yamaha speakers

Pagina: 1
Acties:

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wie heeft er ervaring met yamaha speakers? Ik weet het... luisteren, maar hoe zijn de meningen over deze speakers? Het zou gaan om de NS100, als frontspeakers op een sony str-de345 (zeg maar niks over die sony).

Ik kan voor het zelfde geld een set B&W DM305 krijgen.
Of voor minder een set Tannoy's M3.

Graag eventjes wat advies van jullie kant. Bedankt :)

Verwijderd

Als je voor minder Tannoy's kan krijgen hoef je die jammies niet eens meer te luisteren (zou ik niet doen)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:51

Jag

Ik ben niet zo'n fan van de goedkope Tannoy's, zou liever voor Mission gaan.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 05 juli 2001 20:07 schreef Courage het volgende:
Als je voor minder Tannoy's kan krijgen hoef je die jammies niet eens meer te luisteren (zou ik niet doen)
Heb je ze beide gehoord dan?

tborgdorff: Luister ze eens naast elkaar, en beslis zelf. :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• ALH
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Op donderdag 05 juli 2001 20:45 schreef JvS het volgende:

[..]

Heb je ze beide gehoord dan?

tborgdorff: Luister ze eens naast elkaar, en beslis zelf. :)
Je was vergeten iets negatiefs te zeggen over de DM305 ;)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 05 juli 2001 20:50 schreef ALH het volgende:

[..]

Je was vergeten iets negatiefs te zeggen over de DM305 ;)
zow, goed geheugen? ;)

Nee, ik heb besloten om minder specifiek naar speakermerken te gaan wijzen. Alleen als ik iets echt ontzettend slecht vind, dan zal ik het laten weteb. *D En ik vind een 305 best wel slecht, maar niet ontzettend slecht :P (dat laag :'().

• Timmert
  • Niet online
OK, ik heb ze gekocht, de Yamaha's zijn het geworden. Het waren showmodellen, er was maar 1 set, dus moest snel beslissen. De Tannoy's waren uitverkocht, dus kon ze ook niet luisteren. De yamaha's zijn HELEMAAL ONBESCHADIGD, ik heb uitvoerig geluisterd, het zou immers kunnen dat iemand ze al heeft opgeblazen o.i.d. Ook dat was niet het geval.

Ik vind ze echt lekker klinken :P, ondanks m'n brakke versterker (iig. stukken beter dan de oude sony barrels).
De volgende stap is een andere centerspeaker (suggesties zijn welkom) en daarna een denon/yamaha/harman kardon DD versterker :9~ . M'n kamer is niet groot (woon nog thuis), dus de boxen hebben nu zat power :P.

Opvallend detail van de winkel: de verkoper wou me niet laten luisteren omdat ik geen eigen cd had meegenomen :?. (maar ik wou perse luisteren of ze niet waren opgeblazen) dus werd het erikah badu :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 05 juli 2001 22:18 schreef tborgdorff het volgende:
Ik vind ze echt lekker klinken :P, ondanks m'n brakke versterker (iig. stukken beter dan de oude sony barrels).
Als je er tevreden mee bent, is het wel goed, toch?
[q[
De volgende stap is een andere centerspeaker (suggesties zijn welkom)[/q]Jah, simpel >:) De bijpassende van yamaha dan maar, he? :P
Opvallend detail van de winkel: de verkoper wou me niet laten luisteren omdat ik geen eigen cd had meegenomen :?. (maar ik wou perse luisteren of ze niet waren opgeblazen) dus werd het erikah badu :)
Het _is_ de uitverkoop.. Sterker nog, waarschijnlijk zelfs de eerste week of dag. Dan hebben de verkopers denk ik niet de tijd om met iedereen te gaan luisteren enzo... Jammer maar helaas.. De uitverkoop is helaas niet het moment om uitgebreid te gaan zitten luisteren.. (sterker nog, ik zou gewoon een ****** cd-tje opzetten, en die constant laten lopen enzo).

• Timmert
  • Niet online
Op vrijdag 06 juli 2001 01:06 schreef JvS het volgende:

[..]

Als je er tevreden mee bent, is het wel goed, toch?
De volgende stap is een andere centerspeaker (suggesties zijn welkom)
Jah, simpel >:) De bijpassende van yamaha dan maar, he? :P
[..]

Het _is_ de uitverkoop.. Sterker nog, waarschijnlijk zelfs de eerste week of dag. Dan hebben de verkopers denk ik niet de tijd om met iedereen te gaan luisteren enzo... Jammer maar helaas.. De uitverkoop is helaas niet het moment om uitgebreid te gaan zitten luisteren.. (sterker nog, ik zou gewoon een ****** cd-tje opzetten, en die constant laten lopen enzo).
Het was ook absoluut niet de bedoeling om uitgebreid te gaan luisteren ofzow, alleen ff checken of ze geen rare geluiden produceren zeg maar. Hij wou me overigens best laten luisteren, maar dan wel naar m'n eigen cd zei hij.

Verwijderd

Tannoy maakt goeie speakers!

me gebruikt zelf ;)

Verwijderd

De reden dat je je eigen cd moet gebruiken is om te kunnen horen of de muziek die je hebt gemaakt ook klinkt zoals je bedoelt hebt bij t uitmixen. Dat is ook het doel van goeie monitors. Als je op goeie monitors afmixt dan weet je zeker dat als je je muziek bij iemand anders luistert het ook goed klinkt.

Ik dacht dat die yamahas een slecht geluid gaven maar een eerlijke weergave van je mix. What u hear is what u get. En welke grootte studio heb ze nie staan.
:)

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 11:08 schreef Beathoven het volgende:
Tannoy maakt goeie speakers!

me gebruikt zelf ;)
Wellukku speakers van Tannoy heb jij?

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 13:55 schreef Kluif_DBZfreak het volgende:

[..]

Wellukku speakers van Tannoy heb jij?
De m1 (winnaar EISA Award 1998/99 in de catogorie 'luidspreker van het jaar'). Ik heb ze hier bij m'n computer staan.

Wil er binnenkort nog ff een subwoofer bijkopen :)

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Heeeeeeeeel lang geleden maakte Yamaha vrij goede speakes (rond 1975). Topmodel kostte ruim 1000 piek

Ff gezocht in www.audioreview.com ik bedoel de NS1000 : http://www.audioreview.com/reviews/Speaker/product_8633.shtml

Zo te zien tevreden eigenaars

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Pagina: 1