Changing refresh rate doesn't work after W10 update

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris96
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 11:49
Since this morning I'm having a really annoying issue. I have a rig with an GTX1070 connected to a 21:9 ultra wide display (3440x1440, 60Hz) via displayport. I used to be able to turn my monitor settings in the correct way so I'd have an overall refresh rate of 60Hz. Everything was just fine until I updated windows 10. After rebooting the computer I noticed that my display was running on 30Hz (3440x1440) again.

Well, no big deal, is what I thought. So I went into the Nvidia Configuration Screen and made an adaptive resolution with a refresh rate of 60Hz (this is what I always do when these kind of problems occur). But sadly enough, this doesn't work.

After changing it to 60Hz and click on 'test' the screen goes black and I get a message from the monitor saying 'no video input' followed by 'entering sleep mode'. Literally nothing works (i.e. rebooting the computer, trying another displayport cable, trying different inputs on my GPU, pressing F12/F8 or shift F8).

So I ended up using an HDMI cable, which strangley enough, did bring me in the system, and now I'm stuck with a refresrate of 30Hz. As soon as I make an adaptive resolution in the Nvidia configuration screen (ofcourse with ,my DP cable inserted) an test it, it goes black and does nothing. I also checked the refresh rate in the windows display settings but that doesn't even give me the choice to change it to 60Hz in the first place.

I tried to reinstall the drivers but unfortunately to no avail....

I also tried to change the resolution to 2560x1080 @ 60Hz. It does pass the test and it says that the screen resolution is changed to those settings but they don't, because as soon as I go back it's still set at 3440x1440 @ 30Hz....

If anyone has this problem and/or knows how to fix it I will be forever gratefull. I really don't want to be stuck on this 30Hz, might as well buy a console then haha:p

Beste antwoord (via Joris96 op 19-02-2018 19:51)

• Michael van S
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-09 14:30
Misschien moet je de instellingen op je monitor erop naslaan. Als de monitor op dispayport 1.1 input staat dan kan het zijn dat hij niet werkt op 60h op jouw resolutie (3440x1440).

Als je hem op 1.2 zet, dan kan hij dat wel. Is een legacy dingetje, je zou denken dat hij altijd op 1.2 staat :)

Met 1.2 is er meer bandbreedte en kan er wel een 60hz 3440x1440 signaal worden verstuurd. :P

[ Voor 106% gewijzigd door Michael van S op 19-02-2018 19:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:09
Je spreekt gewoon Nederlands toch :)?

1 op 1 kopieeren van tomshardware wordt over het algemeen niet zo gewaardeerd hier...

Welke drivers gebruik je? Versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris96
True, ben een beetje radeloos aan het worden en om de hele mikmak nu over te gaan typen vond ik iets te veel moeite :').
Modbreak:Dat getuigt van behoorlijk weinig inzet. Ik ga er nu, bijna een jaar na dato geen slotje meer aan hangen, maar normaal gesproken is dit reden genoeg voor het sluiten van een topic :X.

Momenteel gebruik ik de laatste versie van Geforce game ready driver (382.05)

[ Voor 41% gewijzigd door br00ky op 19-02-2018 20:28 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Michael van S
Misschien moet je de instellingen op je monitor erop naslaan. Als de monitor op dispayport 1.1 input staat dan kan het zijn dat hij niet werkt op 60h op jouw resolutie (3440x1440).

Als je hem op 1.2 zet, dan kan hij dat wel. Is een legacy dingetje, je zou denken dat hij altijd op 1.2 staat :)

Met 1.2 is er meer bandbreedte en kan er wel een 60hz 3440x1440 signaal worden verstuurd. :P

[ Voor 106% gewijzigd door Michael van S op 19-02-2018 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris96
That did the trick, thank you good sir!!! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris96
Met alle respect natuurlijk, maar waarom wordt dit zozeer als not done gezien? Het gaat mijn inziens toch louter en alleen om de inhoud?

Het feit dat het in het Engels is en niet in het Nederlands vind ik een fair argument, maar het gaat natuurlijk om de essentie van het verhaal en niet om de presentatie daarvan.

Ik zie ook niet helemaal wat dit met inzet te maken zou moeten hebben. Wordt het stante pede als goedleers gezien als ik 10 woorden in het verhaal verander? Beetje gezeik om niks als je het mij vraagt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael van S
Ik vind het ook niet zo'n probleem, ik had hetzelfde probleem en kwam laatste achter dat dit bij mij de oplossing was. Ik dacht ik post het ook even hier, want dan kan iedereen de oplossing zien. Ik herinnerde mij dit topic nog namelijk. :+

[ Voor 11% gewijzigd door Michael van S op 19-02-2018 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Joris96 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 20:43:
Met alle respect natuurlijk, maar waarom wordt dit zozeer als not done gezien? Het gaat mijn inziens toch louter en alleen om de inhoud?

Het feit dat het in het Engels is en niet in het Nederlands vind ik een fair argument, maar het gaat natuurlijk om de essentie van het verhaal en niet om de presentatie daarvan.

Ik zie ook niet helemaal wat dit met inzet te maken zou moeten hebben. Wordt het stante pede als goedleers gezien als ik 10 woorden in het verhaal verander? Beetje gezeik om niks als je het mij vraagt...
Het gaat om het feit dat je gewoon Nederlands kan :). Engels op het forum is geen probleem, maar niet als je zelf niet de moeite doet om het te vertalen als je gewoon Nederlands kan. Het gaat dus wel degelijk ook om de presentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris96
Fair enough, daar kan ik me wel in vinden! Ik neem het mee, thx voor je reactie!!
Pagina: 1