creëer worden met ITunes Connect geselecteerd als B2B app. Hierdoor komen ze dus niet in de publieke appstore te staan. Als ik ik het Developer Program gebruik zou ik deze manier nog steeds kunnen gebruiken.

Het probleem dat ik bij VPP ervaar is dat het allemaal heel erg omslachtig gaat. Codes moeten constant handmatig ingevoerd worden in de appstore voor mijn gebruikers. Verder moeten al mijn nieuwe klanten eerst een DUNS nummer hebben aangemaakt voordat ze mijn apps kunnen downloaden via het VPP. Als laatste ervaar ik dat de wachttijden voor de goedkeuring van mijn app erg lang duren. Soms bij grote bugs wil ik dat mijn nieuwe app zo spoedig mogelijk goedgekeurd wordt. Soms duurt dit nog wel eens wat te lang.

Kort gezegd voldoet het VPP wel, maar is het allemaal vrij omslachtig. Daarom ben ik benieuwd naar de mogelijkheden van het Developer Enterprise Program. Wellicht dat het beter is om over te stappen.

Vandaar dat ik benieuwd ben naar de voor- en nadelen van beiden programma's, dit zodat ik kan vergelijken of het wel echt interessant is. hoe ervaren jullie het nieuwe Developer Enterprise Program?

Wie heeft het ooit eens geïmplementeerd? Hoeveel tijd kostte de gehele overstap, en wat zijn de ervaringen na de overstap?

Ik hoor graag naar je/jullie reacties,

Met vriendelijke groet,
Sandra
Pagina: 1