Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelbar
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-05 23:24
Hi,

Heb net een RAM set met type KVR16S11K2/16 = Kingston ValueRAM 12800 CL11 204 pin [2x8GB]) gekocht en deze in een Dell Precision M2800 gestopt.

Het systeem start op met de ledjes knipperende zodat ze aangeven dat de RAM wordt gezien, maar dat er een error is ontstaan.

Nu snap ik echter niet waarom er een error is.

De BIOS is ge-upgrade.

Het enige noemenswaardige dat mij op valt is dat er bij de SO-DIMM locatie (op het mobo) er duidelijk staat DDR3L (L = Low voltage = 1.35v).

Is het probleem dus ontstaan doordat ik 1.5v DDR3 RAM er in wil stoppen?

Ik weet dat DDR3L backwards compatible is met DDR3 slots, maar misschien geld niet het tegenovergesteld, maar ik wilde graag weten wat de ervaringen waren met de real Tweakers :)

Thanks all!

Mvg,

Michael Barton

Beste antwoord (via michaelbar op 19-05-2017 14:22)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eens, maar dat maak je met een post met alleen deze link niet duidelijk :o

Enige wat de link doet is aangeven wat volgens één relabeling geheugenverkoper (niet eens chipbakker...) gegarandeerd wel werkt. Er is zat wat daarbuiten valt en toch zal werken.

Waarom dit niet gaat werken is eenvoudig:
- moederbord stuurt geheugen aan op 1.35V.
- DIMM heeft minimaal 1.5V nodig om op gerate specs te draaien.

Mogelijk kun je het werkend krijgen door het veel trager te laten draaien, maar je doet er beter aan deze miskoop te annuleren en DDR3L dat met 1.35V werkt te kopen. Oh, en volgende keer specs te checken voor je iets koopt...

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:03
Gaat niet werken!

[ Voor 71% gewijzigd door MoiZie op 18-05-2017 13:33 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eens, maar dat maak je met een post met alleen deze link niet duidelijk :o

Enige wat de link doet is aangeven wat volgens één relabeling geheugenverkoper (niet eens chipbakker...) gegarandeerd wel werkt. Er is zat wat daarbuiten valt en toch zal werken.

Waarom dit niet gaat werken is eenvoudig:
- moederbord stuurt geheugen aan op 1.35V.
- DIMM heeft minimaal 1.5V nodig om op gerate specs te draaien.

Mogelijk kun je het werkend krijgen door het veel trager te laten draaien, maar je doet er beter aan deze miskoop te annuleren en DDR3L dat met 1.35V werkt te kopen. Oh, en volgende keer specs te checken voor je iets koopt...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Waarom koop je DDR3 als je weet dat je DDR3L nodig hebt?

Ik zou altijd passend geheugen kopen om zeker te weten dat alles werkt en ook stabiel werkt. Niet goed werkend geheugen kan je ook een hoop ellende bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

454232

1.35V DDR3L werkt wel naast (of in plaats van) een 1.5V DDR3 reepje maar omgekeerd vaak niet.

Heb je het geheugen nieuw gekocht, kan deze niet meer retour naar de winkel?