Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Budget / Mini / Kabelarme Game-PC

Pagina: 1
Acties:

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 21:05
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
(licht) Gamen, Office taken, Youtuben, netflixen etc.. Weinig spannends.

Wat mag het systeem gaan kosten?
€600,- voor de PC. Randapparatuur neem ik mee.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en 1080P HDMI scherm

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, alles mag. Zo lang het maar werkt.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC dient zo veel als mogelijk intern kabelloos te zijn. Dat leek mij gezien de ruimte in het kastje een mooi uitgangspunt. Verder is stil en energiezuinig fijn.

Ga je overklokken?
Nope

Wat verwacht je van ons?
Zit ik okay met de componenten? Zou het ergens nog goedkoper kunnen, of met een klein beetje meer investering beter kunnen wat betreft performance?

Zie hier wat ik in elkaar heb geklikt:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 58,-€ 58,-
1MSI B250I Pro€ 92,95€ 92,95
1Zotac GeForce GTX 1050 Ti 4GB Mini€ 161,99€ 161,99
1Raijintek Metis Zwart€ 50,51€ 50,51
1Crucial CT8G4DFD8213€ 54,95€ 54,95
1Silverstone SFX Series ST45SF (V1.0)€ 64,51€ 64,51
1Samsung 850 EVO M.2 250GB€ 99,86€ 99,86
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 582,77

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:17
Een moederbord met een H110 chipset is nog een stukje goedkoper, rond de 75 euro zijn die er wel. Enige wat je dan moet regelen is een bios update ivm de processor.

1050 ti is een goede keuze want heeft geen extra voedingskabel nodig. Iets goedkopere versie: pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI Aero ITX 4G OC
Volgens de review van Foritain past er een 170mm gpu in, en eventueel nog iets groter als je een compactere voeding kiest. Maar daar schiet je qua centjes niet veel mee op.

Ik denk dat je een ATX naar SFX bracket nodig hebt als je een SFX voeding wilt gebruiken.
Edit: zit bij de voeding die jij voorstelt inbegrepen als ik het goed zie.

Iets meer opslag voor iets minder geld: pricewatch: Crucial MX300 m.2 275GB (Is wel langzamer maar naar verluidt zal je dat niet merken.) Dit is SATA600 over M.2 dus werkt niet in bv de MSI H110I Pro als ik het goed heb, dat moet je wel even in de gaten houden.

[ Voor 21% gewijzigd door Jesse op 18-05-2017 12:23 ]

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Om 15 euro te besparen op een H110 bord en dan nog een bios update moeten fixen vind ik zelf niet echt een strakke deal. Ik zou dan gewoon die B250i pakken en geen moeite hoeven te doen. Van M.2 afwijken zou ik ook niet doen, die Metis is al 'druk' genoeg intern, zelfs zonder venster helpt het dan wanneer je opslag -en- GPU geen kabels vereisen.

Geheugen zou ik wel dualchannel pakken voor die paar % extra winst, nadeel is dan wel dat je bij een upgrade naar 16GB meteen beide units moet vervangen. Jouw keuze, maar sta er even bij stil. Met een dergelijke build en gebruiksdoeleinden denk ik niet dat 16GB op korte termijn heel spannend gaat zijn, al zijn er wel enkele recente games die die 8GB verslinden.

Verder weinig op aan te merken eigenlijk, leuke kit!

• elbowlessgoat
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-08-2024
Foritain, genoeg webshops die de BIOS update voor je uitvoeren als je het vraagt. Dus dat is dan wel een keuze die gemaakt kan worden. Als die 15 euro echter de enige kostenbesparing is en je zit al onder je limiet, dan zou ik daar persoonlijk gewoon een out of the box werkende optie pakken inderdaad. Hoe TS dit ziet is natuurlijk niet aan ons.

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
@elbowlessgoat Het is maar net de vraag of ts 'm laat bouwen bij een webshop, tevens zal een bios update ook niet gratis zijn. TS moet lekker voor die msi gaan.

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

elbowlessgoat schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 12:10:
Foritain, genoeg webshops die de BIOS update voor je uitvoeren als je het vraagt. Dus dat is dan wel een keuze die gemaakt kan worden. Als die 15 euro echter de enige kostenbesparing is en je zit al onder je limiet, dan zou ik daar persoonlijk gewoon een out of the box werkende optie pakken inderdaad. Hoe TS dit ziet is natuurlijk niet aan ons.
De paar shops waarvan ik het heb gezien vragen daar rond de 10 tot aan 15 euro voor, mocht je het beter vinden elders is dat een optie, maar het prijsverschil slinkt dan dermate dat ik geen instap H110 plank zou pakken boven een wat completere, tot zover ik kan beoordelen kwalitatief iets betere, B250i. Maar het is een valide punt als je zegt dat het weinig uitmaakt, net zo goed als dat de resterende 5 euro op een pc voor de komende jaren ook niets is. TS moet uiteindelijk dan doen waar hij zelf achter staat, het 'goede gevoel' zweverig als het klinkt mag dan best lekker wegen.

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 21:05
Ik heb net het setje besteld. Ik heb de Samsung verwisseld met een Crucial, wel een M2 natuurlijk.

Wat betreft het geheugen, uiteindelijk zie ik graag dat dat 16gb is. Maar ik wil eerst de bottleneck van de 8gb eens bekijken. Ik speel niks veeleisends (eigenlijk alleen het hele gamma van Blizzard). En ik vond geheugen op het moment aardig prijzig. Later prik ik die andere 8gb er nog wel bij.

Wat betreft het MoBo, voor die paar centen ga ik niet moeilijk doen en pak ik meteen een goede met support out-of-the-box.

Ik laat jullie weten hoe de build me bevalt.
Pagina: 1