Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar ondersteunt mijn smart tv de applicatie van Netflix niet. Na telefonisch contact verwijst men mij van Samsung naar Netflix en vice versa .
...

Netflix dekt zich wel in met in hun gebruikersvoorwaarden het volgende op te nemen: "De Netflix-software is ontwikkeld door of voor Netflix en ontworpen om Netflix-content te kunnen kijken via Netflix-compatibele apparaten. De Netflix-software kan per apparaat en medium variëren en ook de functies en voorzieningen kunnen per apparaat verschillen. Je erkent dat het gebruik van de service mogelijk software van derden vereist die is onderworpen aan licenties van derden. Je stemt ermee in dat je automatisch bijgewerkte versies van de Netflix-software en bijbehorende software van derden kunt ontvangen."[]
...
Hetzelfde doet zich voor bij de app "Youtube": vroeger was deze beschikbaar ... nu plots niet meer.

Kan dit zo maar? Zijn er nog meer gedupeerden? Zo ja? "Eendracht maakt macht".

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motorgek
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-08-2020
zie Klachtenkompas.nl
Allerlei apps verdwijnen en Samsung geeft geen enkele reactie.
Enige wat men kan doen is geen Samsung artikelen meer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labmuisfrl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-07 12:48
motorgek schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:06:
zie Klachtenkompas.nl
Allerlei apps verdwijnen en Samsung geeft geen enkele reactie.
Enige wat men kan doen is nooit geen Samsung artikelen meer kopen.
Dat is ook een beetje kort door de bocht niet ?
Laatste pricewatch notatie is in 2012 geweest op zich niet heel raar dat er na bijna 6 jaar smart functies kunnen komen te vervallen.

On Topic: Is er misschien een firmware update beschikbaar voor je televisie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motorgek
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-08-2020
labmuisfrl schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:11:
[...]

Dat is ook een beetje kort door de bocht niet ?
Laatste pricewatch notatie is in 2012 geweest op zich niet heel raar dat er na bijna 6 jaar smart functies kunnen komen te vervallen.

On Topic: Is er misschien een firmware update beschikbaar voor je televisie ?
Weet niet of dit voor het vermelde type geldt, maar mijn smart-tv, UE40F8000 gekocht in 2014, heeft geregeld een update. Gelukkig doen de apps Netflix en YouTube het nog steeds, maar Skype en Spotify zijn inmiddels door Samsung verwijderd. Dit doen zij onder het mom van dat er geen update-ondersteuning meer gegeven wordt, hier hebben ook tv's van 2 jaar oud last van (Omdat we de Spotify-ervaring willen verbeteren, verwijderen we de app uit het besturingssysteem Legacy van Samsung op enkele apparaten uit 2015 en daarvoor). Tevens gaat binnenkort ook de NPO-app er uit, dus ik vraag me af hoelang de smart-tv smart blijft. Jammer want ik heb het smart-gedeelte altijd graag en veel gebruikt en ben niet van plan om elke 3-5 jaar een nieuwe tv te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinvan4
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-11-2022
Het probleem heb ik ook op de E(Hen S) series waar ook de youtube app het niet meer doet. Dit zijn nog vrij jonge modellen smarttv's van Samsung en heel goed verder. Ik begrijp ook niet dat de firmware niet gewoon universeel wordt of gemaakt wordt met een gewone Android versie die er op kan draaien of er opgezet kan worden. Nu wordt heel duidelijk dat Samsung waarschijnlijk met Youtube Netflix en ander(e) derden (firmware developers??) een marketing ($$$$$) instrument heeft gemaakt van hun software om nieuwere tv's te verkopen , maar erger vind ik dat de oude apps die gewoon werkten (en ook zouden kunnen blijven werken) er zonder jouw medeweten (maar wel met jouw verplichte instemming van de dwingende voorwaarden) van je eigen tv worden afgehaald en dus niet meer toegankelijk zijn. Ik vraag me trouwens wel af of de firmware van de nieuwere modellen niet uitgewisseld kan worden met de oudere modellen, ook omdat het flash geheugen soms net zo groot is (2 gb geloof ik nand flash) of dat je er zelf een aangepast Android rom erop kan zetten (zoals bijjv. met veel android tablets wel is gebeurd). Misschien iets voor een onafhankelijke ontwikkelaar ???

[ Voor 8% gewijzigd door Edwinvan4 op 11-02-2020 12:38 ]