SSD niet zichtbaar bij WIndows 10 installatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149075

Topicstarter
Ik probeer een native windows 10 installatie te doen op een MEDION AKOYA ALL IN ONE 9 echter ziet de installatie de SSD schijf niet welke wel zichbaar is in de BIOS.

Het lijkt me dat de SATA drivers, voor een ACHI H81 chipset, niet geladen worden.

Ik heb de volgende driver package 2x ge-extract maar windows ziet nog steeds geen drivers in de dll file.

http://www.medion.com/gb/...ils.php?did=13114&hgt=967

Iemand een idee as I'm out of options.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Staat er toevallig een MBR partitie op de SSD? Daardoor kon ik destijds WIN10 niet installeren. Na verwijdering van deze partitie had ik geen problemen meer.

Welke melding krijg je precies in welke fase vd installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
445033 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:16:
Staat er toevallig een MBR partitie op de SSD? Daardoor kon ik destijds WIN10 niet installeren. Na verwijdering van deze partitie had ik geen problemen meer.

Welke melding krijg je precies in welke fase vd installatie?
De gehele schijf is niet te zien, dus het lijkt me een driver probleem, dus op het punt waar je partities aan wil/kan maken.

Er staat wel een oude image op, ik kan die disk even wipen maar het lijkt me weinig uit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Heb je SSD geplaatst op de plaats van een oude HDD? In sommige Biosen moet je daarvoor een aanpassing doen.

Staat bootvolgorde wel goed in Bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Kan je hem in Linux wel zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:36
Ook wel eens gehad. Ik trok de (geen idee of je die hebt?) gewone HDD altijd los. Zodra Windows geïnstalleerd was, HDD weer connecten. Niet ideaal, maar aangezien het voor thuis was vond ik het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
445033 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:38:
Heb je SSD geplaatst op de plaats van een oude HDD? In sommige Biosen moet je daarvoor een aanpassing doen.

Staat bootvolgorde wel goed in Bios?
Heeft weinig met de bootvolgorde te maken.
Moet ik wederom even checken maar dacht het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Check even in het BIOS of de RAID of AHCI modus aanstaat. Als het RAID is, zet hem dan op AHCI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:50
lolgast schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:41:
Ook wel eens gehad. Ik trok de (geen idee of je die hebt?) gewone HDD altijd los. Zodra Windows geïnstalleerd was, HDD weer connecten. Niet ideaal, maar aangezien het voor thuis was vond ik het prima :)
Dat werkt hier ook altijd prima inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:56
Volgens mij ondersteunt dat moederbord geen AHCI. Althans dat claimen meerdere personen als je op jouw moederbord zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lennyz schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:21:
Volgens mij ondersteunt dat moederbord geen AHCI. Althans dat claimen meerdere personen als je op jouw moederbord zoekt.
Frietsaus schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 23:47:
Check even in het BIOS of de RAID of AHCI modus aanstaat. Als het RAID is, zet hem dan op AHCI.
Erm AHCI staat in de BIOSm ik kan IDE even proberen maar AHCI is mijn inziens beter asl het niet sneller was met de juiste driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-06 15:46
Als je de installatie doet, je open dan in de eerste installatie stap en cmd venster (SHIFT + F10). Je gaat dan is naar diskpart vervolgens ga je naar list disk word hij daar wel erkend of ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mAiden88 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:36:
Als je de installatie doet, je open dan in de eerste installatie stap en cmd venster (SHIFT + F10). Je gaat dan is naar diskpart vervolgens ga je naar list disk word hij daar wel erkend of ?
Nope, niet herkend, als ik de controller op IDE modus zet in de bios wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-06 22:38
Heb ik wel eens gehad. Oplossing is de SSD in een externe harde schijf USB case te doen, dan op een laptop in de command prompt met DISKPART de schijf cleanen en een volume aanmaken.
Probeer hem daarna nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
Anoniem: 149075 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:27:
[...]

[...]

Erm AHCI staat in de BIOSm ik kan IDE even proberen maar AHCI is mijn inziens beter asl het niet sneller was met de juiste driver.
AHCI is inderdaad beter voor een SSD. Maar als je moederbord het niet ondersteunt heb je niet veel keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lennyz schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 19:40:
[...]

AHCI is inderdaad beter voor een SSD. Maar als je moederbord het niet ondersteunt heb je niet veel keuze.
Als de BIOS het heeft zou het bord het toch moeten ondersteunen ? De default Medion install draait er ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
Anoniem: 149075 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 20:25:
[...]

Als de BIOS het heeft zou het bord het toch moeten ondersteunen ? De default Medion install draait er ook op.
Je hebt gelijk ik zat bij de verkeerde te kijken. De H61 ipv de H81.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ook eens gehad, wilde voro geen meter. BIOS van UEFI naar legacy boot terugzeten was toen de oplossing :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The Eagle schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 21:45:
Ook eens gehad, wilde voro geen meter. BIOS van UEFI naar legacy boot terugzeten was toen de oplossing :)
Zou ik nog eens kunnen proberen maar het werkte niet zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Wat je even moet proberen

met je huidige schijf aangekoppeld in je systeem .

Start --->fdisk. Hier moet je de schijf even opzoeken . En maak logical-partitie(ntsf) aan

Formatteren , en de schijf zou zichtbaar moeten worden in Windows.

Vervolgens kan je Windows installeren op de schijf
Pagina: 1