Toon posts:

150 euro HTPC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
1080P streaming, zowel inhouse als vanaf het internet (youtube, netflix, enzovoorts.) Tevens wil ik het systeem gebruiken voor steam streaming vanaf mijn gaming PC.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal zo'n 150 euro, give or take een paar euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een pricewatch: Samsung 840 EVO 120GB liggen dus opslag is niet nodig. 120GB is voldoende voor W10 en de benodigde software, de media komt vanaf een NAS of het internet.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik kwam zelf op het volgende lijstje uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 5150 Boxed€ 35,50€ 35,50
1MSI AM1I€ 37,10€ 37,10
1Inter-Tech Mini ITX E-3002 60W€ 38,91€ 38,91
1Asus PCE-N10€ 7,95€ 7,95
1Crucial CT51264BD160BJ€ 24,95€ 24,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 144,41

Dit lijkt, op basis van mijn onderzoek, voldoende te zijn voor mijn eisen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In basis niet, echter lijkt AMD in deze zeer lage prijs range toch de beste bang for buck te zijn. Maar een leuke intel build is ook helemaal prima als dat binnen budget te krijgen is en meer performance bied. :)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bij voorkeur zou ik een mini-ITX build willen, maar een compacte micro-ATX build is ook mogelijk. Tevens is een vorm van wifi een vereiste.

Ga je overklokken?
Uiteraard niet.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag wat advies willen over of deze build nog geschikt is anno 2017 of dat er betere opties zijn. Een raspberry pi is voor zover ik kan vinden geen optie wegens de wens om steam games te streamen en een Nuc of vergelijkbare barebone bied of minder performance dan deze build of is een stuk duurder. Daarnaast vraag ik me af of er geen compatibiliteit problemen zijn.

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15-02 13:04

Squats

Wereldreizende tweaker

Als je het niet erg vind, zou ik met zo'n budget even op v&a gaan kijken of op marktplaats, ik gok dat je echt veel beter kan krijgen voor die prijs dan de geselecteerde onderdelen. Prijzen van suoer budget hardware zijn altijd veel te hoog voor wat ze kunnen nieuw, dus vandaar:)

Bericht ontvangen uit China

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03-2025
Ga met dit budget zoals @Squats aangeeft even op de 2e hands markt kijken. Volgens mij wordt je niet vrolijk van die CPU.

Verwijderd

Topicstarter
Squats schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:50:
Als je het niet erg vind, zou ik met zo'n budget even op v&a gaan kijken of op marktplaats, ik gok dat je echt veel beter kan krijgen voor die prijs dan de geselecteerde onderdelen. Prijzen van suoer budget hardware zijn altijd veel te hoog voor wat ze kunnen nieuw, dus vandaar:)
Heb ik over nagedacht, en ik realiseer mij dat ik dan betere performance kan krijgen, maar als het niet strikt noodzakelijk is en ik nieuw kan krijgen wat ik nodig heb voor rond de €150 ga ik toch liever voor nieuwe hardware. Dus ik wacht eerst nog even af wat anderen van mijn build denken en/of er anderen nog met betere builds voor rond dit bedrag komen die ik zelf over het hoofd heb gezien. Mocht het echt noodzakelijk zijn dan kan ik altijd nog naar tweedehands hardware kijken, maar liever niet. Toch bedankt voor je reactie. :)

Verwijderd

Kan dat wel, dat wifi insteekkaartje? Je behuizing is slechts 6 cm hoog en dat kaartje is 88mm.

Zelf heb ik deze combi: https://tweakers.net/pricewatch/compare/619341;289082/
Doet zijn werk goed! En volledig stil. Ik heb er zelf 8GB en een 256GB SSD in zitten.

• Dr. Prozac
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik denk dat er weinig super budget hardware te vinden is op de 2e-handse markten, want voor sommigen is het plaatsen van een advertentie, een doos vinden en verzenden te veel werk wetende dat er minder dan 20 Euro gevraagd kan worden... en bij weinig aanbod is er weinig prijsconcurrentie.
Er is op V&A trouwens iemand die een AM1 mobo en APU te koop heeft.

Ik zit overigens ook te denken aan een AM1 mobo + APU met name omdat ze heel stil kunnen zijn... helaas scoren ze heel laag op single-core taken. Ik weet niet hoe stil de alternatieven zijn (Intel 1151 mobo + G3900/4400).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 17:41:
Kan dat wel, dat wifi insteekkaartje? Je behuizing is slechts 6 cm hoog en dat kaartje is 88mm.

Zelf heb ik deze combi: https://tweakers.net/pricewatch/compare/619341;289082/
Doet zijn werk goed! En volledig stil. Ik heb er zelf 8GB en een 256GB SSD in zitten.
Goed gespot! Bedankt. :) Kom zo te zien dan wel op een externe wifi dongle uit, maar dat lijkt me geen probleem. :) Of een hogere case? :?

Jouw set lijkt heel erg vergelijkbaar te zijn qua hardware, dus dat is opzich goed nieuws.
Dr. Prozac schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 18:40:
Ik denk dat er weinig super budget hardware te vinden is op de 2e-handse markten, want voor sommigen is het plaatsen van een advertentie, een doos vinden en verzenden te veel werk wetende dat er minder dan 20 Euro gevraagd kan worden... en bij weinig aanbod is er weinig prijsconcurrentie.
Er is op V&A trouwens iemand die een AM1 mobo en APU te koop heeft.

Ik zit overigens ook te denken aan een AM1 mobo + APU met name omdat ze heel stil kunnen zijn... helaas scoren ze heel laag op (single-core) taken. Ik weet niet hoe stil de alternatieven zijn (Intel 1151 mobo + G3900/4400).
Heb zelf ook naar S1151 gekeken, maar dat is toch wel significant duurder. :X Dan kom ik al snel boven de €200 uit. Kwam jij op een goedkopere set uit? €50-70 is toch een significant verschil op dit budget en dat lijkt het voor mijn gebruik niet waard te zijn op basis van mijn eigen onderzoek. Maar misschien zie ik dat verkeerd? :?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2017 18:45 ]

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-02 20:28

TommieW

Numa numa.

Waarom zou je niet voor een Steam Link en een Chromecast gaan? Als je te weinig HDMI aansluitingen hebt, kan je nog een HDMI schakelkastje halen bij de Action voor €5. Ik denk dat je dan goedkoper uit bent en iets hebt dat beter werkt. :)

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Dr. Prozac
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 18:42:
Heb zelf ook naar S1151 gekeken, maar dat is toch wel significant duurder. :X Dan kom ik al snel boven de €200 uit. Kwam jij op een goedkopere set uit? €50-70 is toch een significant verschil op dit budget en dat lijkt het voor mijn gebruik niet waard te zijn op basis van mijn eigen onderzoek. Maar misschien zie ik dat verkeerd? :?
Klopt, de 1151 van Intel is inderdaad duurder. Zelfs 2e hands 1151+CPU is duurder dan een nieuwe AMD AM1+APU.

Verwijderd

Topicstarter
Dr. Prozac schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 18:51:
[...]

Klopt, de 1151 van Intel is inderdaad duurder. Zelfs 2e hands 1151+CPU is duurder dan een nieuwe AMD AM1+APU.
Daarom, en ik vraag mij persoonlijk af of dat het waard is.
TommieW schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 18:50:
Waarom zou je niet voor een Steam Link en een Chromecast gaan? Als je te weinig HDMI aansluitingen hebt, kan je nog een HDMI schakelkastje halen bij de Action voor €5. Ik denk dat je dan goedkoper uit bent en iets hebt dat beter werkt. :)
Flexibiliteit. Een dergelijk systeem blijft een volledige PC, stuk flexibeler dan twee apparaten die hele specifieke mogelijkheden hebben en meer niet. Daarnaast zou ik op deze manier alles in een apparaat hebben wat ook mijn voorkeur zou hebben. Is dit dan echt zo onmogelijk met mijn wensen? Op basis van mijn onderzoek is het AM1 platform voor 1080P HTPC's tot voor kort heel erg populair geweest, vandaar dat ik hier op uit kwam. En zo ja, wat zou dan wel een goede optie zijn zonder een godsvermogen uit te geven zonder dat dat nodig is? 4K en al die onzin heb ik allemaal helemaal niet nodig dus daar wil ik ook niet voor betalen. :)

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2017 18:59 ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:26
Gezien Micro-ATX en tweedehands geen probleem zijn;

V&A aangeboden: Intel Celeron G3900 Tray
V&A aangeboden: Gigabyte GA-H110M-DS2 1151 Moederbord (nieuw)

Goedkoper dan dat AM1 setje (exclusief verzendkosten).

Overige opties;

V&A aangeboden: Core i3-4130 / ASRock H81M-HDS - 2.0 / 4GB Hynix DDR3 1600mhz...
Cpu is zo'n €40 waard, moederbord €30, geheugen €20 en koeler €15. Tesamen; €95. Heb je zo'n €50 over voor kast + behuizing (nieuw of tweedehands).

V&A aangeboden: i3-6100 8gb ddr4 gigabyte mobo
€50 voor de cpu (inclusief originele koeler), €40 voor het geheugen en €40 voor het moederbord.

Overigens, moet die WiFi ook bij de prijs in of heeft dat een eigen budget?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
NitroX infinity schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 19:13:
Gezien Micro-ATX en tweedehands geen probleem zijn;

V&A aangeboden: Intel Celeron G3900 Tray
V&A aangeboden: Gigabyte GA-H110M-DS2 1151 Moederbord (nieuw)

Goedkoper dan dat AM1 setje (exclusief verzendkosten).

Overige opties;

V&A aangeboden: Core i3-4130 / ASRock H81M-HDS - 2.0 / 4GB Hynix DDR3 1600mhz...
Cpu is zo'n €40 waard, moederbord €30, geheugen €20 en koeler €15. Tesamen; €95. Heb je zo'n €50 over voor kast + behuizing (nieuw of tweedehands).

V&A aangeboden: i3-6100 8gb ddr4 gigabyte mobo
€50 voor de cpu (inclusief originele koeler), €40 voor het geheugen en €40 voor het moederbord.

Overigens, moet die WiFi ook bij de prijs in of heeft dat een eigen budget?
Wifi zit bij het budget in ja. En bij voorkeur zou ik voor nieuw gaan, enkel als tweedehands de enigste optie is zou ik voor tweedehands gaan. Ik begrijp dat ik tweedehands meer bang for buck kan krijgen, maar nieuw is er geen enkele goede optie? Waarom zou een AM1 systeem of iets vergelijkbaars niet mogelijk zijn? En een i32 koeler is bijvoorbeeld veel te hoog waardoor de case veel te groot word (heb een i32 in mijn gaming pc, en dat past net, en die case is echt veel te hoog voor deze build), een micro ATX build is alleen een optie als dit heel compact kan.

Ik waardeer je moeite, maar dit is echt een worst-case scenario zogezegd.

En als dit allemaal echt geen optie is, hoewel ik dan graag zou horen waarom niet, dan ben ik heel erg benieuwd wat nieuw dan wel een optie is wat niet te ver van het oorspronkelijke budget af gaat. zie het als een uitdaging, what's the cheapest we can go? :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2017 19:35 ]

• NitroX infinity
Een WiFi kaartje erbij binnen €150 gaat je niet echt lukken. Een goed WiFi kaartje kost minimaal €35 en een moederbord met onboard WiFi kost al gauw €80. Dat gaat echt niet allemaal passen binnen dit budget.

pricewatch: TP-Link TL-WDN4800
Goedkoper wil je niet, lees de reviews maar eens bij goedkopere oplossingen (voornamelijk slecht bereik, instabiel en langzaam).

pricewatch: ASRock H110M-ITX/ac

Je zult je budget echt moeten oprekken richting de €200. En dat is met die AM1 setup, die overigens geen flexibiliteit bied. Daarvoor zul je echt naar richting de €250 moeten gaan.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
NitroX infinity schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 19:36:
Een WiFi kaartje erbij binnen €150 gaat je niet echt lukken. Een goed WiFi kaartje kost minimaal €35 en een moederbord met onboard WiFi kost al gauw €80. Dat gaat echt niet allemaal passen binnen dit budget.

pricewatch: TP-Link TL-WDN4800
Goedkoper wil je niet, lees de reviews maar eens bij goedkopere oplossingen (voornamelijk slecht bereik, instabiel en langzaam).

Je zult je budget echt moeten oprekken richting de €200. En dat is met die AM1 setup, die overigens geen flexibiliteit bied. Daarvoor zul je echt naar richting de €250 moeten gaan.
En zonder de wifi dan? Kunnen we dan iets fatsoenlijks creeëren voor onder de 200 euro? De wifi kan dan eventueel later toegevoegd worden als daar weer wat meer budget voor is. :)

Zoiets?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 58,-€ 58,-
1MSI H110M ECO€ 51,50€ 51,50
1Spire Powercube 715€ 25,-€ 25,-
1Crucial CT4G4DFS8213€ 30,86€ 30,86
1be quiet! System Power B8 300W€ 36,-€ 36,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 201,36

Is dat het verschil waard?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2017 21:55 ]

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

Daar ga je de goede kant inderdaad mee op, voor $150 hebben mensen in de VS al veel moeite om te krijgen, laat staan €150,- in Nederland. Dat €200,- lijstje gooit je oorspronkelijke lijstje al het raam uit, alleen het is wel een h110 mobo, die heeft een bios update nodig voor de g4560. soms kan een bedrijf het voor je doen of een mede tweaker, maar anders zal je voor een 200 series moeten gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Squats schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 08:09:
Daar ga je de goede kant inderdaad mee op, voor $150 hebben mensen in de VS al veel moeite om te krijgen, laat staan €150,- in Nederland. Dat €200,- lijstje gooit je oorspronkelijke lijstje al het raam uit, alleen het is wel een h110 mobo, die heeft een bios update nodig voor de g4560. soms kan een bedrijf het voor je doen of een mede tweaker, maar anders zal je voor een 200 series moeten gaan.
Daar ben ik mee bekend, mijn i5 7500 draait in exact hetzelfde Mobo. Daar ga ik eens induiken. Toendertijd gratis door afuture laten doen maar die zijn helaas failliet. -O- Maar deze combi is volledig compatible, inclusief case en voeding en dergelijke, en zou goed moeten draaien? :)

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:32:
[...]

Daar ben ik mee bekend, mijn i5 7500 draait in exact hetzelfde Mobo. Daar ga ik eens induiken. Toendertijd gratis door afuture laten doen maar die zijn helaas failliet. -O- Maar deze combi is volledig compatible, inclusief case en voeding en dergelijke, en zou goed moeten draaien? :)
EDIT: oeps ik was vergeten dat je al een drive had, ja, ben je gewoon up and running >:)

[ Voor 23% gewijzigd door Squats op 19-05-2017 09:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Squats schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:45:
[...]

EDIT: oeps ik was vergeten dat je al een drive had, ja, ben je gewoon up and running >:)
Top. Zie dat geen enkele winkel meer gratis bios updates bied. -O- En €10 ervoor lappen dan kan ik net zo goed voor een B250 bordje gaan, maar dat word me momenteel toch wat te gortig en om nou een beter bord hierin te stoppen dan in mijn 1k gaming pc is ook weer zoiets. :P /me gaat eens rondvragen bij winkels of ze me kunnen vertellen welke bios versie op hun Mobo's draait. Bios van 19-10-2016 zou voldoende moeten zijn volgens MSI, dus als ze wat nieuwere voorraad hebben is de kans groot dat die er al op staat. :)

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

Waarom niet een beter moederbord voor je nieuwe systeem en gebruik je je oude van je main rig in dit systeempje?

Verwijderd

Topicstarter
Squats schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:52:
Waarom niet een beter moederbord voor je nieuwe systeem en gebruik je je oude van je main rig in dit systeempje?
Zou kunnen, maar dan mag ik ten eerste nieuwe koelpasta kopen (nee, dat heb ik niet op voorraad liggen, i know, nep tweaker) en moet ik alles weer ombouwen. Beetje onzin als het niet strikt noodzakelijk is. :P Eerst maar eens rondvragen, dan zie ik dan wel weer verder. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2017 10:06 ]

• NitroX infinity
Mag is als voeding de pricewatch: Antec VP350P aanraden? Is zo'n €5 duurder maar heeft wel 50Watt extra en een 6pins stroomaansluiting voor videokaarten. Mocht je er ooit een wat stevigere kaart in willen zetten, lijkt me dat wel handig.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:56

Thomg

Aww yiss

Met jouw eisen en een budget van 200E gaat wi-fi prima.

pricewatch: LC-Power LC-1340mi

Houdt er echter wel rekening mee dat de G4560 een vrij shitty HD 610 heeft. Helaas is de G4560 zo gunstig geprijsd tov de G4600 dat het de meerprijs van 35E erg lastig maakt.

[ Voor 24% gewijzigd door Thomg op 19-05-2017 11:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thomg schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:11:
Met jouw eisen en een budget van 200E gaat wi-fi prima.

pricewatch: LC-Power LC-1340mi

Houdt er echter wel rekening mee dat de G4560 een vrij shitty HD 610 heeft. Helaas is de G4560 zo gunstig geprijsd tov de G4600 dat het de meerprijs van 35E erg lastig maakt.
Dit is een optie inderdaad, het voordeel van de micro ATX optie is dat er op termijn nog een GPU toegevoegd kan worden, dat gaat hem in deze case met een 75W voeding niet worden. :P Denk dat ik dan toch liever voor de flexibiliteit ga en later wifi toevoeg. :) Toch bedankt. :)
NitroX infinity schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:11:
Mag is als voeding de pricewatch: Antec VP350P aanraden? Is zo'n €5 duurder maar heeft wel 50Watt extra en een 6pins stroomaansluiting voor videokaarten. Mocht je er ooit een wat stevigere kaart in willen zetten, lijkt me dat wel handig.
Die prijs in de PW lijkt niet te kloppen, eerst leverbare optie kost al €45.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2017 11:22 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

In dat geval zou ik nog wel het advies van NitroX meenemen ;)

• NitroX infinity
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:19:
[...]

Die prijs in de PW lijkt niet te kloppen, eerst leverbare optie kost al €45.
Misschien dan de pricewatch: be quiet! System Power B8 350W ? Die heeft een 8pins aansluiting. Kun je nog stevigere videokaarten in het systeem zetten.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Deze zijn praktisch even duur, dan is bronze toch wel een goede motivatie.

[ Voor 4% gewijzigd door Thomg op 19-05-2017 12:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thomg schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:08:
Deze zijn praktisch even duur, dan is bronze toch wel een goede motivatie.
Beiden zijn niet bronze? De antec rept over niets, de bequiet rept enkel over 80 plus, niet over 80 plus bronze? Of zie ik iets over het hoofd? :$

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:10:
[...]

Beiden zijn niet bronze? De antec rept over niets, de bequiet rept enkel over 80 plus, niet over 80 plus bronze? Of zie ik iets over het hoofd? :$
Nee, ik ben zelf scheel.
Verwar het met deze.
pricewatch: Antec VPF Series 350W

[ Voor 19% gewijzigd door Thomg op 19-05-2017 12:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thomg schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:10:
[...]

Nee, ik ben zelf scheel.
Verwar het met deze.
pricewatch: Antec VPF Series 350W
Aha. :P Dan lijkt de bequiet me een betere optie toch? 80 plus is beter dan geen 80 plus toch?

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Is op zich wel een leuke uitdaging als je uitgaat van 150 euro. Je zou zoiets nog kunnen overwegen wellicht:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G3900 Boxed€ 36,51€ 36,51
1LC-Power LC-1400mi€ 39,75€ 39,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 158,62

Geef je echter 50 euro meer uit dan gaat het allemaal vrij rap vooruit natuurlijk. Maar ja, dat is ook 1/3e van je budget :)

Overigens is die G3900 al een flinke stap vooruit ten opzichte van de Athlon 5150 volgens mij.

Nieuw is prettig, maar zeker qua CPU zou ik wellicht toch voor tweedehands gaan..

Verwijderd

Topicstarter
Dagion schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:52:
Is op zich wel een leuke uitdaging als je uitgaat van 150 euro. Je zou zoiets nog kunnen overwegen wellicht:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G3900 Boxed€ 36,51€ 36,51
1LC-Power LC-1400mi€ 39,75€ 39,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 158,62

Geef je echter 50 euro meer uit dan gaat het allemaal vrij rap vooruit natuurlijk. Maar ja, dat is ook 1/3e van je budget :)

Overigens is die G3900 al een flinke stap vooruit ten opzichte van de Athlon 5150 volgens mij.

Nieuw is prettig, maar zeker qua CPU zou ik wellicht toch voor tweedehands gaan..
Mooie backup optie als ik toch wat dichterbij het oorspronkelijke budget uit wil komen, bedankt. :) Lijkt inderdaad een stuk leuker systeem te zijn dan mijn oorspronkelijke AM1 systeem.

• Dr. Prozac
Hoe komen jullie aan de prijzen achter de producten? De genoemde prijzen komen niet overeen met die in de pricewatch.

Verwijderd

Topicstarter
Dr. Prozac schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 00:16:
Hoe komen jullie aan de prijzen achter de producten? De genoemde prijzen komen niet overeen met die in de pricewatch.
Dat zijn prijzen exclusief verzendkosten, de PW laat voor elk losse product een prijs inclusief verzendkosten zien.

Toch nog even een klein advies over mijn build nodig:

Als ik voor de pricewatch: Spire Powercube 715 ga kan ik dan tegelijkertijd bijvoorbeeld een pricewatch: TP-Link TL-WDN4800 en een GPU (bijvoorbeeld een RX570) kwijt als ik later wifi en een GPU toe zou willen voegen? Het moederbord kan beiden huisvesten, maar ik ben er niet zeker van of beiden tegelijkertijd in de case passen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2017 00:35 ]

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

Zou geen probleem moeten zijn, het is microatx dus de case heeft genoeg uitbreidingssloten . Alleen zou ik geen rx570 met een celeron paren, gamersnexus heeft laatst een video gepost die liet zien dat de g4560 tot en met een 1050ti zonder een kleine "bottleneck" kan trekken, de rx570 zit net op die lijn, maar met een celeron g3900 kan je er donder op zeggen ben ik bang, misschien is een 550/560 een betere keuze voor een systeem als dit?

Verwijderd

Topicstarter
Squats schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 05:50:
Zou geen probleem moeten zijn, het is microatx dus de case heeft genoeg uitbreidingssloten . Alleen zou ik geen rx570 met een celeron paren, gamersnexus heeft laatst een video gepost die liet zien dat de g4560 tot en met een 1050ti zonder een kleine "bottleneck" kan trekken, de rx570 zit net op die lijn, maar met een celeron g3900 kan je er donder op zeggen ben ik bang, misschien is een 550/560 een betere keuze voor een systeem als dit?
Ik neig dan ook richting de G4560. :P Als er een celeron in komt dan komt er eerder iets als een 550/560 in inderdaad. :) Bedankt voor de hulp in elk geval. :)

Verwijderd

@Verwijderd De Game PC heeft nu een i5 7500? Voldoet die PC niet voor streaming? De CPU heeft bijvoorbeeld een IGP welke je kunt gebruiken hiervoor zodat geen invloed heeft op de framerate tijdens gaming. Ook de videokaart moet het wel kunnen, maar dit zorgt voor een performance hit van vaak rond de 10%, ook best wel te doen normaal gesproken. Eventueel zou je ook nog een tweede netwerkkaart kunnen gebruiken mocht je wat te kort aan bandbreedte hebben waardoor de ping omhoog gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2017 @ 17:09:
@Verwijderd De Game PC heeft nu een i5 7500? Voldoet die PC niet voor streaming? De CPU heeft bijvoorbeeld een IGP welke je kunt gebruiken hiervoor zodat geen invloed heeft op de framerate tijdens gaming. Ook de videokaart moet het wel kunnen, maar dit zorgt voor een performance hit van vaak rond de 10%, ook best wel te doen normaal gesproken. Eventueel zou je ook nog een tweede netwerkkaart kunnen gebruiken mocht je wat te kort aan bandbreedte hebben waardoor de ping omhoog gaat.
De HTPC zal op een andere locatie dan mijn game PC gebruikt worden. :) Mijn game pc staat op mijn slaapkamer, de HTPC zal ook gebruikt worden door mijn ouders en dus in de woonkamer komen. :)

Nu je hier toch bent, wat vind jij als voedingsexpert van de gekozen be-quiet voeding? :) Ga als het goed is ergens deze week het G4560 systeem bestellen met mogelijk op termijn de toevoeging van een kaart als de RX570. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2017 18:22 ]

Verwijderd

dubbeltje

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2017 19:43 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2017 @ 18:14:
[...]

De HTPC zal op een andere locatie dan mijn game PC gebruikt worden. :) Mijn game pc staat op mijn slaapkamer, de HTPC zal ook gebruikt worden door mijn ouders en dus in de woonkamer komen. :)
En iets als een Chromecast is daar niet geschikt voor?
Nu je hier toch bent, wat vind jij als voedingsexpert van de gekozen be-quiet voeding? :) Ga als het goed is ergens deze week het G4560 systeem bestellen met mogelijk op termijn de toevoeging van een kaart als de RX570. :)
Wat verwacht je van de voeding? Moet het een hele stille zijn die heel lang mee moet gaan? Dan voldoet die namelijk niet. De Spire behuizing is trouwens ook heel erg goedkoop en slap met slechte airflow. De slechte airflow is niet handig met een videokaart zoals de RX 570.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:42:
[...]

En iets als een Chromecast is daar niet geschikt voor?

[...]

Wat verwacht je van de voeding? Moet het een hele stille zijn die heel lang mee moet gaan? Dan voldoet die namelijk niet. De Spire behuizing is trouwens ook heel erg goedkoop en slap met slechte airflow. De slechte airflow is niet handig met een videokaart zoals de RX 570.
Steam streaming op een chromecast? Volledige independent browser op een chromecast? :P Ik heb mijn low cost mogelijkheden al onderzocht, dat gaat helaas niet met mijn wensen/eisen. En hij hoeft niet 10 jaar mee te gaan en extreem stil te zijn of iets dergelijks, zo lang zal het systeem ook niet mee gaan en tegen die tijd hoop ik als niet student wat meer geld te besteden te hebben. :P Qua case geld eigenlijk hetzelfde, een extreem hoge kwaliteit case is opzich niet nodig aangezien hij het niet meerdere builds uit hoeft te houden. Maar als je alternatieven voor rond dezelfde prijs (en een vergelijkbare form factor qua compactheid) hebt hoor ik het graag. :)

Verwijderd

TommieW schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 18:50:
Ik zou persoonlijk zelf een wd tv live mediaspelertje uit 2011 halen voor pakweg 25 euro 2e hands, daar heb je goede wifi op en hij streamt alles tot aan blurays van 50GB per stuk over je eigen netwerk. Er zit netflix en youtube op, maar dat vind ik fijner op de chromecast, dus al met al moet het voor 60 euro lukken en dan heb je er ook nog eens een afstandsbediening bij. Hou je toch flink wat geld over.

Als je boven de 200 euro uitkomt zou ik 229 euro betalen voor een nvidia shield, heb je ook volledige 4k voor de toekomst, een werkelijk niet beter te krijgen youtube en netflix ervaring, ingebouwde chromecast, je kan er games op spelen, eigenlijk alles kan ermee en de restwaarde bij verkoop is ook nog eens hoog.

Alle opties die ik aangeef verbruiken ook aanzienlijk minder stroom dan een pc, na pakweg 2 a 3 jaar heb je de aanschaf er al uit als je het afzet tegen een deftige htpc. Maar toen ik nog student was zat de elektra in de huurprijs, dus wellicht is dat geen zinnige besparing voor je.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2017 20:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2017 @ 20:03:
[...]

Ik zou persoonlijk zelf een wd tv live mediaspelertje uit 2011 halen voor pakweg 25 euro 2e hands, daar heb je goede wifi op en hij streamt alles tot aan blurays van 50GB per stuk over je eigen netwerk. Er zit netflix en youtube op, maar dat vind ik fijner op de chromecast, dus al met al moet het voor 60 euro lukken en dan heb je er ook nog eens een afstandsbediening bij. Hou je toch flink wat geld over.

Als je boven de 200 euro uitkomt zou ik 229 euro betalen voor een nvidia shield, heb je ook volledige 4k voor de toekomst, een werkelijk niet beter te krijgen youtube en netflix ervaring, ingebouwde chromecast, je kan er games op spelen, eigenlijk alles kan ermee en de restwaarde bij verkoop is ook nog eens hoog.

Alle opties die ik aangeef verbruiken ook aanzienlijk minder stroom dan een pc, na pakweg 2 a 3 jaar heb je de aanschaf er al uit als je het afzet tegen een deftige htpc. Maar toen ik nog student was zat de elektra in de huurprijs, dus wellicht is dat geen zinnige besparing voor je.
Ik woon nog thuis, zoals ik al zei de htpc komt in de woonkamer en word ook gebruikt door mijn ouders. Daarnaast hebben alle low-cost oplossingen of niet alles wat ik wil of heb ik meerdere apparaten nodig, beiden zie ik niet zitten. Ik ga toch echt voor een volwaardige htpc zoals ik eerder ook al meermaals heb aangegeven. Daarnaast wil ik graag de flexibiliteit van een pc zoals ik eerder ook al had aangegeven. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2017 20:13 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:51:
[...]

Steam streaming op een chromecast? Volledige independent browser op een chromecast? :P
Voor Netflix en YouTube de Chromecast en games stream je gewoon vanaf de game PC. Of wil je nog dingen doen?
En hij hoeft niet 10 jaar mee te gaan en extreem stil te zijn of iets dergelijks, zo lang zal het systeem ook niet mee gaan en tegen die tijd hoop ik als niet student wat meer geld te besteden te hebben. :P Qua case geld eigenlijk hetzelfde, een extreem hoge kwaliteit case is opzich niet nodig aangezien hij het niet meerdere builds uit hoeft te houden. Maar als je alternatieven voor rond dezelfde prijs (en een vergelijkbare form factor qua compactheid) hebt hoor ik het graag. :)
Rond dezelfde prijs niet, wel een stuk duurder zodat die ook lang mee kan. Nu kun je er ook prima een i5 of i7 in plaatsen in de toekomst en een redelijke videokaart. Alles in een klein mITX formaat, met 8GB en een optie voor 16GB. Uiteindelijk is zoiets waarschijnlijk goedkoper omdat de kwaliteit hoger is, daardoor langer mee kan en de upgrade opties ook beter zijn zodat je niet gelijk alles moet vervangen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 59,-€ 59,-
1Asus H110I-PLUS€ 74,95€ 74,95
1Cooler Master Elite 110€ 42,-€ 42,-
1Crucial CT8G4DFS824A€ 56,95€ 56,95
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 54,95€ 54,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 287,85

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2017 @ 20:32:
[...]

Voor Netflix en YouTube de Chromecast en games stream je gewoon vanaf de game PC. Of wil je nog dingen doen?

[...]

Rond dezelfde prijs niet, wel een stuk duurder zodat die ook lang mee kan. Nu kun je er ook prima een i5 of i7 in plaatsen in de toekomst en een redelijke videokaart. Alles in een klein mITX formaat, met 8GB en een optie voor 16GB. Uiteindelijk is zoiets waarschijnlijk goedkoper omdat de kwaliteit hoger is, daardoor langer mee kan en de upgrade opties ook beter zijn zodat je niet gelijk alles moet vervangen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 59,-€ 59,-
1Asus H110I-PLUS€ 74,95€ 74,95
1Cooler Master Elite 110€ 42,-€ 42,-
1Crucial CT8G4DFS824A€ 56,95€ 56,95
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 54,95€ 54,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 287,85
Opzich een mooi systeem, maar dermate lang mee gaan is opzich niet nodig, tegen de tijd dat die vervangen moet worden zal mijn game PC ook wel weer aan vervanging toe zijn en kan die gedegradeerd worden als upgrade. :) Ik heb mijn budget al best wat opgerekt en wil het hier toch wel bij houden. :)

• thijsken
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
pricewatch: ASRock J3160DC-ITX

Heb je hier al naar gekeken? 128 euro +behuizing en Ram kom je 2ehands op ongeveer 180 euro uit. Zit je toch met een flink stiller en snellere setup die met gemak 4k streamt.
Pagina: 1