input signal out of range

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serv-on
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-03-2024
Mijn vraag:

Ik heb een probleem met mijn beeldscherm. Zodra windows opstart begint mijn beeldscherm onregelmatig te flikkeren en krijg ik de melding : input signal out of range change settings to 1920x1080 60hz. Het vreemde is dat deze settings gewoon zijn ingesteld. Wat ook raar is dat het soms voor een uur of langer totaal weg is en een andere keer moet ik de computer echt utizetten want dan is het non-stop.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
WIndows 10 x64 pro
Radeon HD6950 2048MB (video)
HP2310ei (beeldscherm) aangesloten met DVI

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb alle drivers opnieuw geinstalleerd en toen dat niet werkte zelfs een schone windows 10.
De FAQ van hp gebruikt : https://support.hp.com/us-en/document/c00061509 dit helpt ook niet.
Wat meer forums doorzocht maar zijn vooral topics die over sleepmode gaan.

Ik denk zelf dat het toch iets met de refreshrate te maken heeft maar ik kan niet veel veranderen. Alles staat gewoon ingesteld als 1920x1080 60hz zoals aanbevolen. En als ik de resolutie lager zet veranderd er ook niets.

Wie o wie heeft idee waar het aan kan liggen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Misschien een simpele vraag. Maar heb je al geprobeerd een andere kabel aan te sluiten en een andere poort. Heb je dit probleem ook met een ander scherm en een andere bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serv-on
Ik heb een andere poort gebruikt op mijn videokaart en dat gaf geen verschil. Een andere kabel heb ik niet geprobeerd omdat ik voor 99% zeker weet dat dit niet het probleem is. Ook heb ik even geen kabel liggen, en de aansluitingen die op de monitor zitten zijn alleen DVI en Displayport.

Ik heb geen ander scherm, dus kan dat niet proberen.

[ Voor 19% gewijzigd door serv-on op 18-05-2017 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelvin46
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:06
Je hebt dus dezelfde kabel op een andere poort geprobeerd, maar je weet voor 99% zeker dat het de kabel niet is... Is er niet ergens in de buurt een computerzaak waar je even een kabel kunt lenen? Ik heb vaker dit soort problemen gehad en 9 van de 10 keer was de kabel het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serv-on
Ik zal op zoek gaan naar een andere kabel, en deze toch proberen.

edit : nieuwe kabel binnen, ga dit weekend testen

[ Voor 28% gewijzigd door serv-on op 01-06-2017 22:22 ]