38C te warm voor een mbo?

Pagina: 1
Acties:

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Ik zit met een klijn probleempje denk ik. Mijn mammaplank (ASUS P2B-F) wordt 38graden C, dit lijkt mij wat te warm. Volgensmij kan dit niet goed zijn, ik zal even mijn speks geven voor hetgeval dat, PIII 700 @ 700 100MHZ bus, asus p2b-f, 2x 128MB 133Mhz 1x 64MB 133Mhz alle 3 op 125Mhz, voor de rest zie onderschrift. ik heb geen sensor op mijn cpu dis ik weet niet hoe wanm die wort maar ik kan jullie wel vertellen dat ik mijn vuurvaste vingers er maar 3sec op kan houden.

nu wil ik weten is die 38C normaal of moet ik beter koelen?

alvast bedankt

edit:

ik moet er wel even bij vertellen dat dit alles stresed is, 100% cpu, 100% mem met het UD kankeronderzoek programma

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-08 08:20
haha boeie, ik kijk net mijn is ook precies 38 graden, is logisch met dit weer! deze 38 graden is met mijn kast open dus gewoon de omgevings temp (op een paar graden na)
cpu blijft wel op 46 graden hangen (stressed)

Verwijderd

38 graden is dan de temperatuur van de northbridge, niet echt koel nee. Maar dat is te begrijpen met dit weer, zeker als de northbridge op jouw mobo alleen passieve koeling heeft (heatsink).

Waar het om draait is de temperatuur van je CPU. Als je die met je hand niet kan vasthouden van de hitte, dan is je cpu zeker over de 50 graden, waarschijnlijk 55+. Vanaf die temperaturen kun je instabiliteit krijgen.

Mijn systeempjes moeten het ook afleggen :'(
2 zijn 53 graden, de ander zelfs 56 graden ;(

Verwijderd

ik moet er wel even bij vertellen dat dit alles stresed is, 100% cpu, 100% mem met het UD kankeronderzoek programma
Dan raad ik je aan dat kankerUD ( :+ ) even niet te draaien :)
Geld win je toch nooit...

Verwijderd

Ik heb 55 graden full-stress en de kast (maybe mobo..) 38 graden... tis hier... ff kijken, 28 graden dus dat lijkt me best wel goed :)

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:17

Potatoman

koniwa

Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~rheide/heet.jpg

Dit is van een Abit BE6 in een miditower kastje op mjn pc-kamer (zonder airco of ventilator ofzo), casefans wel aan (2 gvd :( ) ;(

The cyclographing developer

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Mijn cpu was net 47 graden, mijn mobo temp was ook 47 graden en de sensor, die naast slot 1 zit, gaf ook 47 graden aan.

Was de HD aan het defragmenteren, en heb hem maar uitgezet.

Idd, tis warm op mijn kamer

And The Only One

Verwijderd

38 graden is toch niet VEEEEEL te warm.. ik heb wel us erger mee gemaakt, vooral met dit weer... jah ik moet opnieuw opstarten, maar de 40 haalt ienu wel.. zit ook wel op een zolder waar het 100 graden is .. (voor mijn gevoel 8-)

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:11
M'n CPU wordt op dagen als vandaag warmer dan 60 graden. Tot 60 graden is ie hier stabiel. Daarboven krijg ik spontane crashes. Ik gebruik nu Motherboard Monitor om m'n }:O uit te schakelen op 60 graden en weer aan te zetten als CPU is afgekoeld tot 50 graden. Zo blijft m'n systeem toch nog stabiel en kunnen de }:O blijven grazen :)

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

Topicstarter
Ik heb er nu 2 fans bij geplaatst, 1 8cm op 5 volt (vanwegen de herry) voor onderinde kast als intake, en een 5 cm cpu fan die schuin over de mbo blaast, en mijn pc is nu 32C na een hele nacht aanstaan, (normaal na een nacht ook 38C)

nu maar afwachten wat hij vanmiddag doet met deze hitte 8-)

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

Pagina: 1